Észak-koreai taxisok szemefénye
Szöveges ítélet
Fiatal lévén első autó gyanánt vásároltam egy idős úrtól, aki nagyon gondos gazdája volt.
Sok odafigyelést, törődést és nem kevés szakértelmet igényel a használójától is!!!
Ellenkező esetben akaratlanul is könnyű legyalulni, tönkretenni.
Bizony oda kell figyelni minden kis zörejére, minden rendellenességére.
Kíméletes kezelést és kímélő hozzáállást kíván!!.
Régi, gondos gazdája rendszerint a családi ház alá épült garázsban tárolta, így kasztniján csupán tíz apró kis lyuk volt található.
E földerítést nem bíztam lakatosra, magam vizslattam végig minden tagját, kiemelve az ülések alól a kárpitokat is. A végére odáig jutottam, hogy már csukott szemmel lebegett előttem a kasztni merevítőinek minden formája, idomja. A kasztni javítása még nincs folyamatban.
Személy szerint ezt az autót legalább 5-6 évre vettem.
Magas testalkatom miatt (189 cm) szóba se jöhetett semmilyen kisméretű, kiskategóriás jármű. Szeretem a régi fazonú, ódivatú autókat, mint pl. Skoda Forman, stb. Először egy MK3-as ford fiestát és egy Peugeot 106-ot volt szerencsém kipróbálni, az előbbi már tágasnak volt mondható, mégis végül a Dacia 1310-re esett a választásom. Nagyon kényelmes autó. Még a mögöttem utazónak is tágas lábtér, nagy, világos szélvédő, kényelmes kormány és elsőülések. A csapott orr és far jó kilátással szolgál a parkoláskor is. A hatalmas botváltó egyeseknek kissé messze van, de nekem a hosszú tagjaimmal nem kell különösebben nyújtózkodni.
A műszerfala mintegy a szerelőknek készült : mutatja a töltőfeszültséget, az olajnyomást is.
A legeslegjobb tulajdonsága a rugózása. Ha újak a lengéscsillapítók, hihetetlen úttartása és rugózása van. Ezt az autót bizony romániai utakra tervezték, hasonló minőségűek nálunk is akadnak.
A futóművében elöl-hátul akkora nagy rugók vannak, amikhez hasonlóakat még egy luxus "városi terepjáró" sem képes felmutatni. Szerintem nem létezik még egy ugyanilyen jó terepfutóművel tervezett személyautó.
E hatalmas rugók, mivel az autó elég hosszúkás és keskeny építésű, a kanyarokban a szokottnál nagyobb kidőlést okoznak. De ki fog 140-nel száguldozni egy közel harminc éves, oldaltvezérelt motoros, négysebességes autóval? A csúcssebessége 90 km/h. Efölé gyorsítva elveszítjük a vezetési biztonságérzetet, s a motor is nagyon pörög. Ha letakarnánk a kilométerórát, 90-nél már 120-nak tűnne a haladási sebesség.
Összességében nincs rosszabb anyagból, mint bármely más olcsó, (használtan kapható) kiskategóriás autó. (itt nem a 3-as golfokra gondolok, mert azok újonnan középkategóriás kocsiknak számítottak)
Talán nem is rozsásodik jobban azoknál, csak gondos szemekre és lakatosra van szüksége, ha beázna valahol. A hosszú élet titka, ha nem ázik be és ha odafigyelünk a váltó- motorolaj cseréjére és leginkább mennyiségre, a rendszeres hűtővíz-cserére és a hűtő mindenkor megfelelő működésére.
Hátrányai közt említendő, hogy a gyújtást rendszeresen (5-6000 km-ként) karban kell tartani, mely nem áll másból, mint tisztításból vagy megszakító-cseréből, bemérésből és utánállításból. Ezen kívül a kapható pótalkatrészek rossz minősége és nehéz hozzáférhetősége kíván még szót, melyet az olcsóságuk csak kevéssé kompenzál, hisz a szervizidő, munkadíj több, pláne, ha rendes szakemberrel akarjuk csináltatni. Az autó, amennyire olcsó és gagyi, annyira sok precizitást kíván, ha azt akarjuk, hogy nem menjen tönkre már a javítás közben sem.
Felelős használatra, odafigyelésre ösztönöz, már ha egyáltalán becsüljük valamire.
Hibalista
- váltó szimmering, sajnos váltóolaj nélkül is sikerült menni vele - féltengely gumiharang - Kormánykardán kilógósodott - Karbi gyorsítómembrán kilyukadt, szerencsére az alatta lévő kis tálcára és nem a kipuffogóra csepegett a benzin - Régi beázások az utastérben és a csomagtartóban, szerencsére időben észre lettek véve. - fék teljesen kaotikus működése (jobb első fékből nem ment el a nyomás, mindig fogott, hátsó fék levegősödött) - teljes gázpedál-mechanika szorult, olajozás - Hűtőrendszer tele rozsdalerakódással, a karbi fűtőtalp végleg eldugult tőle, a radiátor közel van hozzá. - Generátor gyengén töltöget - SZokásos fogyó dolgok: akku, gumik. -
Ide hordtam szervizbe
A legtöbb hibáját magam igyekszem kijavítani.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Lukács Autószerviz, Tata. Rendes, megbízható, lelkiismeretes társaság.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |