A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2007)

C5 2.0HDI Tourer Prestige 

Az ítélet értékelése
4,2(5 db)

Fehér bálna - UPDATED 60+80+93+118ekm

Szöveges ítélet

Az eddigi legkényelmesebb autóm. Hatalmas batár, minden belefér, előre döntött háttámlával 1,80m hosszú tárgyakat is elnyel, hárman négy napra úgy mentünk síelni, hogy minden elfért a csomagtartóban a redőny alatt (ülés kisebbik fele a lécek miatt előre volt döntve.

A Hydractive döbbenetesen kényelmes, imádom a kanyarkövető dupla xenont (sötét szerpentinen jó móka a "szemforgatást" nyomon követni).

A hatsebességes automata egy élmény, kézzel nem tudnék így váltani. A sport, téli vagy manuális ("tiptronic") módot nem is használom, csak hosszú lejtőn húzom vissza fix fokozatba a motorfék miatt. Az enyém D-ben álló autónál kicsit remeg, (az egész kocsi), ezért lámpánál gyakran kilököm N-be.

Nagyon csendes, jó utazóautó. Városba kicsit nagy. A tolatóradar 4.0 :) onnét csipog, ahol a vész van: jobb/bal/elöl/hátul. Jó messziről csipog (20cmnél már folyamatosan sípol), viszont a parkolóhely-keresője egész kis helyeket is megtalál.

Az elektronikus kézifék jó (hogy van), de a hülyülést/fordulást el lehet felejteni vele. Lehet, hogy az első kerekere (is) hat?

A pohártartók nekem is hiányoznak, amúgy viszont minden kütyünek van benne helye. A sztereo klíma egy álom, huzatmentesen, csendben teszi a dolgát és a HDI ellenére hamar fűt. - UPDATE: a klíma a verőfényes 40 fokokban nekem kevés, a nagy szélvédőn keresztül olvadok akkor is, ha 20-21 fokra van állítva. 18ra kell tennem, hogy jobban érezzem magam, ekkor az ujjaim kékülnek, a homlokom gyöngyözik. Fóliáztatnom kellene?

A 138 lóval nem egy versenyautó, de normálisan lehet vele közlekedni. Nagy batár, de a fogyasztását én kicsit sokallom. Nagypapás autópálya (135 tempomat) 7-7,5, nagypapás város 8 liter.

Ha hosszú távon is olyan jó lesz, mint amennyire most élvezem, akkor nagyon jól választottam.

Hibalista

- 28.000km-nél a BSU tönkrement, garanciában cserélték. Ez a can-bus rendszer vezérlő egysége, szemre olyan 300ezres tétel lenne, Delphi gyártmány. A tünet simán egy leállás menet közben, amiből vészüzemmódban (aut. váltó 3. fokozatban, motor gyenge) indul újra. 1 perc várakozás után újraindít, hibátlanul megy. - - Ugyanekkor a b.e. biztonsági övet is kicserélték garanciában, mert a csat húzkodásától elkezdett kibolyhosodni az éle (gondolom sorjás volt a csat belseje). - - 35.000km körül elsodortam egy kutyát az autópályán. Az összes kár a j.e. index izzószál-szakadása (izzó maradt, búra maradt, semmi nem tört). Az izzót (12.000Ft!) 3 hét alatt se bírták meghozatni, a végén egy francia ismerős ment be ottani citroen-szalonba érte. 46EUR volt, postázás nélkül. Ismétlem: egy index-izzó... - - 40.000km-nél letört annak a csavarnak a feje, ami a csomagtérfedő-kitámasztó gázrugót tartja. 5 perc alatt cserélték, garanciában. - - 56.000km-nél megint BSU csere, szintén garanciában. Tünet ugyanaz, pedig a múltkor cseréltnek elvileg már jó a verziószáma. - - 60.000km-nél garanciában kicserélték a j.e. ajtó komplett zárját, mert tönkrement a vele egybeépített nyitásérzékelő. Ennek tünetei: j.e. ajtó nyitása nem kapcsolta a belső világítást, ha valaki kiszállt a j1-ről, indulás után pánikolt, hogy nincs bekötve a bizt.öv, illetve ha távnyitás után csak a j.e. ajtó volt nyitva, akkor 10sec után magától visszazárta a kocsit. Egyszer így majdnem bezártam a slusszkulcsot... - - 78.000km-nél (a kocsi 2 éves és 2 hónapos ekkor) egy hosszabb (400km) autópályás menet után csupa olajpötty a kocsi hátulja. Az 1000km-es túra végére 1cm olaj hiányzik a nívópálcán. A szerviz (később tévesnek bizonyult) diagnózisa szerint hátsó főtengely-szimmering. Végül "csak" egy olajcső volt a turbó és az intercooler között, 15eFt+munkadíjért cserélték, az olajfogyás megszűnt. Viszont a hibakereséskor kiderült, hogy a két első rugóstag ("gólyaláb") folyatja a hidraulika-olajat, cserélni kell. Márciusban kiderült, hogy klíma sincs, az elsődleges diagnosztika szerint valszeg klímahűtő. - - A végén a 3 javítást (motor olajfolyás, rugóstagok, klímahűtő cseréje) egy füst alatt intézték. Némi alkudozás után (a kocsi épp elmúlt ugyan két éves, de még nem futott 100ezret, így a felsorolt alkatrészek tönkremenetele erősen határeset garanciális szemszögből) az olajcsövet+szerelését én fizettem, a rugóstagoknál csak munkadíjat fizettem, anyagot nem, a klímahűtőt pedig anyaggal-munkadíjjal átvállalták, nekem csak a gáz újratöltést számlázták ki. - - Most éppen minden jó rajta, de az eddigieket elnézve ki tudja, meddig tart ez az állapot... - - UPDATE 93ekm: megint megjelent az olajcsepegés, ezek szerint mégse a cső volt (vagy most máshol kezdte). Hosszas alkudozás és többszöri lemosás-megnézés után maradt a hátsó főtengely-szimmering. Ehhez motor+váltó ki, szétszed, satöbbi. Alig 6000Ft-os alkatrész, de 13 munkaóra márkaszerviz-óradíjjal. Némi egyezkedés után, részben tekintettel az autó előéletére (végig márkaszervizben, de nem kevés sz*pással) a Citroen átvállalta a teljes javítás költségének 60%át és cserekocsit (C4 picasso 1,6HDi)) is kaptam helyette. Az se rossz, de más világ... - - UPDATE 120.000km: eldurrant egy klímacső, illetve a bal első ajtó nyitásérzékelője is vacakol. Cserélték mindkettőt, márkaszervizben. Ezt leszámítva húzza az igát baj nélkül. - -

Ide hordtam szervizbe

Pannon-Car Győr: a garanciális ügyeket flottul intézték, akár csak a kötelező szervizeket. Az index-izzón kívül nem volt velük gond, de lehúzták a redőnyt.Szerelő 3: a győri Autentik Motor Kft vette át a márkát az Opel, Mercedes, Kia, Jeep, Chrysler mellé, részben a volt Pannon-Car-os gárdával együtt. Nem ők tehetnek a kocsi hibáiról, de elég korrekt módon intézték a kocsi javításait. Volt egy kisebb koccanásom (b.h. sárvédő sérült), azt mondjuk elsőre rondán csinálták meg, de a reklamációmra rendesen javították. Kár, hogy nem elsőre dolgoztak így.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Porta Hungarica Mosonmagyaróvár: Citroen szalon bemutatóautó nélkül. A második garanciális javítást és a 60ezres kötelező szervizt korrekten intézték. Felrakattam velük egy gyári vonóhorgot, ennek a szerelése nem volt kerek (lógó vezeték maradt az utastérben, a vevőszolgálatos ember telefonos segítséggel építette vissza a vezető lábtér-világítását). Viszont az árajánlat és a kiszámlázott összeg között majd 10% eltérés lett, ami nem igazán fair. :(

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 121000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra Caravan 1.9CDTi Cosmo Következő autója? C5 2.2 HDI
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2007 (2007)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)