A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Saxo (1996-2003)

Saxo 1.1 SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy autó, amit egész életében kihasználtak

Szöveges ítélet

Egy vidéki kisváros pizzériájában dolgoztam kiszállítóként a saját 1.5D B Corsámmal ami épp januárban vesztette el a harcot az előző tulaj hanyagsága által okozott hengerfejesség ellen. Az elhúzódó javítás miatt felmerült, hogy jó lenne egy másik autó is tartalékba, mert hosszútávon úgy is behozná az árát. Ekkor egy kedves törzsvendégünk (tudva a problémámról) szólt, hogy egy ismerőse épp eladná a kis melós Saxoját. Még aznap megnéztem. Kívül-belül koszos volt, a motortér tiszta olajsár, hátsó futómű terpesztett, motorháztető bemattulva, viszont 99%-ban rozsdamentes volt a karroszéria és a belseje is szakadásmentesen vészelte át a megpróbáltatásokat. Nagyon jó árat mondtak rá, szóval abban egyeztünk meg, ha holnap reggel nincs kész a Corsa akkor jövök érte és már megyek is vele dolgozni. Nem lett kész, délután már a Saxoban utaztak a város legfinomabb pizzái. Munka közben kiderült, hogy a fékek is elég fáradtak már, valamint az első futóművet sem látta már egy ideje szakember. Egy hónapig így használtam, míg kész nem lett a Corsa. Utána nekiláttunk a rég kiérdemelt szervíznek: olaj, vezérlés, szűrők, szelepdekni-tömítés, első-hátsó futómű teljes felújítás, első tárcsák és betétek cseréje, a matt géptető felpolírozása, stb. Egy hat számjegyű összeg elköltése után a kínálat alján tartott az autó anyagilag, de műszakilag egy kicsi hidrotőke cicergésen kívül kifogástalan állapotba került. Csak pár horpadás emlékeztetett a kisautó sötét múltjára, de hát futárautónak lett rendberakva, nem is kell hogy makulátlan legyen. A felújítás előtt 70-el is kalandos volt menni vele, most már bárhol stabilan és biztonságosan tudott haladni a sebességhatárokon belül. És felette is. Később kapott egy hátsó dobot mert az utángyártott bosal hangtompító már szitává rohadt. Mivel nem gyári dobot kapott, hamarabb kiértek az ételért is az ügyfelek. Közben a szintén rendberakott Corsára tettek egy remek ajánlatot így a kis Citroen egyedül maradt a sok munkával. Nyáron a legnagyobb melegekben is csak egy relét kért a hűtőventilátorhoz, valamint az indexkapcsoló kontakthibás lett és ebből kifolyólag le is törtem egy húzósabb péntek estén. Nagyjából 5000 forintból kijött a két bontott alkatrész. A nyár vége felé még beugrott egy hátsó fék felújítás is, mert elkezdett szivárogni az olaj a dobba. Inkább ment a kukába az egész, olcsó volt az új alkatrész.
Az autó előéletének egy másik érdekes korszakára bukkantam az egyetlen bejegyzéssel bíró szervízkönyvben. Az eredeti rendszáma X-B 2633 volt. Tehát a futárautó, ami előtte munkásokat hordott bérautóként kezdte az életét. Ennek ellenére kítűnően szólgált a verda, ameddig a korábban említett Corsa vissza nem került hozzám. Hiába fogyasztott a Saxo a városi darálóban is 6 litert benzinből, a Corsa 1 literrel alá licitált gázolajból. Aztán a kannás gázolaj teljesen a német oldalára döntötte a mérleg nyelvét. Így a kis francia szerkezet ezek után csak várta a ház előtt hogy esetleg besegítsen az Opel helyett, illetve öcsém néha kivitte a faluba egy-két körre. Végül idén januárban beszámítattam egy drágább hobbiautóba. Remélem végre nem igavanónak fogja be az új gazdája és nyugisabb évei lesznek.

Összegezve:
Egy vagány, fürge kisautó ami városban nagyon fickósan mozog, viszont nem tudsz 6 liternél többet megetetni vele normális körülmények között. A motorja kis mérete ellenére alul nyomatékos és strapabíró. A futóműve mindenféle kényelmet mellőz. Csúnyán átvezet minden úthibát, ráadásul nem is túl sportos tehát sikerült a rossz tulajdonságokat összeszedni futómű terén. Az ülései meredeken lejtenek hátra és egy megtermett férfinak talán keskenyek is kicsit, viszont nagyon jó anyagból készültek, nem sűrűn látni szakadt belsőt ebben a típusban. A karosszéria jó francia módjára nem igazán hajlamos rozsdásodni, ettől nem kell tartani. Mivel kevés van belőle, az elektronika is megbízható benne. Kedveltem. Ha kevés pénzből szeretnél fiatalos, megbízható autót amit nem kell kétévente lakatolni és tankolni se sokat kell, akkor bátran ajánlom!

Hibalista

- A kopóalkatrészeket nem taglalnámm egyébként: - - Hátsó híd felújítás (típushiba) - - Hátsó ablaktörlő-kar (facelift után típushiba, pre-facelift karra érdemes cserélni) - - Elektromos hűtőventilátor reléje (egyik lába letörött) - - Baloldali bajuszkapcsoló (kontaktos volt, aztán egyszer mérgemben letörtem) - - Szelepdekni tömítés

Ide hordtam szervizbe

Könnyen szerelhető szerkezet, általában itthon csinálgattuk. A hátsó hidat egy helyi szaki újította fel és szerelte be.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 223000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corsa 1.5D Következő autója? 320i
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Saxo 1996

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)