Éhező mű-cabrio
Szöveges ítélet
Első autó volt. Kabriót akartam, meg hogy keveset fogyasszon, kinézet még 18 éves koromban, az nem érdekelt. Saját félretett, illetve iskola melletti melóból szerzett pénzből, 200e ft körül, vagy alatt kerestem kocsit. Kabrióról lebeszéltek (télen fázol, nyáron grillcsirke leszel, 200 ezer ft-ért nem találsz jó állapotút) és akkor mint derült égből a villámcsapás jött Ő. Vidéki tulaj, 4 literes fogyi, rozsdamentes kaszni (dízelnél?!), és ami a legbrutálabb: gyári elektromos vászontető. Szóval maradt a kabrió fíling, de mégis hazai vizeken eveztem, apám 6 évig dolgozott citroen márka szervizben.
Lementünk érte, fényezés 3 árnyalatban pompázott, sebaj, illesztések helyükön voltak, rozsda nincs, motor erős volt (magához képest..). 180.000 HUF, 1 év vizsga. Korrekt.
Hazafelé úton egyszer csak megáll, mint a filmekben (csak nem este) a puszta kellős közepén. Kis pihi, aztán indult. Ezt játszottuk hazafelé (vontató kötél persze nem volt nálunk:-) úgyhogy a 2 órás útból lett körülbelül 3,5 óra.
Nosza szervizbe, hőgomba csere, majd tanktisztítás, azután príma minden.
Aztán végre jött az intenzív használat.
Előre + kalaptartóba hangszóró, fejegység be, harmonika tető ki, zene csutkára, és én voltam az aki. ;) Mindenhova befért, 5 literes fogyi, még a sarki boltba is kocsival mentem. Haverokkal Balatonra tele pakolva, megizzadt mire leért, de 4 liter gázolajból lent voltunk. VW Lupo, Audi A2 meg egyéb tcxyzdi okosságok bekaphatják.
Száraz tények:
Kényelem:
franciás, alsó kategóriához és korához képest nagyon kényelmes, hosszútávon is, 145ös virsligumik kanyart nem bírják, bpi utakon szépen siklik, kátyúk ellenére is.
Teljesítmény:
52 lóerő, ráadásul dízel. 130-nál 145-ös gumikkal nagyobb élményt ad, mint egy ferrari;) városi forgalom tartható vele, autópálya nem ajánlatos, 110-ig tartható. 100-ra gyorsulást egyszer mértem vele, de csak 80ig mértem, utána már nem volt türelmem tovább mérni..... ;)
Fogyasztás:
Legjobb, kicsi, szívódízel, városba 5 liternél sose evett többet, országút 4 liter.
Fenntartási kltsg, megbízhatóság:
Alacsony fogyasztását redukálta, hogy sajnos sűrűn jelentkeztek itt ott meghibásodások. Viszont becsületére legyen mondva hogy 18 éves létére centit sem ázott a nyitható vászontető.
Vásárlás előtt mindenképpen megnézni érdemes:
hátsó híd állapota - drága mulatság a felújítás, 60-80e ft alaphangon
motor mennyire izmos - ha hengerfejes lesz, akkor kuka, alu blokk nehezen hengerfejezhető.
Első autónak kiváló, teljesítmény nem nagy, városi szaladgáláshoz tökéletes, hosszabb távokhoz, gyorsulásokhoz meg vegyél más kocsit, ez nem arra való (arra ott a GTI, csak az kétszer ennyit eszik, volt az is > A Kéjenc c. ítélet). Mind női autónak, mind fiataloknak ideális.
Hibalista
- Rövid ideig volt meg az autó de ezalatt az idő alatt sűrűn jelentkeztek meghibásodások. Az ember nem örül nekik, 18 éves autónál benne vannak a pakliban. - - hőgomba - tankpuceválás - generátor felújítás - adagoló felújítás - fűtőradiátor felújítás - izzítógyertyák - + kisebb kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
mikor, hova, ami nem volt otthon megoldható, azt hozzáértő szakemberhez
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ax Gti |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |