Magyarország első elektromos Saxója
Szöveges ítélet
Kettôs érzéssel jár egy ilyen autó birtoklása. Egyszer hízelgô, hogy nem sok futkos az utakon velem szemben és jelentôs közérdeklôdés is tapasztalható. Másrészrôl a pánikol a Citroen megbízhatóságról már megbizonyosodott tulaj, hogy hová vigye szervízbe ha baj van, vagy honnan szerezzen hozzá alkatrészt? Hiszen még az anyaországban is csak párezer futkos. Összesen 4000 darab készült ebböl a típusból.
De tegyük félre a pesszimizmust. Ez egy megbízható kénylemes de ugyanakkor gyenge menetteljesítménnyel rendelkezô kisautó. Fô jellemzôje, hogy mikor meghallgatják a "motorhangot" az ismerôsök, barátok akkor szinte kivétel nélkül mosolyt csal az arcokra és szinte egyöntetüen azt mondják: Hogy ez k*rva jó!!
Szerintem is K*rva jó, mert öt-hat Forint bruttó kilóméterköltséggel nem sok autó büszkélkedhet.
Mára már egészen megszoktam és rájöttem, hogy az elôzô autómhoz képest (amiben tízszer ekkora teljesítmény volt) elenyészô az a hátrány amivel a napi ötven kilómétert több idô alatt teszem meg.
Jó tulajdonságok: Elektromos autó lévén nem kell bele benzin, se gázolaj. Ez a tulajdonsága feledtet minden neheztelést.
Néma, nem szennyezi a környezetet, tipikus városi autó.
Felszereltésége nem rossz: elektromos ablak, el. szervókormány, infrás közp.zár, négyhangszórós gyári zene, sebességváltó nincs benne, állófütés, fékrásegítô, fényszóró magasság állítás, Dönthetô hátsó ülések. Nem kell utánna zöldkártya és (állítólag) súlyadót sem fizetni. Zöldkártya érdekes is lenne, hiszen nem lehet rajta emissziót mérni, nincs lyuk ahová dughatná a biztos a szondát...
Egy feltöltés 450-550 Ft-ba kerül nappali árammal számolva. Persze én is ott töltöm ahol csak tudom, fôleg a munkahelyemen, ami ugye költségmentes (nekem :-))
El sem tudom mondani milyen érzés mikor csumára lemerült autóval bedöcögök a melóhelyre, bedugom a konnektorba és mire visszajövök a "tankom" teljesen tele van töltve és teljes gázzal tüzhetek haza.
Rossz tulajdonságok: Menetteljesítménye megfelel egy Trabantnak, végsebessége max 90 Km/h, Megtehetô távolság egy feltöltéssel 80-100 Km. 4 személyes, 3 ajtós, értékelhetô méretü csomagtérrel.
Az egy feltöltéssel megtehető távolság elsösorban két fö tényezötöl függ. 1. A vezető siethetnékétöl. 2. a külsö környezeti hömérséklettöl. Télen a mínusz 20 fokban maxhatótáv 75-80 km, de most nyáron szinte mindig 100 km-t megyek el egy feltöltéssel. Ezen kívül felpumpáltam a kerekeket 3 barra, amit érzékelhetöen megnövelte a hatótávot. Ráadásul az autó nem lett pattogósabb, hiszen az autó üresen 1100 kg, terhelve 1300, ráadásul lágy rugózású.
Tekintve, hogy az autóban Nikkel-kadmium akkumlátorok vannak, a memória effektust elkerülendöen célszerű mindig lemeríteni feltöltés elött. Úgy vettem észre meghálálja, a 100 km egy feltöltéssel csak így lehet. Ezen kívül a gyermekeim is meghálálják, mert ha marad néhány kilóméternyi töltés a kocsiban el szoktam vinni a gyermekeimet kocsikázni a környékre, aminek nagyon szoktak örülni.
Ahogy telik-múlik az idö, egyre jobban szeretem ezt a kocsimat, sokszor csak mosolygok a dugóban pöfögö kocsikon, s közben ennyit gondolok: Tankoljátok csak, tankoljátok...
Hibalista
- Egyszer kiírt egy értelmezhetetlen hibaüzenetet a computer amit még egyetlen egy szervíznek sem sikerült lefordítania. SZIGETELÉSI HIBA. Hogy minek, hol s mit kell tenni, hogy ne legyen szigetelési hiba azt nem tudtam megmondani senki. Szerencsére már nem molesztál, magától megjavult.
- Volt még egy szervíztapasztalatom egy másik hibaüzenet miatt is. ALACSONY HŰTŐVÍZ SZINT. Mondanom sem kell, hogy a szinttel semmi gond sem volt. Hosszas agyalás után a pözsó szervízben kisakkoztuk, hogy ennek a hibalámpának két jelentése van. CSERÉLJ HŰTŐFOLYADÉKOT, MERT MÁR LETELT A KÉT ÉV MINŐSÉGMEGŐRZÉSI IDŐ. Cseréltem, majd akarja Ön nullázni a számlálót? kérdésre hamarjában nyumtunk egy igen gombot. Azóta gond nélkül járok vele.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Tóth, Székesfehérvár
Meleg gratuláción a kocsimhoz kívül nem sok minden történt azon az egy megkeresésen. A computeres kiolvasás majdnem úgy ment, hogy mi történik ha ezt vagy azt a gombot megnyomom??? Találgatás, tippelgetés. Okoskodó kérdéseimre a Nem tudom volt a standard válasz.
Másodszor megköszönve a szitroen márkaszervíz képességeit elvittem a siófoki Peugeot Mátéhoz, ahol kedvező tapasztalatokat szereztem. (hütöfolyadékszint reset)
A pözsós kiolvasó computer szebb, okosabb, érthetőbb, ráadásul teljesen kompatibilis az autómmal. (naná, hiszen ez a kocsi egy Peugeot-Citroen, röviden PSA fejlesztés volt).
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Helyi lelkes szakember.
Hozzá futómüellenörzés miatt fordultam, szerencsére mindent rendben talált, azonban felhívta a figyelmemet, hogy a féktárcsáim rozsdásak. Nem csoda, hiszen a fékezni szinte kizárólag motorfékkel szoktam.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | LHS (New Yorker) | Következő autója? | Második autónak vettem egy Ford Galaxy 1.9 PDTDI Ghia-t |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |