A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Zx (1991-1997)

Zx 1,4i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kevesebb néha több

Szöveges ítélet

2006-ban jött a döntés, a Trabantról váltani kell. Ezt indokolta egyrészt az, hogy 26 lóerővel és 4 parányi dobfékkel a XI. században büntetés a közlekedés, másrészt bővül a család.
Igazából diesel Zöldséges Merciket, és Opel Astrákat kerestem a neten, ám jött a lehetőség, amit vétek lett volna kihagyni: egy Citroen Zx 1.4i, 12 éves olcsóért jó, nem rozsdás, 60.000 km-rel.

A kocsi papírjait vigyorgó arccal vittem az Okmányirodába, ugyan írják már át a nevemre. Idegbeteg őrülten távoztam, ugyanis nem írták át, mert a kocsi eredetvizsgálata szerint ilyen számú forgalmi nincs a nyilvántartásban. Nem értettem a dolgot, mert a kocsit megbízható embertől vettem, akit régóta jól ismerek, jó pár éve már övé volt a kocsi, ráadásul neki már kellett egyszer eredetvizsgálatot végeznie, mikor vásárolta, a forgalmi ebből kifolyólag új volt.

Rengeteget telefonáltam, anyáztam az Eredetvizsgálat állomáson, reklamáltam az Okmányirodákban, ők nem tudnak semmit, nem akarnak semmit tenni. (Persze az átírási illetéket előbb fizettetik be, minthogy kiderülne, hogy nem lehet átírni a kocsit, mert bibi van vele) Egy hónapra rá olvastam a Totalcar ominózus cikkét Eredetvizsga hozomra címmel (http://totalcar.hu/magazin/velemeny/eredet2/), és megnyugodtam, nem csak engem szivat a rendszer. Hiába no, 40.000 Forint csak nekem pénz, nekik nem, ennyiért felejtsem el a gördülékeny ügyintézést.

Nagy nehezen a rendszerhibát korrigálták (bár ezt nyilvánosan nem ismerte be senki, az Eredetvizsgáló állomásról jártak utána) és megtörtént az átírás.

A kocsi teljesen fapados, se elektromos ablak, se központi zár (igaz, ez kicsit hiányzik), se légkondi, se fordulat szám mérő. 1360 köbcenti, 75 egyszerű lóerő a kb. 950 kilóhoz, és 3400-as fordulaton 113 Nm forgatónyomaték. Józan gondolkodású embernek nem kell több.
A sebváltó nem nyerte el tetszésemet. A gyors váltásokat nem szereti, lassan, megfontoltan kell pakolni a sebességeket.

Ami extra van a kocsiban: a kormány magassága állítható, a bizti öv felső rögzítési pontjának magassága is a vezető magasságához szabható. Van hátsó ablak fűtés, analóg óra, ami az időt mutatja (szabadon konfigurálható ), kézifék visszajelző, amit a kormány persze eltakar, hátsó ködlámpa (Kövezzetek meg, szoktam használni nagy ködben.( http://totalcar.hu/magazin/velemeny/kodzaro/) Engem a sötétedés után extrafényesen világító ledes féklámpák sokkal jobban zavarnak, mert pirosnál persze a többség tapossa a fékpedált, mint a megszállott.)

A karosszéria egész jó minőségű. Csupán egy kis rozsda volt az egyik doblemezen (lecsiszolható, lefesthető pikk pakk 1 órás meló). A motorház akkora, hogy egy V6-os simán elférne alatta, poén lenne :). Nem baj, így még van hely szerelni, pláne, hogy nélkülözi a légkondit, az ABS-t, és minden egyéb helyfoglaló szerkezetet. Jó, hogy a kasztnit egy körbefutó gumicsík védi. A külső tükrök lehetnének nagyobbak, bár ez is megszokható. Belülről állíthatóak, de a kis karral történő állítás inkább csak jelképes. A tükörlapot igazán kézzel kinyúlva lehet csak jól beállítani.

