A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » 2 Cv (1948-1990)

2 Cv Charleston 

Az ítélet értékelése
3,4(5 db)

Georg, az elegáns hódító!

Szöveges ítélet

Szerencsés kacsás vagyok, mert sikerült egy kimagaslóan jó állapotú példányt szereznem. Ennél fogva nem is volt eddig semmi komoly baja. Mikor kipróbálni mentem akkor ültem először kacsában, és még jobban megtetszett mint addig. Egy hónappal később megvettem és 10 éves vágyálmom vált valóra. Azóta csak kellemes meglepések érnek a kocsival. Ilyen a menetteljesítmény például. Ahhoz képest, hogy milyen kicsi motor hajta meglepően fürge. Ha jól bánik vele az ember egyáltalán nem biztos, hogy az audisok és hasonszőrűek érnek el a következő lámpához hamarabb. Ezt a kocsit ésszel vezetve lefőzhető bármelyik másik autó.
Előzni is lehet vele egészen jól az országúton is. Nem igaz hogy ha előtted megy 70-nel monjuk egy Ifa akkor mögötte kell vánszorognod, simán gond nélkül megelőzi. Az a 28 ló és 39Nm jóval többnek érződik.
Másik meglepő dolog az, hogy mennyien megcsodálják a gépet.
Ennyire feltűnő autó kevés van. Nem kell drága kocsit venni ahhoz hogy irígykedve nézzenek és vággyanak egy olyan kocsira az emberek mint a tiéd. Mióta megvan, nem telt el úgy nap, hogy ne kaptam volna dícsérő szavakat, széles mosolyt, vagy elismerő pillantásokat. Szeretnivaló kis járgány, egyszer azt mondák rá olyan mintha a meséből jöttem volna elő. Meglágyítja a hardcore teljesítménymániások szívét is.
Rosszat nem nagyon tudok róla írni mert nem nagyon van, minden úgy működik rajta ahogy kell, de azt mindenkinek tudnia kell, hogy ez nem egy modern autó. Más kezelést igényel mint a maiak. Nekem a motort kellett megszokni (mindenki a váltót mondaná elsőre de nem) például ennek nem autómata a szívatója, és ha hideg a motor azt a kevés nyomatékot se adja le amit egyébként lead és ilyenkor hajlamos a majdnem lefulladásra, vagyis éppen nem fullad le, de jónéhány másodperc kell ahhoz, hogy ismét felpörögjön, gázadás ide vagy oda. Ugyanakkor hidegen pörgetni sem szabad, hiszen ezzel károsítjuk a motort.
A helykínálat is érdekes dolog a kacsában. Az ajtók szűkek, a hátsók különösen azok, ezért nehéz beszállni, plusz a hátsó ülések túlságosan is magasan vannak. DE! A belső tér bárki bármit is mondjon, és mármilyennek látszik kívülről, tágas.
Széltében éppen elegendő a hely a kényelmes üléshez. Hosszában még jobb a helyzet, nagy a tengelytáv ennek köszönhetően én a 186cm-es magasságmmal kényelmesen elférek magam mögött a hátsó ülésen.
Azt még nem is írtam, hogy az ülések mindegyike egy mozdulattal kiemelhető helyéről, és a földre helyezve székként illetve kanapéként használható! Ez a belső takarítást is leegyszerűsítni. Kis kényelmetlenség a mai autókkal szemben, hogy minden egyes zárat egyenként kell bezárni. Nekem meg kellett szoknom, hogy ne ellenőrizgessem folyton hogy bezártam e mind az 5-öt.
És mégegy nemjó dolog eszembejutott, (márcsak azért, hogy ne csaupa jó legyen itt) ez a kocsi azért meglehtősen zajos.
Nagy a szélzaj, hiszen nem negyon áramvonalas, és a motorzaj is nagy, de én például ezt különösen szeretm benne.
Ja és büdös is a kis drágám. De ennek legalább igazi autó szaga van :)
Asszem ennyi elég is mesének.

Hibalista

- Hátsó helyzetjelző, és a visszajelző lámpák, nem jöttünk rá miért nem égtek elektromos szerelő csinálta meg. Helytelen beállítások és a megszakító elhasználódottsága miatt, nagy volt kezdetben a fogyasztása 9 liter körüli.
- Gyújtás komplett helyrehozása, karburátor beállítása, a normális 5-6 liter közötti fogyasztás létrehozása érdekében.
- Kipudogódob, első csapágyak cseréje esedékes jelenleg, és még ki tudja mi jön elő, de ezen nem kell meglepődni ilyen régi autóknál az első félév, év ilyen. Ekkor még drága üzemeltetni.
-

Ide hordtam szervizbe

Puskás László
Nyíregyháza

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Molnár viktor
Hajdúböszörmény

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1986
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 148000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 2500
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? apám Astra F 1.6 -osa Következő autója? El nem adom majd lesz kettő! Mellé mégegy veterán, talán egy Citroen DS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën 2 Cv 1948

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)