A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Saxo (1996-2003)

Saxo 1.6 16v VTS 

Az ítélet értékelése
3,8(6 db)

Meglepetésautó!

Szöveges ítélet

Sziasztok!

Én először is egy Polski Fiat 126-ot majd egy Renault Twingo-t "hajtottam" (anyukámé ill. tesómé), de eljött az idő és végre saját autóm lett. Először egy 1.4-es Saxo VTS. Sokat keresgettem... de ez egy másik történet. A lényeg, hogy totálkáros lett (nem az én hibámból) biztosító fizetett és persze kellett egy uj kocsi. Kicsit még spóroltam hozzá mert először az 1.4-es motor sok volt a Twingo után, de azért hamar kevés lett. :) Gondoltam most legyen egy Saxo 1.6 VTS vagy P106 S16 GTI. Állandóan néztem a netet keregettem mindenhol. Párat megnéztem de elszomorító volt. Az egyik "megkímélt állapot" még tetőn is volt.:) Ja egy jó tanács: ha nem vagy autó szerelő ne sajnáld a pénzt az állapotfelmérésre KB:3000Ft. Szerintem MEGÉRI!!! Na találtam egyet ami egy programozó hobbiautója volt. Állapotfelmérésen kiderült Svájcból lett behozva és már egyszer fújták jégkár miatt. Ez kicsit fura volt, de haver azt mondta, ha szépen van fényezve, akkor nem lehet probléma. Kívülről kicsit azért "tré" volt, az első hátsó lökös fényezésre szorult parkolási sérülések miatt, de szerkezetileg hibátlan volt. A próbaút elment, de nem a tulaj mutatta meg csak egy barátja és ő nem gyilkolta, de éreztem vele volt az erő:). Alkudni legalább lehetett bőven (a külső hibák miatt)! Elindultam vele haza Pestről Miskolcra. Kiérek a "német" autópályára, na nézzük mit tud! 4.-be 170, váltok 190 tovább nem mertem. Elképesztően jól ment, ahhoz képest, hogy egy kis hothatch. Azóta már bőven belekúsztam a 200-ba is. Na akkor a nyers tapasztalatok: 0-100 kb:8s, 118LE 145NM, 900Kg, 7300 körüli szabályzás! Kétféleképpen lehet vezetni: Nagyi és Őrült. Alacsony fordulaton nem nagyon megy de 4500 körül jön a "hátba verés" és kb:7100-ig tömör gyönyör. Azt szeretem benne, hogy sokan nem tudják milyen autó ez és így meg is szégyenülnek hamar, bár nekem is mosták már ki a számat rendesen. :) A motor magas fordulatszáma miatt én mindig Castrol RS-t használtam, csak ajánlani tudom. Futómű jó, nekem volt benne egy komplett KONI STR szettet + 195/45R15 gumi, ami így már nagyon kemény és cseppet sem komfortos, de bírtam és a kinézeten sokat dobott. Azt megjegyezném így visszagondolva, hogy szerintem nem szabad beletenni ültető szettet. A világ más részein biztos működik, de a magyar valóságban nem. Mivel nagyon lecsökken a rugóút, a sok úthiba megdobja az autó, ami főleg kanyarban veszélyes lehet. Amennyiben csak pályanapon használod, akkor viszont mindenképpen. :) A fék szerintem elég, de nagy tempónál a gyári fék "elmelegszik"! Miután váltottam Brembo tárcsára és Ferrodo DS2000-es betétre akkor ez a probléma megszűnt. Ami rosz: az alkatrész viszonylag (az 1.4-eshez képest) drága hozzá, de van bontott alkarész szinte mindenből. Az kicsit idegesítő hogy a kis apróságokat (jelek, bolhák, feliratok, műanyagok) csak márkaszervízbe lehet rendelni nem olcsón! A fogyasztás úgy alakul, ahogy vezetsz, nekem olyan 6-9 liter között volt. A csajoknak általában bejönni a kocsi, eddig csak pozitív visszajelzéseket kaptam:D Egyenlőre ennyi!!!

update: Már megvan egy ideje úgyhogy kicsit kibővítem az írást: Az autó még mindig nagyon jól megy, sőt kapott egy teljesen átmenő kipufogó rendszert is. A hangját egyszerűen imádom, bár hosszú úton kicsit zavaró. Azóta volt egy kuplung csere, gyújtótrafó csere, alapjárat ingadozás ( ami a fojtószelepház elkoszolódása miatt volt ), kétszer cserben hagyott ( kb. ilyen 1000ft-os tételek miatt és talán azért mert nem vagyok szerelő :) ), ráment nem kevés pénzem, de higgyétek el megéri. Én az enyémen lecseréltem a VTS feliratot egy 1.0-ra, így meg pláne okoz meglepetéseket. Nagy bazi Audi, BMW nem ellenfél ( persze ésszerű keretek között ). Sport kompaktok közül is eddig kevés tudott megfogni. Városba hatalmas királyság. Mindenhova befér, és rettentően agilis autó. Ez egy igazi ÉLMÉNYAUTÓ!!!!!!!!

Hibalista

- Megvételkor vezérlés: 120000Ft de semmin nem spóroltam:) - Azóta 2 kutyacsont: 15000Ft - Első tárcsa: 16000Ft Brembo - Első betét: 10000Ft Ferrodo DS2000 - Hátsó betét: 6000Ft Textar - Egy két apróság... - + lásd a szövegben

Ide hordtam szervizbe

egyik ismerősöm, teljesen elégedett vagyok vele

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Saxo 1.4 VTS Következő autója? Megane RS
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Saxo 1996

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)