A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chrysler » Voyager (1995-2001)

Voyager Grand Voyager SE 2,5 TDI 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A kölkök kedvence

Szöveges ítélet

Sajnos egy tipikus magyar "szokás" áldozata lettem: az "eladásra megy, valahogy tákoljuk össze" népszokásé. A gondosan elrontott termosztát miatt csak jó egy hónap múlva vettem észre, hogy melegen nem megfelelő az olajnyomás (termosztátcsere után). Innen már nem volt vissza út, előre menekültem az 1. szerelő több kárt csinált mint hasznot ( az új olajpumpát is tönkretéve tovább rontott a helyzeten). A 2. úgy kezdte mint Churchill:"-Nem ígérhetek mást, mint vért, verítéket és könnyeket" (azt hittem viccel... , de nem). Gyakorlatilag súlyos százezrekkel később: a motor rendben, de a hibalistának még nincs vége (csak a pénztárcának). Ezen a ponton igencsak rosszul éreztem magam, de az autó azóta bőségesen kárpótolt.
Igazán meg vagyok vele elégedve, soha sehol nem hagyott ott (amikor rossz volt akkor sem). Teljes kényelemben hurcol családot, cuccot, vagy mindkettőt, egy tonnás utánfutót észre sem vesz (nehezebbel nem próbáltam...). A 3. sor(három személyes "pad") mögött még jól elfér egy (két) gáztűzhely, vagy összecsukás nélkül egy babakocsi, stb.
Az SE (Semmi Extra) felszereltség a Voyager "legalja", de így is jut mindenkinek kartámasz, pohártartó, olvasólámpa, dönthető támla, fejedelmi láb- és fejtér, stb., apának meg tempomat, klíma, elektromos ablakok, tükrök...
A fogyasztás pedig remek (persze nem egy Lupo 3L), ha nincs nagy rohanás, vagy túl sok városi út 6,5 is elég neki, de 7,5 fölé csak egyszer ment (8,3), de akkor szinte kizárólag városban mentem klímával, mindez egy két tonnás (1975kg üresen), 5 méteres (5120mm) batárral.
A "dinamika" persze nem eget verő, de egy 70-80-nal haladó kamiont 5.- ben simán meg lehet előzni és 120-ig ugyanilyen simán, 140-ig pedig érezhetően gyorsul, e felett nem csak a szabályok, de a motor sem szereti a tempót (nálam még, az egyébként remekül helytálló, Wanli gumik is tiltakoznak a 120 feletti tempó ellen, de nem is a sebesség index miatt választottam őket). Itt most leírhatnám, hogy hagytam állva egy Ferrari 430-ast (neki piros volt a lámpa...), de ez a járgány tényleg nem erről szól.
Röviden: az egész család szereti, a kényes motor pedig meghálálja a gondoskodást (8000km-enként olajcsere, méghozzá jófajta)

Elmúlt pár év és pár kilóméter (most 416 000 -nél áll a számláló) a sok hiba közül egy sem javult meg magától (pedig nagyon vártam :-)). Vannak különösen idegesítő megoldások, pl: hiába OBDII a csatlakozó, csak a gyári kódolvasóval kommunikál (pár motoradat kivételével, mint a fordulatszám és a hőfok).
Közben került egy donor is (négy bontott hengerfej árában -100 ezüst-), így elég sok kisebb-nagyobb dolgot is cserélni tudtam, amire bontóból nem áldoztam volna...,de így is van még mit tenni a hőn áhított gyári (vagy annál jobb) állapotért. Bár nem panaszkodnék ahhoz képest, hogy 16 éves és túl van a 400 000. kilométerén a beltér (is) remekül bírja (pedig 5 gyerek is keményen dolgozik azon, hogy ne így legyen), sehol egy szakadás vagy komolyabb kopás, ha meghirdetném mondjuk 175 000 km futással az állapotából senki nem mondaná meg, hogy több van benne (persze, ha még bárki is hisz ilyen mesékben egy 16 éves dízel esetében...). Ehhez képest több darabot láttam már rosszabb állapotban kevesebb kilométerrel, kíváncsi lennék, hogy a tekergetés volt-e ilyen eredményes vagy tényleg ennyire bele lehet szrni egy autóba... Mindenki megnyugtatására: nem tervezem eladni, főleg nem tekergetve, úgy gondolom ilyen ár-értékarányú autót nem találnék másikat. Természetesen van szebb, megbízhatóbb, gazdaságosabb, gyorsabb, variálhatóbb, akár még tágasabb autó is, de ez eddig a számomra legmegfelelőbb kompromisszum.
Ismét eltelt pár ezer km, túl sok említésre méltó dolog nem történt, bár egy hiba majdnem a motor "életébe" került, na nem olyan komoly volt a gond, csak bosszantóan nehéz volt elhárítani: az adagoló (BOSCH) aljánál, egy szeleppel szemben, egy 80 Ft-os O-gyűrű elfárad (hosszú évek kitartó munkája eredménye képen)nem akarom hosszasan taglalni, de az adagoló és a blokk közti 11 mm-es hézagban torx fejű csavart kiszedni egy olyan kálvária volt, hogy komolyan fontolgattam a motorcserét. Ugyanis ahhoz, hogy az adagolót le lehessen szedni (a tömítés csere miatt), először a vezérlést kell leszedni, amit a dupla (utángyártott) lánc miatt csak a motort Kiszedve érdemes csinálni, szóval ha a motort kiszedem én aztán vissza nem rakom. A barátoktól úgy is eleget hallom, hogy egy újabb jobb(teljesen más márkájú motor mennyivel jobb lenne (Toyota, BMW, Mazda, vagy bármi...) ehelyett a szr, elavult, nyomórudas VM Motori helyett. Igazán azonban nem tudom milyen olajkályha lenne jobb mint ez az öreg fos(?). Ha ezt a 2 tonnát kell mozgatnia más motor sem biztos, hogy sokkal kevesebbet fogyasztana, vagy kevesebbet kellene vele foglalkozni, rákölteni...
De mindegy is, mivel néhány órás közelharc után sikerült a renitens tömítés cseréje, vagyis marad (egyelőre?) a gyári VM (kicsit hangos, kicsit szar, de a mienk :-)

Tovább gyűltek a kilométerek (450 +), de semmi komolyabb gondról nem tudok beszámolni. Jajj, de, mégis: a kis kedvencünk kapott új(!) első féktárcsákat és szintén új betéteket, mivel a baloldali féknyereg csúszó része megszorult és a nemrég (45 ezerrel ezelőtt) beszerelt bontott tárcsa belső oldalát csúnyán megkoptatta (tanulság: mindig ellenőrizni a nyergek csuszkáját, mert egy kiszakadt gumiharang fájó kiadásokhoz vezethet).

Mivel nemsokára megszületik a 6. gyerkőc is, nézegettem más (többnyire haszongépjárműből kialakított) 8 személyes egyterűket, kisbuszokat, de egyik mellett sem tudnám elkötelezni magam. Amik árban elérhetők, azok általában igazi melós csapatszállítók (lassú, hangos, sokat fogyaszt, teherautós futómű, stb.). Ha csak egy kicsit kulturáltabb, felszereltebb (pl. klímás), már sokba kerül, ami meg még tetszene is, egyszerűen megfizethetetlen (2,6-4 milliót kiadni egy kitudja hogy és mennyit használt autóért, amin egy kisebb javítás is olyan költség lehet amiért egy komplett Voyager donort vehetek... hát... azt hiszem tényleg megmarad még ez az öreg szekér).

Hibalista

- TERMOSZTÁT, HAJTÓKARCSAPÁGYAK, HENGERFEJEK, OLAJPUMPA, KERÉKCSAPÁGY, SZÍJVEZETŐ,KORMÁNY- ÉS ALSÓGÖMBFEJ, PORLASZTÓCSÚCS-JELADÓ, COMPUTER, ADAGOLÓFEJ, KUPLUNG, INTERCOOLER, VÍZHŰTŐ, IZZÓK

Ide hordtam szervizbe

Dunakeszi Gida utcában, nagyon alapos, becsületes, drága (illetve sok pénzt kér, de az ismerős drágább volt, pedig nem kapott egy fillért sem).

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

a szűk pénztárcám miatt, már csak magam javítgatom, mivel nem értek hozzá van, hogy triviális dolgokat is elszúrok, de a reklamációnál mindig nekem van igazam :-)Sajnos mindig van mit csinálni rajta, de többnyire a használatot nem, vagy nem komolyan, befolyásoló dolgok, mint pl: a szabályozható-fényerejű sminktükör-megvilágítás ledesítése vagy a nagy műgonddal beleflexelt :-) 2 dines DVD (gyárilag 1,5 din...) beillesztésének szépítgetése

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 245000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? XM Break Következő autója? Nem adom el!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chrysler Voyager 1995 (2000 - 2001)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)