A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara Picasso (1999)

Xsara Picasso Comfort 1,6 16V 

Az ítélet értékelése
4,1(10 db)

Igazi utazóautó - imádnivaló dög :) - frissítve

Szöveges ítélet

2008-tól 2012-ig egy 1,8as SX Plus Picasso tulajdonosa voltam (A hűséges Tojás), majd 2012 nyarán fiatalítottunk be a mostanira.

Miért ezt?:
A lemezek alatt már kipróbált technika lapul, ami megbízhatóság, és főként alkatrészárak szempontjából előnyös(ebb mint pl a C4 Picasso, ami másik esélyes volt a cserekor).
A felhasználási terület változatlan, főként hosszabb utakra és sok cuccal járunk, amihez számomra nélkülözhetetlen a jól variálhatósága. Khm, vagy akár álló helyzetben is remekül ki lehet használni a nagy hátsó helyet, és külön a csúsztatható üléseket, így hevesebb vérmérsékletűeknek is remek választás lehet ;)

Ezúttal ESP-s autót szerettem volna - főként a biztonság, illetve a nagyobb fékrendszer miatt - így egy Németországból behozott közepesen felszerelt példány került a házhoz (itthon csak a dízelekből volt esp-s; illetve a kipróbált itthoni autók mind rosszabb állapotban voltak mint a 12 éves 170ezret futott előzőm - köszönhetően a 'mama üzemnek'). Ennek a bal hátulja volt sérült, és sajna trehányul javítottak rajta pár dolgot.

Kényelem:
Ebben már állítható deréktámasz van, ami számomra aranyat ér, illetve a futóműnél a lemezfelni (korábbi autón nehéz gyári alu volt) + lemez lengőkar (előzőnél öntvény volt) érezhetően javított a rugózatlan tömegen. Ettől is könnyebb lett 2015-től a Veseuve alufelnikkel :).

Teljesítmény:
Eleinte keveselltem az erejét (-13Nm és -7 LE az előzőhöz képest), de némi kikormolás és összeszokás után megszoktam - cserébe viszont a fogyasztása barátibb fél literrel (annak 7,1 volt 25.000km-re, ennek 6,6 12.000 alatt).
Az autó kiadásait és fogyasztását követtem a spritmonitoron: http://www.spritmonitor.de/en/detail/521108.html

Egy csökkentett ellenállású légszűrővel kezdődött 2014 telén az optimalizálási hullám: tetszett, hogy jobban megindul (magasabb fordulaton), majd az MMC-nél felokosították a motorvezérlőt, és kapott egy halk, forgatott hátsó dobot is Janótól; rugalmasság 12,3s-ról 10,3s-ra változott négyesben. Kevesebbszer kell visszaváltani, jobban húz mint az 1.8as, és kb 2-3 decivel eszik kevesebbet mint korábban. (Ezután még halkult: https://youtu.be/PdZ9ZTm_83k )
2016-2019 100km volt vele a napi munkába járás, így a reggeli nagyobb forgalom ellenére is szűk(nyári)-bő(téli gumival) hat literből jártam el vele.


Vezethetőség:
Felépítése nem megy a vezethetőség rovására, és terhelve is kevésbé romlik mint átlag kompaktok estén.
Félreértés ne essék, ez nem egy sportautó; de a kasztni sarkaira kirakott kerekekkel és némi megszokással és kormányba kapaszkodással lendületesen is lehet haladni (a sokak által dicsért Focusokkal sem tudunk gyorsabban menni, kb. ugyanott kezdenek csúszni, csak a fókával kevésbé ijesztő :) ).
Aki nem ijed meg attól hogy megbillen az elején egy kicsit, az tudja hogy tovább már nem billen. A bringák bent foglalnak helyet ha versenyre/túrára megyünk valamelyik hegységbe, így nem rontja el a játékot a tetőn semmi :).
De amit az autó nagyon jól tud, hogy kényelemben vigyen több száz km-es távokra, és frissen szállunk ki belőle.


