A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina (1969-2004)

1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1310L 

Az ítélet értékelése
2,1(19 db)

Dacia autó a legjobb.

Szöveges ítélet

A cím, mely szerint a Dacia autó a legjobb, csak kevés emberre vonatkozik. Csak olyanra, aki a használati érték/ár viszony, megbizhatóság, alkatrészellátottság, stb szerint értékel, és az egyik legfontosabb, immunis a sok reklámmal szemben. A másik legfontosabb, hogy igényes a munkájára, az autó javítására, karbantartására.
Az értékelésben szerepl? Daciát 2001-ben vásároltuk Budapesten. Az el?z? tulajnak nem volt garázsa, így 5 évig szabadban volt. A korábban magyar autószerel?k által végzett dágvány munkák javítása, illetve a fejlesztések kihajigálása után vált használhatóvá az autó. A legtöbb bosszúságot a beépített mechanikus megszakító nélküli gyújtás okozta (melyet szintén kihajítottam). Az igényes karbantartások, javítások mellett jó autó lett bel?le. Úton még soha nem maradtunk. Nem használjuk naponta, a rokonlátogatások, kirándulások (Bükk, Mátra, Szeged, Románia) eszköze.
A Daciaknál jellemz? leglényegesebb probléma, a rozsdásodás nem nagyon jellemz?, 9 évesen még javítani nem kellett. A féltengelye nagyon igényes kivitel? NDK gyártmány (ez az egyetlen dolog, aminek a beépítése hasznosnak bizonyult az el?z? tulajnál). Ez a féltengely is fél a porvéd? szakadásától, de mivel a 9 évesen kiszakadt porvéd?t cseréltem, így túlélheti az autót.
Leginkább 3 számjeggyel jelölt utakon használjuk, s tapasztalat szerint a gyorsulása gyengébb, de kanyarstabilitása, sebessége jobb a legtöbb 1,5-2,5 MFt-os autónál.
Javíttatva egyszer sem volt, magam javítom. Az el?z? tulajnál végzett munkák nyoma alapján a javítómühelyt kb 2-esre értékelném.

2014.08.02:

Az első véleményt 2005-ben írtam az akkor 9 éves autóról. Most 2014-ben, mikor a második véleményt írom, 18 éves az autó. Feltettem róla egy friss képet is.
Jelenleg is eredeti állapotúnak tekinthető, mivel nagy javítás nem volt. 2008-ban kormányzárat, 2012-ben hengerfejtömítést kellett cserélnem. A kompressziótér és a víztér közötti tömítés hibáját időben észrevettem, így csak a hengerfej tömítés cseréjét kellett elvégezni. De én kicseréltem a már nem túl jól funkcionáló szelepszárszimeringeket is, mivel nem volt drága (hengerfejtömítés: 650 FT, szimeringek: 1300 Ft, ami akkor 10 és 20 Lej volt). Érdekessége az esetnek, hogy a kb 0,5 l/1000km olajfogyasztás annyira lecsökkent, hogy olajcserétől olajcseréig nem igényel utántöltést.

A legsúlyosabb hiba, melybe az autó (és én is) majdnem belerokkant, az 2013 őszén jelentkező, és hónapokon át tartó motor rángatózásban, üzemképtelenségben, leállásban jelentkezett. Ez időtájt az autó használatát is kerültük. Hosszú lenne részletezni, mennyi sok fölösleges javítási kísérlet volt, mely nem hozott eredményt, s nem kizárt, hogy nem okozott jelentős kárt.
A megoldásra két lényeges esemény irányította a figyelmet:
1, Az autó még jól működött, de a műszaki vizsgán mért Lambda értéket nagynak tartottam.
2, Egy ukrajnai benzinkutnál egy autós kinlódott. A kutas mondta, korábban a szomszéd kútnál tankolt, és az ott árusított benzin nem jó a régi, nyugati porlasztós autókba, rángat tőle a motor.

Sajnos nekem az ő benzinükkel is rángatott, de ettől függetlenül már biztos voltam benne, a mai modern benzinek nem felelnek meg a régebbi követelményeknek, amikor még a benzin ólmot tartalmazhatott, és alkoholmentes volt. És még kitudja milyen fizikai, kémiai jellemzőben tér el.
Jelenleg az autó megbizhatóan működik. Ehhez minimum annyi változtatás kellett, hogy az eredeti 140-es főfuvókát kicseréltem 150-esre, továbbá konzerválószert adalékolok az üzemanyagba a modern benzinek gyors időbeli degradációjának csökkentésére.

A 2005-ben megadott adatok egy része nyilván változott:
-Használati időtartam: 4 helyett 13 év
-Vezetett km: 25000 helyett 79000 km (km óra állás: 124500 km)
-Átlagfogyasztás: 7,3 l/100km.

Végezetül: Miután újra megbizhatóan működik, újra jobban kedvelem, mint a feleségem Renault Twingoját. Pedig muris kis autó az, praktikus, megbizhatóan, jól működik, de utánfutó húzásra, rossz útra nem való. A Daciahoz képest a futómű rugói olyanok, mintha játékautóé lennének.

Hibalista

- F?tengelyszimering (1200Ft), Vízpumpa fedél(600Ft felújító szett), Gumi porvéd?k a kormánygépen, gömbtámaszokon, kerékoldali féltengelycsuklókon, Gumikarmantyú a f?fékhengerben, Kilométeróra bowden, Irányjelz? jeladó.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 45500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 1310TX Következő autója? Még nem váltok autót.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1969

További ítéletek (119 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)