Csókolom, Csepi bácsi!
Szöveges ítélet
Maga a kaland, Párizs-Dakar, Párizs-Peking élmények a Dunántúlon. (És valóban: az ötvenes évek elején, a tesztút során a gyár szakemberei az akkor még baráti Kínában felmentek vele Tibetig!!)
Amúgy meg egy időutazás a háború előtti évek technikai világába.
A műszaki részletek helyett pár érdekesség illusztrációnak: a lámpákat két marokra fogva kell beállítani. A motorháztetőt rugós kampók zárják. Ezekre figyelni kell, mert nagyobb sebességnél a tető felcsapódhat. A szélvédőablak felnyitató. Az index középen egy gomb, amit tekergetni kell. Az ülések epedásak. A motort csak úgy lehet leállítani, hogy az ember a lábával alulról vissszafele húzza a gázpedált. Télen a kartell alá lehet/kell tüzet rakni, hogy beinduljon. Felező, diffizár. Ha nehezen indul, egy csavarhúzóval rövidre kell zárni az indítómotort. Kétszer kell kupplungolni. Van kézigáz, ami egy fogasléc! De amúgy alapjáraton elmegy: a kapu előtt egyesbe váltasz, kiszállsz a lasssan döcögő autóból, kinyitod a kaput, megvárod míg magától bemegy, majd becsukod utána a kaput, visszaszállsz és beállsz vele a helyére. A kapaszkodóképessége legalább negyven fok. Terepen kettesben mindenütt sportosan, lendületből elmegy, de a kormányt nem szabad erősen megfogni, mert a hirtelen forgásoktól eltöri az ujjaidat. Könnyen szerelhető, minden elérhető rajta. Erre szükség is van, mert a magas életkor nem marad nyom nélkül: reumás, meszesedik, szürkehályog, prosztatagondok. Az edzettsége viszont megmaradt, tud tempót tartani és olyan folyókon is át lehet kelni vele, ahol a víz befolyik a fülkébe.
Egyszóval kiváló gép: ha kisebb lenne valamivel és nem Közép-Európában született volna, ő lenne a legenda, nem a Land Rover.
Hibalista
- Indítómotor, elektromos berendezések, differenciálmű
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1964 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | VW Bogár | Következő autója? | UAZ |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |