A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1.6 16V Coupe 

Az ítélet értékelése
3,5(11 db)

Francia ecomobil

Szöveges ítélet

Az élet úgy hozta, hogy nem a szeretett 306-om cseréltük le erre (azt csak egy évvel később, de szintén Xsara-ra), hanem a 4 ajtós Civic VTi-nket. Sokan nem értenének egy ilyen váltást - meghagyom őket ezen állapotukban.
Tehát, egy sérülésmentes fehér 1.6 16V Xsara II Coupe lett a kiválasztott. Nem az első Xsara-m, volt már évekkel ezelőtt egy 1.4-es I-esem, és mivel azzal semmi bajom nem volt nem kellett különösebb bátorság ehhez a vásárláshoz. A PSA TU5JP4 motorja a legjobb benzinesek között van, szerintem, mind megbízhatóságban, mind dinamikusságban mind pedig fogyasztásban. A kasztnit nagyon jól mozgatja, halk és autópályán 6l alatt eszik, vegyesben 7.2 - 7.5l.
A 408 literes csomagtartó nagy, és mivel a hátsó futómű kialakítása miatt semmi nem lóg be, hasznosan pakolható. A hátsó ülések osztottak, és teljesen döntött állapotban sík rakteret adnak. Az utastérben pedig rekesz rekesz hátán. Még szivargyújtó csatlakozó is 2 van.
3 ajtós lévén a hátraszállás nehézkes, de mivel mindkét oldalon előretolható az ülés (ami utána az eredeti helyére megy vissza, halló, Honda, hallod?) nem egy nagy mutatvány. Az ülések kellő oldaltartást biztosítanak, fotel-szerűek, és hosszútávon is kényelmesek (persze a VTS ülések mérföldekkel jobbak).
Automata klíma, szervó, 4 lufi, elektromos ablakok, elektromos fűthető tükrök, ködfényszórók (mondjuk a fényszóróba integrálva, nem a legjobb helyen), centrálzár, állítható magasságú ülés, állítható magasságú és távolságú kormány - szerintem minden benne van, ami kell.
Nem egy versenyautó, de jól megy, jól fekszi az utat, nem csörög, nem zörög, nem esik szét, az úthibákat ~ elnyeli, a fék jól fog, és ugyan elektromos a gázpedál, mégis, majdnem olyan, mintha azonnal reagálna.
2 év, 20e km, nem sok, tudom. Párom használja, én a másikat (I-es 1.8 16V VTS). Sosem hagyta ott őket / minket az út szélén (sem). Kellett költeni rá, de nem új autó (lásd listát) de csak az olajfolyások minősülnek hibának, szerintem.
Hibák, amik vagy érdekelnek valakit, vagy nem, vannak.
Pl. nehéz a szervó (szerintem, meg a másikhoz képest), a fényszóró nem ad elég fényt (szubjektív), a kuplung kissé fent fog (megszokás kérdése), a váltó lötyögős (de pontos!).
Ja igen. Sehol egy rozsdafolt...
A hátsó futóműhöz még nem kellett hozzányúlni, de egyszer majd kell - ezek ilyen konstrukcióval vannak megáldva, nameg a hazai útviszonyok olyanok, amilyenek, erre kocsit tervezni szerintem nem lehet.
Tulajdonképpen ajánlanám a Xsara-kat mindenkinek, de tudom, hogy sokan kontárkodnak a javításokkal és emiatt végül egy megbízhatatlan fémkupaccá lesz a kocsi (ez persze nem csak a Xsara-kra igaz). Könnyű "belenyúlni", belátom. Bár nekem ezt eddig egyik Citroen-emmel sem sikerült... Xsara I 1.4, Saxo 1.4, Xsara 1.6 16V, Xsara 1.8 16V... biztos véletlen...
-------------------------------------------
Belement újabb 10e km. Két hiba jött elő azóta - megadta magát a bal első ablakszerkezet és utána a fűtőradiátor vízcsöve repedt el. Előbbi 15e Ft volt a javítás, ami nem volt egy óra. Utóbbi húzósabb volt, 23e Ft. Más? Klímát még nem kellett tölteni, hátsó híd még mindig az eredeti. Azóta még izzót sem kellett cserélni... kellett volna, persze, de a bal első helyzetjelzőt "kicsit" nehéz, így ez elmarad még egy darabig. Mondjuk már megvételkor sem működött :)
Kívánság? +100 LE és -50% fogyasztás, ha lehet :D
De addig jó ez így, ahogy van.
-------------------------------------------
Kellett mondanom a hátsó hidat. Nos, 189e km és utolért.
12 perccel nagyobb a dőlés jobb hátul, mint a megengedett.
Irány Kakasd.
(ami oda-vissza 400 km, de meglesz 22 liter benzinből...)
-------------------------------------------
Átléptük a 207e km-t.
A kötelező dolgokon kívül az airbag visszajelző elkezdett világítgatni. Az első ülések alatt kellett a csatikat átforrasztani.
Tartós autópálya tempó mellett 30+ fokban elkezdett melegedni az autó, folyamatosan 105 fok felett járt a hűtőfolyadék hőmérséklete. A cseréje viszont megoldotta ezt a gondot.
Nyári átlagfogyi 6.3 liter körül alakul. Klíma + 195-ös gumik.
-------------------------------------------
217000 km - megvolt.
Az elmúlt 10e km hozott egy új hűtőt - a régi már eléggé el volt tömődve, és nem annyira hűtött. 34e Ft. A balos ablakemelő megint megadta magát, most az egyetlen eddig nem cserélt műanyag vacak törött el. 8e Ft. Fogyi a hűvösnek köszönhetően megint visszament 5.6 körülre.
-------------------------------------------
245000 km
Ki kellett már cserélni az eredeti (!) lengéscsillapítókat, stabpálcákat, alsó talpasokat, lengőkar szilenteket. Illetve csereérettek a hídtartó bakok és az alagút szilentek. És jön a 2. vezérléscsere. Továbbra is kb. 1 dl / 20e km az olajfogyasztás, benzinből már 6.3 körül kér 100-on. Gondolom lassan-lassan az eredeti lambdák is cserések lesznek. Ja és egy hiba. Szétesett a kesztyűtartó zárszerkezete.
-------------------------------------------
275000 km
Nem hittem volna, de még mindig teljesen jól működik.
A kopó dolgokon kívül más nem volt most sem, hacsak egy kis olajfolyást ide nem számítok, ami az olajszűrő rögzítése körülről indult. Tömítés cseréje megoldotta a problémát. Illetve "behalt" a motorháztető teleszkópja, és most a mínuszokban sikerült elszakítanom a kézifék bowdenjét. A generátor fesszabályzója is rakoncátlankodott, kissé hullámzott a világítás. Lambda egyre inkább csereérett, már 6.6 körül van a fogyasztásom. Híd még bírja, kuplung is, váltó is...
A gondom most az, hogy egyszerűen nem tudom mire lecserélni... ami legalább ennyit bír, kb ennyire olcsó az üzemeltetése, nem eszik többet, legalább ekkora az utastere ÉS a csomagtartója és az évi 50e km mellett sem amortizálódik (úgy anyagilag, mint "küllemre") jobban.

Hibalista

- - olajfolyás a HF alól, kifelé (146e km - 60e Ft) - - olajfolyás a szervó nyomáskapcsolónál (146e km - 9e Ft) - - önindító (151e km - 8e Ft) - - első / hátsó fékbetétek, tárcsák (152e km - 49e Ft) - - középdob kilyukadt (154e km - 14e Ft) - - ajtóátvezető kábelszakadás (5e Ft) - - 1 helyzetjelző izzó - - 1 tompított izzó - - kuplung (160e km - 53e Ft) - - bal első ablakemelő szerkezet javítás (164e km - 15e Ft) - - fűtőradiátor vízcső csere (172e km - 23e Ft) - - hátsó híd (189e km - 65e Ft) - - hűtő (~210e km - 34e Ft)

Ide hordtam szervizbe

Francia Autók Szervize - Gödöllő

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Pötördi Autószerviz - Bicske

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 146000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Civic 1.6 VTi Következő autója? Talán egy dízel Bravo?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)