A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Berlingo (2008)

Berlingo 1.6 Multispace 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

A legjobb családi autóm, de azért...

Szöveges ítélet

Vásárlás után egyből egy 3 hetes olasz túrán avattuk fel az autót, a fogyasztása kicsit sok volt, de gondoltam majd belejáratódik, nem így lett... persze lehet, hogy nekem voltak irreális elvárásaim egy akkora autóval szemben. Mindenesetre nem éri meg 110 fölött közlekedni vele, hacsak nincs saját benzinkutunk. Ettől függetlenül az első pillanattól fogva szerettem vezetni én is és a feleségem is. Simán befér a 2 gyerek, 2 felnőtt, nagyméretű kutya, három heti csomag és akár még sílécek is. Jó érzés a tömeg fölött 10 centivel közlekedni. Mások már sokat írtak az előnyeiről a népítéletben ilyen címekkel mint : A "púpos Francia Családtag " vagy "A család kedvence" ami nyilván mutatja az autó népszerűségét. Én is nagyon szeretem, de azért... :

- Megmagyarázhatatlan klíma : digitális két zónás klíma van benne, ami indítás után véletlenszerűen bekapcsol, ha úgy tartja kedve. Még nem jöttem rá a rendszerre, de biztos nem attól függ, hogy mennyi a hőmérséklet, mert hidegben is bekapcsol, és melegben sem kapcsol be. A márkaszervizben is csak vonogatták a vállukat.

- Rejtélyes fogyasztás mérő : a digitális fogyasztás mérő 8-9 közötti átlag fogyasztást számol, ez egy szép szám, de a valóság ettől némileg el szokott térni, egyébként nem sokkal. Mint kiderült ez azért van, mert csak a 30 km/óra fölötti sebességnél mutatja a pillanatnyi fogyasztást, vagyis a leg többet fogyasztó indulások kimaradnak, de miért is??? Más autóknál még a bekapcsolt motorral állásra is számol fogyasztást csak akkor óra per litert. Egyébként az utolsó hat tankolásom alapján az átlag fogyasztás 9.06 aminek nagyon örülök a kezdeti nagyobb fogyasztások után, de nagyon odafigyelek a fordulatszámra. A hivatalos adatok alapján a vegyes fogyasztás 10,5 / 100 Km.

- Megmagyarázhatatlan rádió. Leállított motorral gyújtás nélkül ha bekapcsolom a rádiót, akkor kiírja, hogy Economy mode és egyből kikapcsol. Ha ráadom a gyújtást, de nem indítom be a motort, akkor kapok kb 10 percet, aztán jön az economy mode és kikapcsolás. Tehát, ha az ember egy Berlingoban álló helyzetben akar rádiót hallgatni, akkor 10 percenként be kell indítani a motort. Ez aztán az economy mode... Márkaszervizben erre is vállvonogatás volt a válasz és hogy sajnos ez adottság, nem lehet megváltoztatni. A másik érdekesség, hogy mélygarázsban állva, bár tökéletesen hallható a rádió mégis gyakran dönt úgy, hogy az adás elment és elkezdi keresni. Természetesen keresés közben nem hallható az adás, aztán meg általában nem találja meg, vagyis a 10 percenkénti motorindítás mellé, 2 percenként nyomogatni kell a csatorna kiválasztó gombot. Egy Berlingoban az ember még álló helyzetben sem unatkozik.

- érdekes tároló megoldások : a kocsi nagyon tágas és nagy még sincs benne annyi hely, hogy egy nagy méretű Európa térképet berakjak. Az ajtón kicsi a hely, a kesztyű tartót a Balatonról mintázták, óriási felület minimális mélység (átlag 2 centi), a hely nagy részét meg amúgy is a szerviz füzet tölti ki. A vezető feje fölötti tárolóval sokáig kísérleteztünk, de végül mindig a leg váratlanabb helyzetekben pottyant a fejünkre a térkép, végül az ülés alá tettük a tálcába, ott tulajdonképpen gond nélkül elvan, kivétel, amikor kicsúszik. A két első ülés között van egy tároló, nagyon praktikus, csak nem lehet bele válaszfalat rakni, ezért lehetetlen rendben tartani. Olyan mint egy rossz női táska minden csak be van dobva.

Ezen felül van két tároló a kocsiban, amit tényleg szeretek : a hátsó ülések lábterébe süllyesztett "csempész" tároló illetve a kormány mögött a műszerfalon lévő tároló. Ez annyira nem feltűnő, hogy ez első tulaj nem is tudta, hogy van, pedig ebben van külön tartó a parkoló kártyának ami nagyon praktikus.

- rögzíthetetlen csomagok : kevés autóban gond a túl nagy csomagtartó, itt az. A hely óriási, és a csomagokat rögzíteni kéne, hogy ne csúszkáljanak, csakhogy összesen négy rögzítési pont van a csomagtartó alsó négy sarkán. ezekhez a magas keskeny (értsd pl egy bőrönd felállítva) dolgokat nem könnyű rögzíteni. A babakocsit állítva meg már csak a hátsó ülés fejtámlájához lehet gumi-pókozni. Nagyon hiányzanak az oldalsó lekötési pontok. Mivel a kocsi belmagassága igen nagy ezért elviekben nagyon sok csomagot el lehetne vinni, feltornyozva, de mivel nem lehet igazán rögzíteni, ez mégsem jön össze.

- utólag nem bővíthető : vannak gyártók, pl VW, Skoda, Toyota, ahol utólag is könnyen be lehet szerelni extrákat, a Citroen sajnos nem az. Próbáltunk mind tempomatot, mind tolató radart, az említett márkákba a szabvány előkészített csatlakozókra csak rá kell dugni a "modult" itt sajnos jön a buherálás, végül inkább lemondtunk róla.

- röhelyes "szoprán" duda : általában a kocsi méretével arányosan mélyül a duda hangja, például egy kamioné egész mély, egy kismotoré magas. Bár a kocsi a kamionhoz közelebb áll, mint a kismotorhoz, a dudája mégis nagyon magas hangú. Olyan ez, mintha egy kidobó ember egy 8 éves kislány hangján szólalna meg. Általában nem érdekelnek az ilyen hiúságok, komolyan elgondolkoztam, hogy lecserélem. Szerencsére nem vagyok ideges sofőr ritkán dudálok (főleg a Berlingoval)


Azért van egy pár tényleg kivalló megoldás is benne :

- belső tető csomagtartó. Ez gyakorlatilag két kereszt rúd, ami a tető belsején lóg le. Hosszú és lapos tárgyakat kiválóan lehet szállítani rajta. Amit nekünk eddig sikerült felrakni : Snowboard, síléc, 2 méteres faléc, szabvány egy személyes matrac.

- toló ajtó : persze ez más autóban is van, de azért nem alap és nagyon praktikus

- Ár érték arány : sokkal jobb áron adták, mint a konkurens márkák hasonló autóit és ugyanúgy tud mindent, az egyetlen kivétel, hogy 6 sebességes váltóval nem lehet rendelni, illetve azt hiszem már ez is elérhető, de csak összekapcsolva a legdrágább motorral és elektronikákkal.

- Design : szerintem szép! Belülről is van egy visszafogott esztétikuma, egy személyautóhoz képest kevésbé "csilivili" de én ezt külön értékelem. Pl a műszerfalon vagy egy nagy vízszintes terület, ahová a GPS könnyen felrakható és nem kell az üvegre cuppantani.

- Jól vezethető : annak ellenére hogy nagy, mégis jó kilátás nyílik belőle. A gyakorlatilag függőleges hátsó ajtó miatt jól lehet parkolni és tolatni vele.

- Jó fékek : elöl, hátul tárcsafék, nincs okom panaszra.

- Nagyon sok minden belefér : erre egy példa, hogy volt, hogy egy hétig benne maradt 2 méter deszka, egyszerűen nem zavart ugyanúgy befértünk a családdal mintha ott sem lett volna.


Összességében nagyon jó autó, még az írás elején felsoroltak ellenére is újra ezt venném.

Hibalista

- Hideg indítás után egy ideig fura hangok jöttek. Szerviz valamit állított rajta egy nap múlva megint előjött a hang, visszavittem, azt mondták generátor csere, garanciális volt, de amúgy 180.000 forintba kerülne. Csere után pár nappal megint jöttek a hangok, lecserélték az egyik szíjat (szintén garancia, amúgy pár ezer forint lett volna) és azóta minden rendben. Ha saját pénzből fizettem volna a generátort, mérges lennék. - - Bele tolattunk egy oszlopba, toló ajtó és küszöb behorpadt. Márka szervizben 250.000 forintos árajánlatot kaptunk. Végül 90.000 forintért csinálták meg (máshol) igaz bontottból. - -

Ide hordtam szervizbe

Auto Carma Zugló

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 5000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Focus Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Berlingo 2008 (2008)

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)