A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Grand C4 Picasso (2013)

Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi 

Az ítélet értékelése
3,7(6 db)

Nagycsaládos Sputnyik

Szöveges ítélet

A szóban forgó autót 2013 novemberében, elsők között vettem át a Citroentől, céges autó. Ezzel arra utalnék, hogy a konkrét motor/váltó kombót nem állt módomban kipróbálni, de jött a határidő, hát rendelni kellett. Ódzkodtam a régi "francia autóval sok a gond" beidegződéstől - azóta is kapom a családtól/barátoktól az "én francia autót nem vennék" felkiáltásokat -, de mivel az esetleges szervízelés nem nekem fog fájni, így fejest ugrottam a dologba.
Azóta közel 27'000-t tettem bele, nagyobb galibák nélkül.

Az autóról:
- Grand Picasso, 7 üléssel;
- 2.0 BlueHDi motorral;
- 6 sebességes Automata váltóval (ETG6);
- Exclusive felszereltség, bőrön és fejtámla-monitorokon kívül full felszereltségű, az összes pozitívumával és negatívumával együtt, amiket most fel is sorolnék.


Jöjjenek előbb a negatívumok, hogy ne a végén jöjjön a fekete leves:

- ETG6 jelű automata váltó - Sajnos nagy csalódást okozott!!! Mikor megrendeltem az autót több Citroenes értékesítőt megkérdeztem, ugye nem a hírhedt robotizált autómatáról van szó? Biztosítottak róla, hogy nem. Ez "hagyományos" automata váltó. Ehhez képest intelligensen visszaváltogat, tud üresben gurulni, lejtőn motorfékezni. Sajnos gyorsításkor viszont úgy "nyúlik", minta kuplungot csúsztatna - ez főleg 2. fokozatban érhető tetten. De pl. emelkedőn tolatás is ilyen. Csak pörög a motor, az autó meg 2-vel csorog felfelé;

- Automata ablaktörlő - sajna elég rosszul érzékel, ált. túl sokat töröl, néha meg keveset. Érzékenysége érthetetlen módon nem állítható. Ha az ablaktörlő kart magam felé húzom, akkor töröl egyet a lapát, viszont mivel rosszul érzékeli a kar a húzás időtartamát, 10-ből 3x le is mossa az ablakot, majd utána a fényszórókat. Így folyamatosan hiányzik az ablakmosó folyadék a kocsiból, amit hanggal és óriás SERVICE felírattal ajándékoz meg, a frászt hozva a gyanútlan felhasználóra :))))

- radaros tempomat - nem magyarországra való. Még a legkissebb követési távolság is akkora, hogy ketten bevágnak közénk a külső sávból. Illetve ha valakit utolérek, akkor szépen belassít mögé a tempomat, az elől menő magyar viszont ilyenkor nem húzódik le, csak ha rámászok a hátára. Erről nem a franciák tehetnek, de így használhatatlan;

- kulcsnélküli nyitás - nem gombos, hanem vmi infrás rendszer lehet, csak oda kell rakni a kezet a kilincs külső/belső részére. Hidegben/esőben hol megy, hol nem. Most -6 fokban pl. nem nyit, csak kulccsal. Zárni viszont zár;

- a gyári 18"-as kerekek túl peresek az itthoni útviszonyokra. A felfüggesztés szépen nyeli az úthibákat, de a peres gumi miatt érezhetően nagyokat kap a felni a lukakon. Illetve 1 fajta Thule K34-es hókarom rakható a kocsira, a mezei hóláncok nem férnek be a kerék és a dob közé. Ára 100e HUF körül ingadozik. Illetve idén láttam egy magyar gyártmányú hókarmot is, az leértékelva csak 65e HUF volt (amúgy 90e). De ehhez a felszereltséghez alapból ez a kerék járt...

- felfüggesztés kényelmes, de kanyarban billegős. Illetve a magas üléspozíció miatt egy erősebb fékezés/gázadás/kanyarodás sokszor nagyobb erőhatásnak teszi ki a bent ülőket, mint egy mezei autónál. A kocsi nem billeg, csak a bent ülők. Ezt csak az érdekesség kedvéért írtam le :)))

- csomagtartó ajtó - felnyitott állapotban, esős időben a víz visszacsorog az ajtó belső műanyag borításra, azon törik meg, majd hull a földre a víz, nem az ajtó élein. Ez tervezési hiba szerintem;

- navi - android alapú, talán Navigon lehet. Frissítése csak szakszervízben lehetséges, 70e HUF +áfáért;

- motor néha furán rezeg, ami átjön a kihajtásra is. Dugóban araszolásnál, fékezéskor rángatva áll meg az autó. Hidegen indítva még nyikorog is "nyek-nyek-nyek-nyek", majd elmúlik. Nem mindíg történik ilyen, viszont amikor igen, még üresbe téve a váltót is érezni a remegést az autóban ülve. Tartóbakk hibára gondolok?!

- Start/Stop rendszer - annyira érzékeny, hogy nehéz vele parkolni, mert folyton leállítja a motort, mikor még centizne az ember;

- kormány - túlszervózott;

- fékek szintén túlságosan rásegítettek, kicsit nagyobb cipőerő, és már fejeljük is a kormányt megfele :)



Node jöjjenek a jó dolgok végre:

- motor - 150le/370Nm, mesésen megy, igazi dízel. 1800-tól alulról tol, 3500-nél tovább pörgetni nincs értelme, terheléskor hangja nem a legszebb. Fogyasztása 6.5(nyár) - 7.3(tél) közötti. A 28'000-es nagy átlag 6.6 - Budapest alatt, zöldövezetből ingázok naponta. Tiszta városi fogyasztás bizots ennél nagyobb.

- zajszigetelés - ez is mesés, dupla szigettelés fut végig az ajtókon, minden zajt kiszűr, sztráda tempónál is nyugodtan lehet benn beszélgetni. Ehhez hozzá tartozik, hogy 6.-ban 130-nál alíg pörög vmit.

- JBL hifi - frenetikus!!! Ahhoz képest, hogy egy nagy dobozban (autó), óriás-ajtók mellett kellett megoldani a hangzást, tökéletes;

- tolatókamera + érzékelők - nagy segítség a méretek miatt. Sajna a kamera könnyen koszolódik, viszont széles látószögű. Azt is mutatja az autó mögött, amit a mellettünk álló kocsitól mi még nem látunk. jól jön kitolatásnál;

- panoráma üvegtető + nagy szélvédő - megszokhatatlanul csodás dolog. Áramlik be a fény, és a természet. rögtön jobb a kedv munkába járáskor;

- apropó méret - a kocsi belül sokkal nagyobb mint az kívülről látszana, ezt többen is említették utazáskor. Elől is/hátul is, minden irányban óriási a tér körülöttünk. Hásó ülések hátlapja 2 fokozatban állíthatóak, külön-külön előre-hátra tologathatóak, összecsukhatóak. A raktér mérete így nagyról, brutál nagyra változtatható.

- kanyakövető xenon - nagyszerű látni hova kanyarodunk, úgy, hogy nem csak a ködfényszóróból kacsint oldalra egy halovány izzó, hanem a xenon világít oda;

- ülésfűtés - először túl erőteljesen pirít oda, majd visszavesz. De mivel a dízel nagyon lassan melegszik fel, így kötelező tétel;

- a hátsó 3D-s lámpa - megunhatatlanul cool. Ha telik rá, szerintem kár kihagyni, de ez már csak "parasztvakítás" :)

- gyerekek kedvence: lenyitható kisasztal pohártartóval, kapcsolható LED-világítással, rakodóhálóval, napfényroló az ablakokon;

- minőségérzet - ebben felülmúlhatatlan a C4 Picasso! Ültem már sok jó és szép autóban, de ahogy ez a kocsi belülről kinéz (főleg ebben az árkategóriában), az számomra eddig űberelhetetlen. Nem összekeverendő a minőséggel, arról még nem tudok nyilatkozni, bár tény, hogy minden igényesen el van dolgozva, egy műanyag elem se karcos, vagy öntéshibás;

Konklúzió:
Aki automatát szeretne, az kerülje el!!! A 18-as kerekek felejtősek, a panoráma tető, a JBL hangrendszer viszont kötelező, és a kanyarkövető xenon viszont kötelező.

Hibalista

- csomagtér ajtó műanyag díszítő krómcsíkja esőtől felpúposodott - "megkérdezték a gyárat", hogy cserélhető-e garanciában, még nem kaptam választ több mint 2 hónapja; - - automata váltó csúsztat - szintén nem érkezett válasz a gyárból arra vonatkozóan, hogy ez ilyen, vagy hibás; - - kormánykerék tekerésekor vmi műanyag "nyöszörgése" - "megoldották", de azóta megint nyöszörög. Szerencsére nem mindíg; - - szoftveres gond - 1 hetesen, esőben, indítás után ABS, Check engine, Service riasztásokat dobott a kompjúter. Motor leállít, újraindít, hiba eltűnt. Azóta sem jött elő; - - motor fura mód rángat néha - nem észlelték a hibát, náluk épp nem rángatott :((((

Ide hordtam szervizbe

Pásztor Tamás és Társa Kft

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Citroen Wendom Pest - Nagyon korrekt, és segítőkész szervíz illetve értékesítés!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? V50 Következő autója? Remélem vmi céges :)
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Grand C4 Picasso 2013 (2014)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)