A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Saxo (1996-2003)

Saxo 1.5 D Flip II 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis kényelmetlen, de imádtam

Szöveges ítélet

Mi visz rá arra valakit egy nagy benzines, erős szedánban ülve, hogy megvegyen egy pici diesel autót, aminek nincs értékelhető kényelme és menetteljesítménye? A lelki béke keresése! Hogy világossá váljon mit értek ez alatt, érdemes elolvasni a Lancia Kappák ítélete között a "Barátságos öreg, aki cukrosbácsi" ítéletet, ez a saját ítéletem az első autómról. Lényegében a két kocsi teljesen különbözik egymástól, az csak egy dolog, hogy keveset fogyasztott, ez a kisebbik előny a nagy előnye az, volt, hogy ebbe a kocsiba nem rettegve ültem be, hogy lerohad alattam vagy csapágyas lesz, kigyullad stb...

De hogy az autóról is beszéljek, a Saxo-k között a "Szürke eminenciás" ítélet írójától vettem, azaz rokontól. A megbízhatósága egy bronz szoboréval vetekszik, de szerintem a bronz szobor hamarabb elromlik. :) Csak, hogy értsd ez számomra mit jelent: átültem egy fos Lanciából amivel kb. 2000km-enként mindig volt valami, örökké kellett szerelni, ezzel megy egy évig elvoltam, ez idő alatt 33.000km-t tettem bele és soha, semmi baja nem volt. Nézegettem nagyon az ítélkezőket, hogy általában 4,5 illetve 5 literes fogyasztásokat mértek... én ezt nem értem, nálam 3,5 literből kijött az autó, ez télen 4 liter volt. Az abszolút rekordom 3,2 liter volt úgy, hogy 70 fölé nem mentem nyári kánikulában. Szintén nyári kánikulában, autópályán úgy tiportam ahogy csak tudtam, szinte mindig 120-130, ha volt hely gyorsabban mentünk, a vége 155km/h. Ez kb. 250km volt, emellé jött még 500km nyugis főútvonal 80-90km/h, a fogyasztás így 3,9 lett :D. Ilyen létezik?! - kérdeztem magamtól - De igen, létezik, én számoltam ki. :)

Végül aztán 1 év alatt meguntam. Mivel eleje-hátulja karambolos volt, csúnyán rozsdásodott, a hátulja elkezdett terpeszteni és felkeményedni, ez kb 60-80.000Ft ha csináltatni akarom valakivel, a karosszériáztatáshoz meg nem volt kedvem. Bosszantott rettenetesen, hogy télen minden ajtó befagyott, úgy kellett kitépni. Oktondiak azt szokták mondani, hogy minden autó ajtaja befagy... hát nem, nagyon nem mindegy milyen kialakítású a gumikéder és az ajtó, ezen rengeteget bosszankodtam. Volt olyan, hogy -10 fokban indultam volna, kapartam a jeget róla, járt a motorja, becsuktam az ajtót addig, hogy melegedjen az utastér is. Mire lekapartam a külsejét a kilincsmechanika megfagyott... azaz hiába volt nyitva és már az ajtó sem volt befagyva képtelen voltam kinyitni az ajtaját, hiába húzkodtam a kilincset. Itt mondtam azt, hogy elég volt, komolyabb autót akarok. Ehhez persze hozzájárult az is, hogy amikor ültem benne, a középkonzol folyamatosan nyomta a sípcsontomat. Ez nem feltűnő ha a városban mászkálsz, vagy ha kistermetű csaj vagy. De ha 180 km-t letekersz vele 183 centi magas tagbaszakadt férfiként, akkor már idegesítővé válik, sőt 60 km után már elkezdesz töprengeni, hogyan lehetne kényelmesebben ülni. Sajnos a derékfájás is gyakori vendég volt... Végül eladtam egy szolnoki csajszinak, én meg beleültem egy pár éves Peugeot 607-be (2.0 HDi 16v). Ugyanabban a módban használom mint a Saxo-t és 1,5 literrel kér többet... nincs értelme mellébeszélni, 1 millával toldottam meg a Saxo árát így egy klasszisokkal jobb autót kaptam mint a Saxo, de ez már egy másik történet lesz.

Hibalista

- Amikor megvettem azonnal egy dieselesnél kellett kezdenem, mert kéket füstölt, szinte indián füstjelekkel terítettem be vele az utcát, valamint el volt tekergetve az adagolója is. A kék füst pedig attól volt, hogy benzinnel tankolták meg. Ez 35.000Ft-omba került. Ennyit költöttem rá összesen. - - Ajtó határoló eltört, még az előző gazdájánál, meghegesztettük. Szerelés közben az elektromos ablakemelő sodronya szétugrott... mindez télen, sokáig jártam úgy, hogy egy darab fával volt beszorítva az ablak, amikor jobb idő lett két napi munkámba került megcsinálni... kevesebb időbe telt kivenni a motort a Lancia Kappámból. Sok ökör azt képzeli, hogy egy kicsi, egyszerű autót jobb szerelni mint egy nagyot... hát ez pont nem így van, a nagy kocsiban legalább van hely szerelni... Valami iszonyat az ajtóba belenyúlni, az ajtó belsejében csak egy egészen kicsi szerelőablak van, na találd ki merre és hogyan fut a sodrony. Végül vágtam flexszel az ajtó belsején egy lyukat és így sikerült megcsinálni, 2 nap baszkódásban 20 perc volt az érdemi munka. - - EGR szelepet lefalaztam, hogy sose legyen baj vele.

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? Lancia Kappa 2.0 20v Következő autója? Peugeot 607 2.0 HDI 16v
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Saxo 1996

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)