Suhanó nagyágyú
Szöveges ítélet
Alapvetően nem amcsi autót néztem. Ahogy sokan mások én is az ismert márkákat böngésztem. Jöttek az opelek, mercik, audik, volkswagenek majd alfák, lanciak. Aztán egyszer csak megakadt a szemem egy stratuson. Gondoltam magamban biztos sokat fogyaszt, nincs szerviz, drága az alkatrész és ha van is hozzá, 1-2 hét mire behozzák az országba. Továbbá automata váltós, ami a többség szemében egyenlő a vörös posztóval. Persze nem adtam fel ilyen könnyen és utána olvastam fórumokon.
Ez után jött a kellemes meglepetés, mert az alkatrészek egyáltalán nem drágák és 99%-ban van polcról is. A fogyasztás átlagban 10 liter, ami egy 2.5L-es motornál 170 LE mellett egész baráti. Az automata váltó 97-től már nagyon megbízható és tanítható, tehát ha nyomom neki, akkor egy idő után hagyja 5000-ig pörögni a fordulatot és csak akkor vált el. De amennyiben papásan vezetek 2000-nél már felvált. Egyébként szinte hangtalan, észre se venni a váltást ilyenkor. Megtalálható benne az autostick, ami engedi a manuális elváltást.
Persze egy használt autónál mindig költeni kell a vásárlás után. Valamiért a tulajok többsége nem szereti rendben tartani a gépkocsit. Szóval elvittem egy megbízható szerelőhöz (fórum ajánlások alapján) és átnézettem az egészet. Első körben el is végezettem a javításokat melyek a következők voltak:
• Fékbetétek
• Féktárcsák
• Teljes vezérlés (+vízpumpa)
• Motor tömítések
• Fékolaj, motorolaj, váltóolaj, szervóolaj
• Váltó olajszűrő
• Levegőszűrő, olajszűrő
• Lakatos munka
• Gumicsere
• Szélvédő csere (már repedéssel vettem)
Ezek után örömmel vittem el az autót, majd egyszer csak egyik nap megállt a forgalom közepén. Motor újraindít és semmi gond, megy tovább. Pár nap múlva megint előfordult, hát irány a szerviz. Kiderült, hogy a leállások oka a főtengely jeladó volt. Utána a probléma megszűnt, viszont az olajnyomás lámpa várakozásnál állandóan felgyulladt, kiderült ez is egy típushiba és a csere után már a lámpa se világított.
Az autó maga nagyon kényelmes, a bőr szinte újszerű még 14 év távlatából is. Látszik az amcsik odafigyeltek a minőségre. A rugózása nem hajószerű, mert ez már Európának készült, de nem is kemény. Számomra pont kellemes. A teljesítménye is meglepően jó, könnyen gyorsul, csodálatos a hangja a gyári kipufogókkal is. Ha csak óvatosan nyomom csendben suhan, de ha lepadlózom brutálisan felbőg a V6-os motor és a morajlástól a hideg kiráz Hosszabb távon is élmény az utazás, fáradságnak nyoma sincs. Még a gyári hangrendszer van benne, ami kristálytisztán szól, a 6 hangszóró és az erősítő bőven elegendő hangerőt szolgáltat. A manuális klíma szinte azonnal jeges fuvallatot zúdít az utastérbe, így a nyári hőség se okoz gondot, nem izzadunk bele a bőrfotelekbe. Télen pedig a 6 fokozatú ülésfűtés segít elviselni a reggeli fagyokat.
A lámpák viszonylag kis fényerejűek és a méretükből adódóan kis távolságot és azt is gyengén világítanak meg, egy polírozás és izzócsere ráférne. Ettől eltekintve nem tudok negatívumot felhozni. Mivel kevés fut belőle az utakon gyakran megnézik és jó érzés, hogy nem jön minden sarkon szembe velem egy ugyanilyen autó. Ennyi év után is szerintem modern, szép a formája, imádok ránézni. A fogyasztása sokakat zavarhat, de én főkent hosszabb utak megtételére vettem, a belvárosban csak ritkán járok vele, így nem vág földhöz az üzemanyag költség. Az biztos, ha folyamatosan megkapja ami jár neki, nincs elhanyagolva, akkor még sok tíz sőt százezer kilométert is eltölthetünk együtt:)
Hibalista
- Főtengely jeladó - Olajgomba
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |