Cruisin'!
Szöveges ítélet
Amikor az ezredforduló környékén megjelent, egyből az jutott eszembe hogy a Daimler-Chryslernél leszarják a trendet, ők inkább a Plymouth Prowler-ből merítenek ihletet.. Az a szörnyeteg meg hát.. tessék ráguglizni!
Na a külsejéről nem is mondanék többet, mert ez az a forma amit vagy gyűlölnek vagy imádnak, de mindenki azonnal el tudja dönteni. Szerencsére a beltér is egy ilyen poénra vett téma, funkcióját tekintve semmi extra, sőt az anyagok néhol kritikán aluliak, de az ember beül, és egyszerűen leszarja! A műszerfal-középkonzol teteje a kerettel együtt egy darab masszív betonkemény műanyagdarab, olyasmi selymes textúrával, mint amilyen egy elefánt bokája környéki bőr lehet. Csak feltételezem, hogy ezt ellensúlyozván került a műszerek köré és a kesztyűtartó fölé egy-egy színrefújt, négy mikron vastagságú műanyagbetét. Egyébként a fényezése nem mindennapi, ragyogó metálszínek jó pár réteg lakk alatt
Aztán váltógomb gondolom mindenkinek megvan, engem személy szerint letaglózott: Egy padlóból kiálló félméteres krómrúdon egy bakelitgolyó! De a technika alatta nagyon pontos, jó vele gangolni. Vagy leglábbis nem olyan Ikarus-os mint amilyennek elsőre látszik.
Van ám még pár részlet ami szerintem kicsit túlzás. Más autókból mondjuk meg hiányolom, mert már megszoktam... Pl. négy pohártartó plusz a kesztyűtartófedél tálcája? Drive-in még nem volt ilyen zökkenőmentes és higiénikus! Másfél mázsa teherbírású kalaptartó amit ki lehet húzni pultnak/padnak/polcnak.. Állat. Valahogy mindenből sok van!
Ami viszont sok fültőviszketést okozott, az az ergonómia. Lehet hogy az én szegénységi bizonyítványom, de még nem találkoztam olyan autóval amiben az indexkarról állíthatom a műszerfal- és belső világítást. Vagy hogy lábbal kezelhetem a hátsó ablakemelőket. Ahol meg általában az elsőké szokott lenni, ott egy billenőkapcsolóval zárhatjuk az ajtókat. Na ez mondjuk enyhén szólva kiakasztó, mivel van hagyományos ajtózáró pöcök is, kicsivel hátrébb.
Mindent összevetve egy tökéletesen használható, kényelmes és jól felszerelt autó, amit egy kicsit tovább tart megszokni.
Városban cirkálni felemelő érzés vele, az utcáról intenek/mosolyognak az emberek, autósok mega-előzékenyek, olyan mintha egy bogárral vagy zöld trabival mennék! Ha menet közben véletlenül elhaladnánk egy nagyobb kirakatüveg előtt, még véletlenül se nézzünk szeretett PT-nk tükörképére, ugyanis könnyen lehet hogy akkor láttuk utoljára ép állapotban, és fék nélkül, vigyorogva szállunk bele a lámpánál várakozó kocsisorba.
Ja, műszaki tartalom. 140 lóerő még sosem érződött ilyen gyöngének! Pedig ez a kétliteres benzines erőforrás, nem akarom elképzelni hogy a szegény kis egyhatos miket él meg a gépházban, mivel a jármű menetkészen egy-két utassal már 1,7 tonna, bizony. De legalább zabál! 8.5l/100km eddig egyszer sikerült, de ennél lényegesen többre képes ám! Bárcsak a dieselt vettem volna. Anyway..
A futóműve olyan billegős-bólogatós, cserébe elvileg autópályává varázsol minden belvárosi aknamezőt. Azért csak feltételezem, mert a mi konkrét példányunkra már igazán ráfért volna egy felújítás, de vezettem egy későbbi modellt is, na az nagyon finoman ringott az úton. Mivel a két évjárat között nincs méretbeli különbség, feltételezem ez a bólogatóképesség is valami nagyon hasonló lehet azonos állapotnál.
Szerviztapasztalatot "sajnos" nem szereztem vele, mivel a megvétele után négy hónappal totálkárosra törte egy néni. R.I.P., #neverforget, Örökre Szívembe Zártalak. Mármint nem a nénit, neki kutya baja.
Már lefoglalóztuk a következőt, a fent említett jó futóművűt, dieselmotorral. Köszi a figyelmet, vegyetek PT-t!
Hibalista
- Hátsó ablaktörlőmotor (?)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 97000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A4 1.8T | Következő autója? | Transporter |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |