Fehér bálna - UPDATED 60+80+93+118ekm
Szöveges ítélet
Az eddigi legkényelmesebb autóm. Hatalmas batár, minden belefér, előre döntött háttámlával 1,80m hosszú tárgyakat is elnyel, hárman négy napra úgy mentünk síelni, hogy minden elfért a csomagtartóban a redőny alatt (ülés kisebbik fele a lécek miatt előre volt döntve.
A Hydractive döbbenetesen kényelmes, imádom a kanyarkövető dupla xenont (sötét szerpentinen jó móka a "szemforgatást" nyomon követni).
A hatsebességes automata egy élmény, kézzel nem tudnék így váltani. A sport, téli vagy manuális ("tiptronic") módot nem is használom, csak hosszú lejtőn húzom vissza fix fokozatba a motorfék miatt. Az enyém D-ben álló autónál kicsit remeg, (az egész kocsi), ezért lámpánál gyakran kilököm N-be.
Nagyon csendes, jó utazóautó. Városba kicsit nagy. A tolatóradar 4.0 :) onnét csipog, ahol a vész van: jobb/bal/elöl/hátul. Jó messziről csipog (20cmnél már folyamatosan sípol), viszont a parkolóhely-keresője egész kis helyeket is megtalál.
Az elektronikus kézifék jó (hogy van), de a hülyülést/fordulást el lehet felejteni vele. Lehet, hogy az első kerekere (is) hat?
A pohártartók nekem is hiányoznak, amúgy viszont minden kütyünek van benne helye. A sztereo klíma egy álom, huzatmentesen, csendben teszi a dolgát és a HDI ellenére hamar fűt. - UPDATE: a klíma a verőfényes 40 fokokban nekem kevés, a nagy szélvédőn keresztül olvadok akkor is, ha 20-21 fokra van állítva. 18ra kell tennem, hogy jobban érezzem magam, ekkor az ujjaim kékülnek, a homlokom gyöngyözik. Fóliáztatnom kellene?
A 138 lóval nem egy versenyautó, de normálisan lehet vele közlekedni. Nagy batár, de a fogyasztását én kicsit sokallom. Nagypapás autópálya (135 tempomat) 7-7,5, nagypapás város 8 liter.
Ha hosszú távon is olyan jó lesz, mint amennyire most élvezem, akkor nagyon jól választottam.
Hibalista
- 28.000km-nél a BSU tönkrement, garanciában cserélték. Ez a can-bus rendszer vezérlő egysége, szemre olyan 300ezres tétel lenne, Delphi gyártmány. A tünet simán egy leállás menet közben, amiből vészüzemmódban (aut. váltó 3. fokozatban, motor gyenge) indul újra. 1 perc várakozás után újraindít, hibátlanul megy. - - Ugyanekkor a b.e. biztonsági övet is kicserélték garanciában, mert a csat húzkodásától elkezdett kibolyhosodni az éle (gondolom sorjás volt a csat belseje). - - 35.000km körül elsodortam egy kutyát az autópályán. Az összes kár a j.e. index izzószál-szakadása (izzó maradt, búra maradt, semmi nem tört). Az izzót (12.000Ft!) 3 hét alatt se bírták meghozatni, a végén egy francia ismerős ment be ottani citroen-szalonba érte. 46EUR volt, postázás nélkül. Ismétlem: egy index-izzó... - - 40.000km-nél letört annak a csavarnak a feje, ami a csomagtérfedő-kitámasztó gázrugót tartja. 5 perc alatt cserélték, garanciában. - - 56.000km-nél megint BSU csere, szintén garanciában. Tünet ugyanaz, pedig a múltkor cseréltnek elvileg már jó a verziószáma. - - 60.000km-nél garanciában kicserélték a j.e. ajtó komplett zárját, mert tönkrement a vele egybeépített nyitásérzékelő. Ennek tünetei: j.e. ajtó nyitása nem kapcsolta a belső világítást, ha valaki kiszállt a j1-ről, indulás után pánikolt, hogy nincs bekötve a bizt.öv, illetve ha távnyitás után csak a j.e. ajtó volt nyitva, akkor 10sec után magától visszazárta a kocsit. Egyszer így majdnem bezártam a slusszkulcsot... - - 78.000km-nél (a kocsi 2 éves és 2 hónapos ekkor) egy hosszabb (400km) autópályás menet után csupa olajpötty a kocsi hátulja. Az 1000km-es túra végére 1cm olaj hiányzik a nívópálcán. A szerviz (később tévesnek bizonyult) diagnózisa szerint hátsó főtengely-szimmering. Végül "csak" egy olajcső volt a turbó és az intercooler között, 15eFt+munkadíjért cserélték, az olajfogyás megszűnt. Viszont a hibakereséskor kiderült, hogy a két első rugóstag ("gólyaláb") folyatja a hidraulika-olajat, cserélni kell. Márciusban kiderült, hogy klíma sincs, az elsődleges diagnosztika szerint valszeg klímahűtő. - - A végén a 3 javítást (motor olajfolyás, rugóstagok, klímahűtő cseréje) egy füst alatt intézték. Némi alkudozás után (a kocsi épp elmúlt ugyan két éves, de még nem futott 100ezret, így a felsorolt alkatrészek tönkremenetele erősen határeset garanciális szemszögből) az olajcsövet+szerelését én fizettem, a rugóstagoknál csak munkadíjat fizettem, anyagot nem, a klímahűtőt pedig anyaggal-munkadíjjal átvállalták, nekem csak a gáz újratöltést számlázták ki. - - Most éppen minden jó rajta, de az eddigieket elnézve ki tudja, meddig tart ez az állapot... - - UPDATE 93ekm: megint megjelent az olajcsepegés, ezek szerint mégse a cső volt (vagy most máshol kezdte). Hosszas alkudozás és többszöri lemosás-megnézés után maradt a hátsó főtengely-szimmering. Ehhez motor+váltó ki, szétszed, satöbbi. Alig 6000Ft-os alkatrész, de 13 munkaóra márkaszerviz-óradíjjal. Némi egyezkedés után, részben tekintettel az autó előéletére (végig márkaszervizben, de nem kevés sz*pással) a Citroen átvállalta a teljes javítás költségének 60%át és cserekocsit (C4 picasso 1,6HDi)) is kaptam helyette. Az se rossz, de más világ... - - UPDATE 120.000km: eldurrant egy klímacső, illetve a bal első ajtó nyitásérzékelője is vacakol. Cserélték mindkettőt, márkaszervizben. Ezt leszámítva húzza az igát baj nélkül. - -
Ide hordtam szervizbe
Pannon-Car Győr: a garanciális ügyeket flottul intézték, akár csak a kötelező szervizeket. Az index-izzón kívül nem volt velük gond, de lehúzták a redőnyt.Szerelő 3: a győri Autentik Motor Kft vette át a márkát az Opel, Mercedes, Kia, Jeep, Chrysler mellé, részben a volt Pannon-Car-os gárdával együtt. Nem ők tehetnek a kocsi hibáiról, de elég korrekt módon intézték a kocsi javításait. Volt egy kisebb koccanásom (b.h. sárvédő sérült), azt mondjuk elsőre rondán csinálták meg, de a reklamációmra rendesen javították. Kár, hogy nem elsőre dolgoztak így.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Porta Hungarica Mosonmagyaróvár: Citroen szalon bemutatóautó nélkül. A második garanciális javítást és a 60ezres kötelező szervizt korrekten intézték. Felrakattam velük egy gyári vonóhorgot, ennek a szerelése nem volt kerek (lógó vezeték maradt az utastérben, a vevőszolgálatos ember telefonos segítséggel építette vissza a vezető lábtér-világítását). Viszont az árajánlat és a kiszámlázott összeg között majd 10% eltérés lett, ami nem igazán fair. :(
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 121000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra Caravan 1.9CDTi Cosmo | Következő autója? | C5 2.2 HDI |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |