A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Duster (2010)

Duster 1,6 Arctic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Eddig jó

Szöveges ítélet

Előző dízel Dustert cseréltem le erre. Azzal is meg voltam elégedve, de az utóbbi időben a felhasználás elég rövid kilóméterekből adódott, így nem volt értelme a dízelt nyüstölni. Megjöttek a képek a 2018-as Dusterről. Szép, szép, de motor, futómű, stb. ugyanaz, mint a kifutóé. Akkor meg mire várjak? Vettem egy kifutó készletes példányt, jóval olcsóbban, mint a 2018-as lett volna.
A legelsőhöz képest minőségibb(nek tűnő) a beltér, de szorulnak bajuszkapcsolók (a régiben szépen jártak), vacak a hőmérsékletszabályozó gombok tekerése, nappal nem is látszik, melyik fokozatban vannak. Rosszabbul csukódnak az ajtók, a csomagtartót másodszorra sikerül lecsukni. De belül, szemre igényesebb, az biztos.
A motorja nagyon tetszik. Persze nem megy úgy, mint a dízel, többet is eszik, de csendes, fűt, és ha pörgeti az ember, megy is.
Ez a motor H4M, vagyis a Nissan korábbi 1,6-a, nem a régi Renault-féle. Ez látszik a fogyasztásán is, 7 liter alatt elmegy, óvatosan vezetve. Láncos (de nem vw!), szóval vezérléscsere sincs (persze van, pár apróságot kell azért cserélni, majd...).
A telefonnal könnyen kapcsolódik a kihangosító. A futóműve remek, elnyel mindent (az előzőn 73000 alatt semmi probléma nem jött elő). Szervizcsomagra befizettem, így 5 évig ingyenes a karbantartása (erről se volt lövése se a szalonnak, én erősködtem, hogy van ilyen, tessék már utánakérdezni, csak lestek, hogy mit ugrálok, senki nem kötött még náluk ilyet, persze, nem is reklámozták, nem vették rá a fáradtságot, hogy elolvassák a feltételeket). A gumik ugyanolyan négyévszakos Contik, mint az előzőn, jók, télire sem kap mást. Jobb a világítása, mint az előzőnek, szebb a kárpitja (ami mindegy, mert mindkettőre azonnal vettem üléshuzatot), adnak hozzá pótkereket (ha kifizeti az ember). De átadáskor "elfelejtettek" tenni bele ablakmosót, pár kérdésem volt a start-stop, bejáratás, guminyomás érzékelő témakörben, és egy kedves, ügyfélbarát: " ez egy tanuld magad autó" mordulás volt a válasz az új autó mellett állva, úgy, hogy minden új autóm (ez a negyedik) átadása napján elolvastam a kezelési kézikönyvet (megjegyzem ezek az infók nincsenek benne teljeskörűen). De ez nem a kocsi hibája, én voltam kényelmes, és nem mentem messzebb autót venni :) Érdeklődtem, hogy a jobb benzint érdemes-e tankolni bele: "a matricán rajta van a tanknál". Csak gondoltam a szakszerviz talán tudja, jót tesz-e neki...
Az ss rendszert nem szeretem, minden indulásnál kikapcsolom (kisvárosi közlekedés, lámpa, dugó nincs). Fórumon azt a tanácsot kaptam, hogy ne használjam az eco módot (köszönöm loganos).
A lámpája pár naposan rendszeresen bepárásodott, de azóta jó, nem csináltam vele semmit se. Belső világítás gyenge, de a mai világban fillérekből orvosolható...

2018.11.30
A szerviz hozzáállása megfelelő volt, a munkaszervezés annyira nem. három héttel előtte foglaltam időpontot reggel 9-re, negyed 10-kor még üldögéltem a széken, mert a 4 munakfelvevő közül 3 ráért, a negyedik nem volt ott, de én hozzá vártam. fél tíz után végre begurult az autó a szervizbe, és el is készült egy jó óra alatt, de megkapni nem tudtam, mert a munkafelvevőhöz beesett az utcáról egy ügyfél, aki általános dolgokról érdeklődött, ezért vártam még 20 percet (közben a másik 3 munkafelvevő továbbra is szabad volt...). Végül fél 12-kor elégedetten elhagytam a szervizt, igaz, kb egy órás dolgom volt ott...

2019.12.12. Az autó továbbra is jó, szeretjük, szerintem jó vásár volt, látva a használt árakat, még befektetésnek is jó (újkori ára felett árulják a fiatal használtakat, mert az újabb generáció annyival drágább). Borzasztó drágák lettek,az új Dusterok, már 5 m körül jár az, amit az ember elfogadhatónak tart (1,3-as motorral, mert 1,6-os nincs), ehhez képest kevesebb, mint kétharmadáért nagyon megérte újonnan a mostani. De hogy mit veszünk majd helyette pár év múlva? Kisváros lévén az autómegosztás, taxi nem játszik, pedig a megtett km alapján simán megérné.

2020.12.04. A hibánál felsoroltam az újabb tapasztalatokat. Szeretjük, de nem tökéletes (persze melyik kocsi az). Kötelezőkön kívül még nem kért semmit, ezt nagyra értékelem!

Hibalista

- Hiba nem volt, inkább csak kellemetlenségek - - Egy éves szerviz utáni apróság: - Cserélni kellett a csomagtérzár motorját, mert szorult, gyakran bent ragadt a gomb. Garanciában ment, nem volt gond. Az egyik felnin rozsdapötty van, szerintem idővel csere lesz, az előzőn 3 évesen komplett garanciális csere történt ugyanezért, úgy tűnik ugyanaz a probléma (de ha garanciában megy, akkor kevésbé zavar). - - Második év vége: - Év közben még kétszer szerelték a csomagtérzárat, most fél éve jó. A felniket garanciában lecserélték (eléggé pöttyösödtek). A munkaszervezés nem változott, de szerencsére ritkán kell vinni. A második éves szerviz rendben volt, az értelmetlen várakozásokat leszámítva. Érdekesség, hogy levegőszűrőt négy évente, vagy 60000- km-nél ajánl cserélni a gyár... Persze évente kap egyet. Továbbra is szeretjük, kényelmes, rendben van, a fogyasztása is beállt 6,2 körül. - - Harmadik év vége: - A szerviz a járvány miatt elég véleményes volt. Nem mehettem be a kocsihoz (jövőre bemegyek, mert gyertyacsere, stb lesz). Ingadozó alapjárat, megnövekedett fogyasztás, leállítás miatt fütyülő vezérlés. Elvitték 45 perc próbaútra (nem közölték velem), de nem találtak semmit sem, így minden rendben felkiáltással visszakaptam. Remélem a kötelezőket cserélték. A felnik ismét pöttyösödnek, jövőre szerintem csere (5 év garancia van rá). - Pályán teleülve, csomagokkal lomha. Már nem úgy, hogy nem lő ki előzéskor, hanem a 130 is okoz nehézséget az M3-on, de ez évente egy alkalom, nyelek egyet, és elviselem (persze aznap megfogadtam, hogy veszek egy 1.3 turbósat, de mikor elszállt a lila köd, észhez tértem, nincs értelme).

Ide hordtam szervizbe

Szeged

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Duster 1,5 dci COOL Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Duster 2010 (2010)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)