Az utastér jó széles, mögöttem ülőknek van elég lábtér. A csomagtartó egész nagy önmagához képest. Rossz, hogy nincs sok kis fül, ahova le lehet kötözni pakkokat, hogy azok ne éljenek külön életet, illetve a mentőládának, szerszámoknak nincs külön zug. Sajnos a hátsó üléseken nincs hátsó fejtámla, pedig ez már a nyolcvanas években is elvárás volt, nemhogy 1995-ben.

A vezető ülést én alacsonynak találtam, zárt szelvények és acélcsavarok segítségével ezt orvosoltam, most kb. 4 centivel magasabb az üléspozíció.

Idegesítő a műanyag borítás állandó nyikorgása a B oszlopokon. Én stereoban hallgathatom mindkét oldalról. A műszerfal tetején lévő tároló rekesz elég béna, nem sok mindent lehet ide pakolni, mert az első kanyarodáskor leesnek a cuccok. Pedig lenne hely bőven. Házilag kell majd valami kis peremet fabrikálni a műszerfal tetejére. Rossz, hogy nincs kesztyűtartó, csak egy kis polc. Az ajtókon lévő rakodó zseb jól kihasználható, az első ülések háttámláján lévő zsebek is jók az utasoknak.

Nálam is kilógott a kalaptartót tartó zsinór a csomagtér lecsukása után. (Ezt majd mindegyik ZX népítélet megemlíti) Ezt új gumiszál bevarrásával 1-2 órás meló volt megjavítani.

Olvastam, hogy ennek a típusnak passzív hátsó kerék kormányzása van, és ezt meg kell szokni, főleg nagy sebességű kanyarodáskor. Én ebből semmit se érzek. Vagy azért, mert békés ember lévén nem nagy sebességgel kanyarodok, vagy azért mert már megszoktam a Trabanton. Igaz, ott a kikopott gumipogácsáknak, és kilazult csavaroknak volt köszönhető a passzív hátsó kerék kormányzás, nem a tudatos mérnöki tervezésnek. :)

A futóműve szerintem pont ideális magyar utakra. Puha rugózásának köszönhetően kényelmes benne az utazás. A gyors kanyarvételeket pedig meghagyom a pályaversenyek pilótáinak, a közút erre teljes mértékben alkalmatlan.

Sajnos az első lámpa magasságállító műanyag orsó csavarja eltörött, de ezt úgyse hiszem, hogy van ember a földön, aki rendszeresen használná, tehát így marad.

A jobb hátsó ablak leeresztő bowdenje elszakadt. Hogy ezt hogy tudta megtenni, soha nem fogom megérteni, lévén semmi erőhatást nem kell elviselnie, és a fordulatszám, aminek használat közben ki van téve se hinném, hogy rendkívüli módon amortizálja. Egyszerűen fos huzalból van. A baj az, hogy boltban újonnan rohadt drága az új mechanika (persze csak egyben kapni). Nem baj, majd kitalálok ide is valamit, ha bontóban se lelek használhatót. Sajna kocsi ritkaságából adódik, hogy bontott ZX alkatrészekkel nem lehet épp Dunát rekeszteni.

Hétvégi városi autókázással a fogyasztást simán 6,5 liternél lehet tartani, és ez így van jól. Autópályán 130-140-et találtam kényelmesnek, és biztonságosnak, így is 6,5 liter fogyasztás jött ki megpakoltan. A teljesítményét átlagos közlekedéshez megfelelőnek mondanám. Azonban, aki nyomatékból ésszel autózik, annak tökéletes.

Összességében jó kocsi, eddig nem bántam meg, hogy megvettem. Olcsóbb, mint a hasonló kategóriájú német modellek, ám pont annyit ér, a futóművének lágysága még talán többet is. Szereléséhez nem árt Torx kulcs készletet beszerezni. Sajnos már ez a kocsi is tele van műanyag patentekkel, tiplikkel, amik kb. egyszer szedhetőek szét, de ezt már nem ússza meg az, akinek ehhez hasonlóan idős, vagy fiatalabb kocsija van.

Hibalista

- Fényszóró magasság állító műanyag akármi, ablakleeresztő bowden, kalaplap tartó zsinór, új féktárcsa, fékbetét kell majd

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6.5 l
Előző autója? Trabant 601s Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Zx 1991

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)