Amerikai anyahajó Európának gyártva
Szöveges ítélet
2013-ban jutottunk hozzá, 2014-ig használtuk, mikor eladtuk. A 600-as Rover (Angol Griff madár japán lábakon c. ítélet) magasra tette a mércét. Hogy mennyire tudott méltó utódja lenni a Sebring? Nos, ezt döntsd el Te, Kedves olvasó!
Korához képest kevés és valós, 56.000 km-el jutottunk hozzá. Újkorától egy ismerősünkké volt, így minden tudható volt róla. Óriási hely az utastérben elöl, hátul. Csatahajó méret, az ajtók mint a kabin, vaskosak és nehezek, az egész autó egy bunker, mégis az elegancia kívülről és belülről is sugárzik. Ebbe képtelenség egy pólóban és mackó nadrágban beülni. Még a cipőmet is inkább levettem volna előtte. Persze aztán az első kultúr-benyomások idővel leülepedtek, és megmaradt a szimpla "de jó beszállni" érzés. A beltere egyszerűen gyönyörű. A textilbőr illata összehasonlíthatatlan. És biztosan kopogós amerikai műanyagok vannak benne, meg a króm se króm, no meg a fabetét sem fa, de igazából kit érdekel? Én vagy vezetek, vagy a feleségem combját simogatom, ha megállunk, akkor gyönyörködünk a szépségén. Az autóén is. És koncertet hallgatunk a Boston Premium Audio ki tudja, hány hangszóróján, és beépített erősítőin és mélyládáján keresztül. Soha szebbet nem hallottam még kocsiban ettől.
Hogy milyen vezetni?
Nos, ez az a része az autónak, amit kritikával kell illetnem. A robosztusság itt is megvan. Mintha egy tankot vezetnénk. De a kézi váltó, mintha nem is ide való lenne. Nyúlós, nyöszörgő hanggal kísért a váltókar útja. Gyakran fogalmam nincs, éppen melyik fokozatba sikerült betuszkolni szegényt. Az elektromos gázpedál és a vajmi kevés nyomaték alacsony fordulaton minden egyes elindulásnál komoly kihívást jelent. Vagy fulladozik, vagy ész nélkül felpörög, szaggatva a kuplung alkatrészeit. És ez bosszantó, egy ilyen komoly autónál. A 2 literes, papíron 156 lóerős motor érzetre valahol 100-110 lóerős, a 1.5 tonnás önsúlyhoz ez nem sok. Nem mintha az autó karaktere, fék és futómű a szerpentinek ördögévé akarná változtatni. Hiányzik a Rover ugyanekkora motorjának robbanékonysága, na! Cserébe viszont tényleg annyit is fogyaszt, mint egy 110 lovas kocsi. A futómű érdekes egy szerzemény. Amerikai származásából én valami hullámzósat várnék el, puha úthiba abszolválásokkal. Ehelyett egy buta, dübörgős, úthibákon puffogó, azokat egyáltalán el nem nyelő öszvért hoztak össze. Látszik, hogy nincs rutinja USA-ban az Kelet-Európai (miért is lenne?) viszonyokhoz összerakni és hangolni egy futóművet. Ám az megnyugtató, hogy 80km-s tempónál hirtelen kormánymozdulatra olyan közvetlenül reagál, hogy magam sem hittem el, mikor először kerültem ki az útra nem illő tárgyat; mintha egy sportkocsi lenne. Anno volt szerencsém egy Stratust vezetni 2 napig, na az hajózott és himbálódzott, nem is éreztem vele a gödröket, de szerencsére nem kellett vész-kikerülő manővereznem vele, mert biztosan elvérzett volna, velem együtt.
Persze a Limited felszereltség gyári 18" felnijei nem sokat javítanak az úthibákon, a téli garnitúra 17" kerekein viszont érezhetően puhább és komfortosabb az utazás.
Összegzés: Egy rendkívül jó megjelenésű, kívül-belül gyönyörű, a csomagtartó nyílását leszámítva - tágas, biztosan ritka autó. De a hétköznapi használat során, ahogy a menettulajdonságai és vezetési komfort gyengeségei előtérbe kerülnek, sajnos savanyú lesz a szőlő.
Babakocsi be sem fért. Lomha volt. Alkatrész ellátás totál bizonytalan, vagy arany árban. A Casco-ra havi 17.000 Ft-ot fizettünk. Na neee... Így hát eladtuk. A feleségem szerint a világ egyik legszebb autója. Ez kétségtelen. De a gyerkőc érkezésével rájöttünk, hogy sokkal "hétköznapibb", praktikusabb autóra van szükségünk. Máig visszasírjuk.
Aztán eszembe jut, hogy milyen rémes volt vezetni. A dízel biztosan jobb választás lett volna. De az meg a hírhedt VW 2.0 PDTDI motor, jajj.
Én sose venném meg újra. Bár a feleségem úgy is meggyőzne, ha akarna. De ő inkább csak azt mondja, hogy ne beszéljünk róla, mert elszomorodik, ha rá gondol. Talán ha a fiúnk nagyobb lesz, akkor egy V6-os, 2.7literes benzinesben elgondolkodnék... :)
Hibalista
- Motorháztető rozsdásodása a Chrysler embléma mellett (típushiba lehet, mert Pacificaknál is láttam ilyet). A Pappas jóváhagyta a cserét, de ezt már az új tulajra bíztam.
Ide hordtam szervizbe
Gyálszer Autójavító Kft: Gyors és olcsó. A kötelező dolgokra (olaj, fékbetét) tökéletes megoldás.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Pappas: Közvetlenül nem jártam náluk az árak miatt, de hallomás alapján annyira nem is bánom.Közvetlenül a kulcs átvétel után felhívtam őket, hogy olaj és szűrő cserékre bejelentkezzem. Kérdezték, mennyi kilométer van a kocsiban, mire mondtam, hogy 56.000. A válasz: 58.000. Mondtam, hogy "nem, 56.000!", mire ők azt felelték, hogy 58.000 Ft a szerviz ára! Áú.. Elköszöntem, és 12.000 Ft-ból mindent megoldottam Gyálszer-nél.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 600 Si | Következő autója? | Outlander |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |