Faxom GT
Szöveges ítélet
Ajándékba kaptam - hazahoztam. Beálltam a garázsba. Nem nyílt ki a csomagtartó. Reggel nem tudtam kiállni, nem indult. Beköpte valamelyik gyertyát, a két év alatt rájöttem, hogy mindig másikat. Ha nem jó helyre volt húzva a szívató akkor már csak akkor indult, ha kiszedtem mind a 4 gyertyát. Ha összeraktam és akkor sem találtam el a szívatot, akkor lemerült az akksi. Annyit használtam a szívatót, hogy letört a műszerfalról. Indulás előtt az ölembe vettem, és állítgattam.
A fék menet közben elkezdett fogni, beakadt a főfékhenger, vagy a 10. lett jó. A bontós próbák során a legtöbb még fékhatást sem produkált. Nem lehetett légteleníteni a féket, mert a légtelenítő csavarok ha valaki hozzájuk ért azonnal beleszakadtak.
A vízpumpát 2x-er kellett cserélni.
A váltókar menet közben leesett az útra. Azon kívül, hogy az anyósülésen ülőt mindig oldalba vágtam a váltókarral, még arra is figyelnem kellett, hogy melyik sebességhez kb hova lendítsem, mert a "hibát" iszonyatos recsegéssel honorálta.
Beázott, ez nem is jó szó vonzotta a vizet. Több literes tócsa alakult ki benne, jobban eláztam mintha motorral mentem volna. A csomagtartóból is vödörrel mertem. Az ablaktörlő nem törölt, hanem menet közben elrepült. Mire megtaláltam több autó is átment rajta. Ez még segített is neki, legalábbis nem lett rosszabb.
A váltó hátramenetben maradt, így kellett elmenni a szervizbe.
Minden olyan csavart elhagytam amit nem akartam leszedni. Magától lecsavarodtak. Amit meg le akartam szedni, azt csak flexxel tudtam.
Ennek az autónak hivatalosan is két színe volt. Nagyot néztek a műszaki vizsgán: hamuszürke és delfinkék. Azt mondták, hogy ilyen nincs válasszam ki az egyiket. Mondtam, hogy segítsenek, mert Nekem mindegy melyiket irják be. Nézték vagy 5-en a vizsgabiztossal, aztán beírták mind a kettőt. Attól függ honnan nézték, a két rendkívül matt szín váltakozott.
Az is kiderült mikor elromlott, hogy ifa ablaktörlő motor volt benne gyárilag, és trabant ablakmosómotor.
Havon egyáltalán nem tudtam vele közlekedni. Nem bírt kijönni a garázsból (kicsi emelkedő-hó)
Mikor defektet kaptam használtam a gyári emelőt. Felemelte aztán eltört a szerkezet és a kocsi alatt maradt. Hívtam 3 havert és gerendával elkezdtük megemelni. A terv az volt, hogy kivesszük alóla, csakhogy eltört a gerenda, és engem fültövön vágott. Az emelő megbillent és találkozott az első üléssel. Nem lyukadt át lemez csak lett egy 20 centis púp.
Menet közben a hátsó ablak beesett az ajtóba. -20 fokban kellett megtennem az 5 km-es utat, két gyerekkel. Az ajtó belseje széthullott, nem is tudtam megcsinálni többet jóra. Maradt egy két centis rés, ami menet közben 5 centisre tágult. Rengeteg vastag cellux tartotta valameddig.
Az autóval soha nem hagytuk el a várostáblát, mert nem mertük.
Lehetne ezt naphosszat sorolni, de hála az égnek leadtuk közösen a bontóba, és pezsgőt bontottunk.
Hibalista
- Minden.
Ide hordtam szervizbe
Senki nem vállalta a javítását, vagy csak horror áron. Így Én és egy barátom javította.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (2.0/10) |