Először egy év használat után ragadtam billentyűzetet, és a behozatalkori javítás rendberakása után nem kellett foglalkozni a géppel. Hüvelyek és patentok pótlása, bal hátsó ajtó és csomagtérajtó beállítása, kipufogó (hátsó+középső) megfelelőre való cseréje, feliratok pótlása, gumi csere, akku csere, emelő, kerékkulcs és minden mozdítható dolog pótlása (köszönjük a kereskedőnek...).
Szerk.: Bő egy év után a leheletnyi vastag festékréteget is kijavíttattam, mert pl ajtógumi elkezdte lekoptatni; illetve egyéb fényezési trehányságok is javítva lettek a csomagtérajtón (a fő apropót az első lökhárító nulladik típusú találkozása okozta egy azonosítatlan tárggyal).


Upgradek:
Hővédelem miatt kapott B oszloptól kb. gyári sötétségű, illetve előre áttetsző fóliát (jóval kevésbé éget a nap az autóban ülve).
2015-ben oldalsó első ablakokra is kapott, végre legálisan telepíthető lett, így már nem érezni a nap erejét a karomon sem. :D.
A jobb oldali szivargyújtó vakdugó helyére még egy gyári szivargyújtó, középső boxnak megvilágítás, a gyárival harmonizálóan, gyári fejegységre cd tár bemenetes aux egységet(amihez jött egy bluetooth receiver), könnyen hajtható Hertz DSK 165ös szettet, aminek alá lett merevítve a kárpit és a lemez között, hogy ne csak a kárpitot mozgassa a hangszóró membránja – érdemes a gyári hangszórókkal is megcsinálni. Az első 16os került hátra a gyári 13as helyére.
2014-ben bekerült a tempomat, és 2015-ben a beépített ülésfűtés – természetesen ez párom kedvence lett hamar. :) Egyes céges autókban megtapasztaltam, hogy milyen jó dolog, ezért is szántam rá magam; 22.000 Ft-ba és a telepítése egy szombati napomba került.
2015-ben kapott még frekvencia függvényében változó csillapítású Monroe Reflex lengéscsillapítókat – azaz gyors ütésnél (úthiba) gyorsan mozog mint a gyári gátló, de lassabb mozgás (billenés, hullámos út) esetén már befelé is csillapít. Gömbfejek, szilentek is cserélve lettek egyúttal, némi extra szopórollerezés utána jobb toronycsapágy szilent szintén (a monroeval már kopogott, így újra szét kellett szedni). Az eredmény korrekt, úgy stabilabb, biztonságosabb az autó, hogy nem lett kényelmetlenebb!


Szeretjük az autót; halkan, kényelmesen és rengeteg cuccal utazhatunk vele. :)


Update: 2 éven keresztül kerestem C4 Picasso II-ből a kanyarkövető xenonos, dönthető anyósüléses (legalább 3. felszereltségi szint) verziót, de sajnos 5 évesen is négyessel kezdődik az áruk. 308 (II)SW, Ceed (II) SW, Focus (III) Turnier és Megane (III) Grandtour is felkerült a radarra, végül utóbbiból találtam egy szimpatikusat. Lesz még később visszakanyarodás a Picassókhoz. ;)
Most ismerőshöz került az autó, úgyhogy most is látom hogy alakul a sorsa.

Hibalista

- 106000: Mart, magas szénacéltartalmú első tárcsára csere mert túl egyenetlen/oxidált volt a régi, üa szűrő - 108000: Első futóműben szilentek - 118000: Alsó hátsó motortartbóbak - 144000: Toronyszilent+csapágy - 159000: BSM csere (üzemanyag szivattyú nem ment)* - 164000: Hátsó lengőkarcsapágy szett csere (preventív) - 167000: Kuplungszett - 174000: Vezérlés szett - 185000: Bal első kerékcsapágy - 190000: A 159nél előjött jelenség megismétlődött, és itt derült ki hogy csak a csak üzemanyag csatlakozó korrózió szivatott meg; megtakarítottam és egy új eret beforrasztottam a mellette lévő lábra. - 194000: Bal hátsó vízlehúzó, műszerfalizzók cseréje (másodjára) - 197000: Középső dob csere - 207000: Egy pár első rugó+toronycsapágy szilentek (bal első rugó törött) - 209000: Gyengülni kezdett a csomagtérajtó teleszkóp hidegben, csere újra.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő, illetve saját magam

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Auto Vargasz Kft TarjánEgyben PSA bontó is, elég jó konszern/típusismerettel rendelkeznek, megcsinálnak mindent, korrektek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 74000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Xsara Picasso Következő autója? Megane Grandtour 1.6 16V 2014
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara Picasso 1999 (2000 - 2007)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)