A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina (1969-2004)

1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1310 TX 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Észak-koreai taxisok szemefénye

Szöveges ítélet

Fiatal lévén első autó gyanánt vásároltam egy idős úrtól, aki nagyon gondos gazdája volt.
Sok odafigyelést, törődést és nem kevés szakértelmet igényel a használójától is!!!
Ellenkező esetben akaratlanul is könnyű legyalulni, tönkretenni.
Bizony oda kell figyelni minden kis zörejére, minden rendellenességére.
Kíméletes kezelést és kímélő hozzáállást kíván!!.
Régi, gondos gazdája rendszerint a családi ház alá épült garázsban tárolta, így kasztniján csupán tíz apró kis lyuk volt található.
E földerítést nem bíztam lakatosra, magam vizslattam végig minden tagját, kiemelve az ülések alól a kárpitokat is. A végére odáig jutottam, hogy már csukott szemmel lebegett előttem a kasztni merevítőinek minden formája, idomja. A kasztni javítása még nincs folyamatban.
Személy szerint ezt az autót legalább 5-6 évre vettem.
Magas testalkatom miatt (189 cm) szóba se jöhetett semmilyen kisméretű, kiskategóriás jármű. Szeretem a régi fazonú, ódivatú autókat, mint pl. Skoda Forman, stb. Először egy MK3-as ford fiestát és egy Peugeot 106-ot volt szerencsém kipróbálni, az előbbi már tágasnak volt mondható, mégis végül a Dacia 1310-re esett a választásom. Nagyon kényelmes autó. Még a mögöttem utazónak is tágas lábtér, nagy, világos szélvédő, kényelmes kormány és elsőülések. A csapott orr és far jó kilátással szolgál a parkoláskor is. A hatalmas botváltó egyeseknek kissé messze van, de nekem a hosszú tagjaimmal nem kell különösebben nyújtózkodni.
A műszerfala mintegy a szerelőknek készült : mutatja a töltőfeszültséget, az olajnyomást is.
A legeslegjobb tulajdonsága a rugózása. Ha újak a lengéscsillapítók, hihetetlen úttartása és rugózása van. Ezt az autót bizony romániai utakra tervezték, hasonló minőségűek nálunk is akadnak.
A futóművében elöl-hátul akkora nagy rugók vannak, amikhez hasonlóakat még egy luxus "városi terepjáró" sem képes felmutatni. Szerintem nem létezik még egy ugyanilyen jó terepfutóművel tervezett személyautó.
E hatalmas rugók, mivel az autó elég hosszúkás és keskeny építésű, a kanyarokban a szokottnál nagyobb kidőlést okoznak. De ki fog 140-nel száguldozni egy közel harminc éves, oldaltvezérelt motoros, négysebességes autóval? A csúcssebessége 90 km/h. Efölé gyorsítva elveszítjük a vezetési biztonságérzetet, s a motor is nagyon pörög. Ha letakarnánk a kilométerórát, 90-nél már 120-nak tűnne a haladási sebesség.

Összességében nincs rosszabb anyagból, mint bármely más olcsó, (használtan kapható) kiskategóriás autó. (itt nem a 3-as golfokra gondolok, mert azok újonnan középkategóriás kocsiknak számítottak)
Talán nem is rozsásodik jobban azoknál, csak gondos szemekre és lakatosra van szüksége, ha beázna valahol. A hosszú élet titka, ha nem ázik be és ha odafigyelünk a váltó- motorolaj cseréjére és leginkább mennyiségre, a rendszeres hűtővíz-cserére és a hűtő mindenkor megfelelő működésére.
Hátrányai közt említendő, hogy a gyújtást rendszeresen (5-6000 km-ként) karban kell tartani, mely nem áll másból, mint tisztításból vagy megszakító-cseréből, bemérésből és utánállításból. Ezen kívül a kapható pótalkatrészek rossz minősége és nehéz hozzáférhetősége kíván még szót, melyet az olcsóságuk csak kevéssé kompenzál, hisz a szervizidő, munkadíj több, pláne, ha rendes szakemberrel akarjuk csináltatni. Az autó, amennyire olcsó és gagyi, annyira sok precizitást kíván, ha azt akarjuk, hogy nem menjen tönkre már a javítás közben sem.
Felelős használatra, odafigyelésre ösztönöz, már ha egyáltalán becsüljük valamire.

Hibalista

- váltó szimmering, sajnos váltóolaj nélkül is sikerült menni vele - féltengely gumiharang - Kormánykardán kilógósodott - Karbi gyorsítómembrán kilyukadt, szerencsére az alatta lévő kis tálcára és nem a kipuffogóra csepegett a benzin - Régi beázások az utastérben és a csomagtartóban, szerencsére időben észre lettek véve. - fék teljesen kaotikus működése (jobb első fékből nem ment el a nyomás, mindig fogott, hátsó fék levegősödött) - teljes gázpedál-mechanika szorult, olajozás - Hűtőrendszer tele rozsdalerakódással, a karbi fűtőtalp végleg eldugult tőle, a radiátor közel van hozzá. - Generátor gyengén töltöget - SZokásos fogyó dolgok: akku, gumik. -

Ide hordtam szervizbe

A legtöbb hibáját magam igyekszem kijavítani.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Lukács Autószerviz, Tata. Rendes, megbízható, lelkiismeretes társaság.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1986
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 66000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1969

További ítéletek (119 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)