A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Jumper (2006-2014)

Jumper 2.2 HDI - 100 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ha ilyet tervezel venni, olvass el!

Szöveges ítélet

Az autóval Svájcban dolgozom, tulajdonképpen szinte csak én járok vele a cégnél, ahol dolgozom. Az autó 7 napból hetet megy hajnaltól estig, kb 1000-1200 km-t hetente, max 500-600 kg terheléssel, de többségében ennél kevesebbel.

Az autó egy tetszetős és praktikusnak tűnő darab. Elsőre. Nem tudom azonban, hogy ki vagy kik tervezték, de azoknak egyenként törném el az ujjait. Azon kívül, hogy a raktér viszonylag jól pakolható, semmi más pozitívum nincs. Az autóból az oldalra való kilátás szinte nulla. Gyakorlatilag merőlegesen kell ráfordulni minden kereszteződésben a keresztútra, hogy biztonságosan kiláthasson az ember (a cégnél vannak más márkájú haszonjárművek is pl. Ford, Opel, Toyota, amikből sokkal jobb a kilátás). Egyszerűen katasztrofális és életveszélyes helyzeteket él meg az ember egy-egy kifordulásnál.

Az autó belterét megtervező tervezőt megkínoznám. Minden nap szidom a jó anyukáját annak a tehetségtelen senkiházinak, aki ezt megrajzolta. A műszerfal semmit sem ér. Ott egy hatalmas tér, amiből csodákat lehetett volna kihozni, de ebből semmi sem sikerült. Egy olyan autóban, amiben az ember nap, mint nap úton van, az az elvárható minimum, hogy kiszolgálja a vezetőt. De ez nem. Itt mindenért nyújtózni, görnyedni kell. Egy (!) pohártartó van a műszerfalon, az is inkább az utasok előtt! De ebből is kifordul minden egy gázadás után. Azt meg hagyjuk, hogy a középső ülés ledönthető háttámlájában van még kettő integrált 1 centis lyukféle, ami elvileg vmi pohártartó lenne, ha megállna benne valami. De ez egyébként is használhatatlan, ha hárman utaznak az autóban ugye.

Az PET palack tartót az ajtó legmélyebb részén alakították ki, amihez olyan mélyre kell nyúlni, hogy gerincsérvet kap az ember. A Transitban ott van az ember előtt bedugva a műszerfalba, kényelmesen. Érdekes, ennél a hatalmas műszerfalnál ez nem megoldható. Az ülések kritikán aluliak. Az ülőlap még csak-csak, de a háttámla egy darab fadeszka. Hónapokba telt mire hozzászoktam valahogy. Van fedélzeti számítógép, hasznavehetetlen funkciókkal, de egy 2 Forintos külső hőmérsékletmérőre már nem futotta. Pedig igen nagy haszna van télen, főleg egy munkára használt kisteherben. Gratulálok. A középkonzol megvilágítása gyenge. A motor nagyon nehezen melegszik be és nagyon gyorsan kihűl. E miatt a fűtés is gyenge. A váltó akadozós és sokszor megy be harmadikba egyes helyett. Esős időben a bent lévő műanyagok (padló) nagyon csúszósak, így a pedálok is, ami veszélyes tud lenni. A kormány is csúszós műanyag, ráadásul a szervórásegítés nagyon gyenge, a kormányt nehéz tekerni, sokszor elcsúszik az ember keze a volánon.

Az első lámpákban folyamatosan kiégnek az izzók. Az ablakmosó tartály alulméretezett, nagyon hamar kifogy. A raktér ajtók nehezen és rosszul záródnak, nagy erővel kell őket csukni, de még így is állandóan villog a nyitott ajtó jelző a műszerfalon. Egyszerűen nevetséges. Felháborító az öv becsatolására figyelmeztető idióta csipogó hangjelzés. Aki ezt kitalálta az nem egy normális ember. Még a telephelyen belül is be kell csatolni az övet ha az ember odébb gurul, mert idegileg kikészít amikor jelez. Egyszerűen érthetetlen, a többi autóinkban csak fényjelzés van a műszerfalon. A központi zár ha gondol egyet, akkor nem tudom bezárni az autót.

Még szerencse, hogy az autó viszonylag üzembiztos, legalábbis eddig. Persze volt EGR szelep csere meg új szoftver, de gyakorlatilag a motordiagnosztika lámpa folyamatosan világít a műszarfalon. Az autó 1500 és 2000 fordulat között ötödikben rángat és ugrál a fordulatszámmérő is. A fogyasztás jó, 7 liter és aránylag jól is megy 100 lóerős létére. Ki volt az a barom, aki a kipuffogócső végét a vezető ajtaja mögé tervezte??? Álló helyzetben a kipuffogógáz bejön az utastérbe! Komolyan mondom hihetetlen. A beltér műanyagai zörögnek, ciripelnek, a motortérből is hallatszik valami erős fémes csattogás. A fehér karosszéria tele van apró rozsdapöttyökkel. Egyszer volt egy defektem, de a pótkereket nem tudtam leengedni alulról, mert a leengedő szerkezet már szétrohadt.

Persze voltak ezen kívül más apró hibái is, mint az össze-vissza világító hátsó lámák (testhiba), vagy mint a tolatókapcsoló hibája, stb.

Szóval összességében ezt az autót tehetségtelen emberek tervezték, olyanok, akiknek halvány gőzük sincs arról, hogy minek kelljen megfelelnie egy olyan kishaszonjárműnek, ami egész nap megy és a vezetője egész nap az autóban éli életét. Ebből az autóból csodákat lehetett volna kihozni egy kis ésszel, de az itt nyomokban sem volt meg. Kár. Nem ajánlom senkinek sem, aki ilyet tervez venni. Inkább nézzen körül más márkák háza tájékán is. Ezt az autót nagyon elcseszték.

Mindezt annak tudatában mondom, hogy kifejezetten francia autó (Peugeot) párti vagyok(!).

Hibalista

- Lásd fent

Ide hordtam szervizbe

külföldi szerviz (Svájc)

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (4) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 160000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Jumper 2006 (2011)

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)