A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara SX 1.6 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Francia cica dorombol

Szöveges ítélet

Hogy miért Xsara-t vettem? Mert olyan autót akartam amiben van tempomat, elfér benne 4 ember és bele is fért a költségvetésbe. Hogy szerettem-e? Igen. Hogy megvenném-e újra? Na ebben már nem vagyok biztos. Lehet, hogy egy másik típus kevesebb problémával járt volna. Sajnos a Xsara nem a francia autógyártás csúcsa. Ennek ellenére azt gondolom, hogy akik sokáig használnak egy ilyen autót, megtanulják, hogy egy autóval törődni kell, hogy ne bosszúságot jelentsen az autózás.

Nem egy versenyautó, de hibátlan helyváltoztató eszköz.

Együtt töltöttük az elmúlt 5 és fél évet és sok szép illetve kevésbé szép emléket szereztünk. Kapcsolatunk elején 2012 októberében már kiderült, hogy az előző tulajdonosa bár nagyon szépen rendben tartotta belülről, műszakilag nem volt a legjobb formában az autó. Az együtt töltött első 6 hónapban kapott új hátsó hidat, féltengelyt, akkumulátort, féktárcsát és betétet, téli és nyári gumit, motortartó bakot. Gyorsan telt az idő és kiderült, hogy repedt a leömlő, így azt is szereztünk egy bontott darabot. 2013 áprilisában lett cserélve a vezérlés kb. 121.000km-nél. A kuplung 143.000 kilométernél került fel és azóta is hibátlanul teszi a dolgát. Rendszeresen maximum évente vagy 10.000km-enként lett cserélve az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.

Egyszer megállt alattam, mert elromlott az AC pumpa, emiatt trailer-re tettük és kapott abból is újat. Ez úgy 170.000 km környékén volt. A klíma vezérlése egyszer megadta magát - mint minden hasonló Xsara-ban -, azt pedig egy új vezérlővel orvosoltuk. A beltérben egy utólag beszerelt, de szinte gyárinak tűnő bőr könyöklő került, illetve egy Yatour MP3 lejátszó, ami a gyári fejegységen keresztül játszik le a telefonról, SD kártyáról vagy Pendrive-ról zenét és a kormányról is vezérelhető. Ezt a típust gyárilag tempomattal és esőérzékelős ablaktörlővel szerelték. Én mindkettőt nagyon szeretem benne, az ablaktörlő észrevétlenül teszi a dolgát, szépen állítgatja, hogy mikor milyen sebességgel töröljön. Ez függ az eső intenzitásától és a sebességtől is.

Hogy ne csak jókat írjak, a szélvédő a bal alsó sarokban repedt kb. 5 centi hosszan. Már így vettem és azóta sem repedt tovább, a látásban nem zavar és a vizsgán sem szóltak érte, így nem cseréltettem. Egyszer tolatáskor meghúztam a lökhárítóval egy rám merőlegesen haladó másik autót. Ennek a néhány centis húzásnak a nyomai a lökhárítón még megvannak.

Amikor vettem az autót a tolatóradar nem működött, rossz volt két érzékelő is. Akkor éppen nem tudtam színben azonosat szerezni, így két fekete érzékelő van a két szélén a lökhárítónak, középen pedig két színben azonos. Terveztem beszerezni két ezüst színűt is, de mivel mindig jól működött, inkább nem piszkáltam. Az autó a jobb elején egyszer biztosan volt törve, mivel bontós jelekkel ellátott motorháztető, első hűtőrács és jobb sárvédő van rajta. Szerkezetileg teljesen ép, a szerelőm szerint egy apróbb koccanás miatt lehettek az elemek cserélve. A jobb hátulján van egy apróbb horpadás amit ha nem mondanék észre sem lehetne venni. Sajnos 2 ember az utcán pont az én autóm mellett verekedett össze, ennek a nyoma sajnos a horpadás. Természetesen nem új autó, így a műanyagok már megszólalnak benne rossz úton és a zajszigetelése sem új autót idéz, de kívülről és belülről nagyon rendben van.

Igyekeztem vigyázni az autóra, garázsban tartottam amikor tudtam. Volt, hogy heti rendszerességgel jártam vele Bécsbe dolgozni, többször indultunk vele külföldi túrákra és kisebb hibáktól eltekintve (nem akart bezáródni -22 fokban) elvitt minket mindenhová.

Hibalista

- Hátsó híd, féltengelyek, kuplung, lengéscsillapítók, benzinpumpa, vízcső, stabilizátor rúd, klíma vezérlés, tolatóradar

Ide hordtam szervizbe

Citroen specialista Isaszegen

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2002
Kényelem (5) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 113000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Ceed
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)