A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chrysler » Neon (1994-1999)

Neon 2.0 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Amerikai szépség

Szöveges ítélet

Dodge Neon (különbség Chrysler Neon-hoz képest: a szép kosfej embléma az autó elején, semmi más)

Előre kell bocsátanom, nagyon szerettem ezt az autót. Ezért lehet kicsit elfogult leszek. 2003-ban adtam el, ma pedig 2016 februárjában járunk. Az emlékek nem koptak meg. Élénken emlékszem az együtt töltött napok minden percére.

A történet ott kezdődött, hogy a megbízhatatlan Skoda 120-asomat le szerettem volna cserélni. Kérem a Skodások ne sértődjenek meg, nem a 120-as típussal volt gondom, hanem az én nagyon rossz bőrben lévő Skodámmal. Szegényke kiszolgálta már az idejét. Sok sebből vérzett. Ekkor voltam 24 éves, és szerettem volna valami jobb, kényelmesebb autót. Nem volt hatalmas az anyagi lehetőségem (önálló életet éltem, saját fizetés, nulla szülői támogatás), de a kisördög ott motoszkált bennem, kell egy másik!
Egy fáradt szombati napon nekivágtam felmérni a környék autókereskedéseit. Első utam Skoda márkakereskedésbe vezetett. Az anyagiak akkor egy Skoda Felícia megvételét tették lehetővé, egy kis hitel támogatásával. Amikor átnéztem a kiszemelt autót, és még a kalaptartó is extrának számított a prospektusban, elbizonytalanodtam. Ez az alap Felícia Semmi extrát nem tartalmazott, és még drága is volt nekem.
Tovább ballagtam és kereskedésről-kereskedésre járva kutattam azt, ami szóba jöhet. Az utolsó kereskedésben a recepciós hölggyel beszéltem, aki egyben üzletkötő volt. Félve említettem neki, hogy szeretnék venni egy autót, és beszámítattnám az autómat. Vállam fölött kinézett az ablakon, majd ezekkel a kedves szavakkal masszírozta lelkemet:
"Azt? És mibe szeretnéd beszámítani? Egy Wartburgba? Mert ilyen szakadt autónk nekünk nincs!" - Mindezt Hihetetlen lenéző, féloldalas mosollyal tette... Nagyon elvörösödtem és valami velőset akartam mondani, mikor a szalon tulajdonosa odalépett hozzám, és átvette a hölgytől az ügyem intézését. Bocsánatot kért tőlem, és megígérte, ha egy jó autót választok, akkor jó áron beszámítja a Skodámat. Ez az ár végül a duplája lett annak, amit a Skoda márkakereskedés ígért érte! A szemem megakadt a Neon-on. Nagyon szép autó volt. Kétezres évek legelején még rengeteg KGST autó rohangált az utakon, illetve többségében lelakott fapad nyugati autók. A Neon nagyon kilógott ebből a tömegből! Nyélbe ütöttük az üzletet (a próbakör után) és pár nap múlva el is hozhattam a szalonból.
Első utam érdekesre sikerült. Nagyon hozzá voltam szokva a 120-as erejéhez. Egy előzés az öreg Skodámmal így zajlott: 2 sebesség vissza (4 sebességes volt), padlógáz, majd kb. 10 perc leforgása alatt le is hagytam egy biciklist. Ez volt az etalon. Hazafelé előttem totyogott egy családi autó. Türelmem elfogyott, előzni akartam. Nyomtam neki egy padlógázt... Csak centimétereken múlott, hogy nem vittem el a hátulját! Hihetetlen módon megindult a masina. Azért a 133 lóerő és a relatíve könnyű kasztni (1170kg) csodákra volt képes. Automata volt a kicsikém, de abból egy nagyon gyors, sportos darab. Piszok gyorsan bevágta a fokozatokat. Gázadásra azonnal reagált. Hihetelen élmény volt a Skodához szokott testemnek ez a gyorsulás!
Sokat utazgattunk együtt. A keret nélküli ajtókba egyenesen beleszerelmesedtem. Előzőleg említettem a Skoda Felíciát, amit majdnem megvettem. Ha a két autót kellene összehasonlítanom, akkor a Neon számlájára igencsak hosszú extralistát írhatnék (lásd lent). Abban az időben a legtöbb új BMW vagy Audi nem jött ki annyi extrával, mint a Neon. Rengetegszer előfordult, hogy ismeretlen emberek odajöttek hozzám és az autóról faggattak. Mindenkinek tetszett. De több irigyet gyűjtöttem vele, mint barátot sajnos.
Egyetlen egy alkalommal állt le, és hagyott cserben. Ekkor egy komoly injektor rendszer tisztítás kellett neki, és többet nem volt vele gond. Folyamatosan karbantartottam. Amit kért, megadtam neki. A fenntartása nem került többe, mint a jelenleg használt 1.6 benzines Suzuki SX4-ünknek. A fogyasztására nem lehetett panaszom. Lehelet finom pedálkezeléssel és ügyes trükkökkel (nagypapamód) még a 7 litert is el tudtam érni. Persze ez már nagyon szado-mazó módon ment.
Nagyon kényelmes volt benne az utazás. Maga az autó nagyon lapos. A hátul ülőknek már egyenesen kényelmetlen, ha megközelítik magasságban a 180cm-ert. Ekkor csak félreszegett fejjel tudtak utazni. A hátsó csomagtartóval a hátsó szélvédő nem nyílt fel. Így nagyobb dolgokat (pl. 15" katódsugárcsöves monitor) nem tudtam beletenni, mert kicsi volt a nyílás. Kénytelen voltam az ülésre tenni és ott szállítani (beszíjazva). Mivel nagyon lapos volt, könnyebben felakadt, lehorzsolta az alját. Erre külön figyelni kellett.
Összességében nagyon szerettem. Ha hosszabb útra mentem vele, frissen szálltam ki a kocsiból. 180cm-erem kényelmesen elfért a vezető ülésben. Jól be lehetett állítani a kormányt, ülést. Előzéshez mindig volt elegendő erő. Kényelmes, erős és jó megjelenésű volt a paripa. Akit vittem vele, csak pozitívan nyilatkozott picikémről. Mindenki szépnek találta. Több ismerősöm is könyörgött, hogy adjam kölcsön 1-2 napra. Mindegy volt cserébe mit ajánlottak fel, ezt a lehetőséget nem adhattam meg nekik. Mint ha a barátnőmet kérték volna kölcsön...
Végül sajnos kénytelen voltam megválni tőle, mert az anyagiak erősen szorongattak. Egy Chrysler Daytona Shelby-t számítottam be, + kp. Majdnem 3 év alatt összesen kereken 10%-ot ejtett az árából!!! Ez hihetetlen szerencsémnek köszönhető, mert jó áron vettem, és jó áron adtam el. A Daytona Shelby már egy nagy csalódás volt a Neonhoz képest. De erről majd egy másik ítéletben fogok írni.
Eladás óta eltelt 13 év. Volt mindenféle autóm. Olyan amit ennyire szerettem, nem volt. Ennél az autónál nagyon összepasszoltunk. Különösebb hibák nem voltak (talán ebben is szerencsés voltam). Párszor még eljátszottam a gondolattal hogy veszek egyet, de a későbbi Neonoknál már keretes volt az ajtó, a régi típusokból meg nem lehet már jó állapotút venni. Remélem egyszer lesz egy olyan autóm, ami teljes mértékben ki tudja tölteni azt az űrt, ami autóbuzériás lelkemben tátong. Addig is: boldog és kellemes emlékeket őrzök róla a szívemben...

Extra listája Felíciával összehasonlítva:
- 16 szelepes 2000ccm motor
- klíma
- elektromos tükör
- Állítható kormánymagasság
- központi zár
- ködlámpa
- könnyűfém felni
- Magnum kipufogó rendszer
- tuti kis autós hifi
- dupla légszák
- ajtó csapódás védők az oldalán
- Műanyag védő elemek a kerékjárati ívekben.
- Osztottan dönthető hátsó ülés.
- Nyitható síléc nyílás a hátsó üléssoron.
- immobilizer
- metál fekete fényezés
- fényezett lökhárító, tükrök, kilincsek
- plüs kárpit
- eredeti Neon felirattal hímzett szőnyeggarnitúra
- automata váltó
- injektor rendszer
- könyöklő nyitható doboz a váltó mögött
- stb. (már én sem emlékszem mindenre)

Hibalista

- Egy izzó a műszerfalban (cseréje 10 perc volt), automata váltó világítása (ezt is pár perc alatt cseréltem), injektor rendszerrel volt egy alkalommal gond, de ezt egy talpraesett mesterember megoldotta (tisztítani kellett a csúcsokat). Ezen kívül csak az általános kopó, fogyó cuccok lettek pótolva, cserélve. Kapott új fékbetéteket, új féktárcsákat, olaj motorba, olaj váltóba, szűrők, voltak cserélve a szíjak is (vezérlés). Egyszerűbb dolgokat én csináltam, a többit szakműhely. Akkor még nem mertem mélyebben belenyúlni az autókba. De azóta eltelt már 13 év (eladást számolva)...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 57000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 120 Következő autója? Daytona Shelby
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chrysler Neon 1994

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)