A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Usa » Avalanche (2006)

Avalanche Z71 5,3V8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

trollhunter

Szöveges ítélet

Kezdjük egy kis típusismerettel.

Az Avalanche a Chevrolet (majdnem) full size pick-up-ja (az Európában szokásos Navara, Hilux stb. méretnél egy számmal nagyobb), testvérmodellje a Chevy Silverado, Tahoe, Suburban, a GMC Sierra, Yokun / XL a Cadillac Escalade / EXT.
Sok-sok testvérmodell. A GMT800-as szériából készült (2000-2006, facelift 2003-ban) az első Avalanche, ilyen van nekem, 2003-as. Alap automata klíma, újabb műszerfal stb. Annyit érdemes még tudni, hogy a felsorolt típusoknak a belső tere (ülések, műszerfal - csak a Cadillac és a Yukon Denali volt fényűzőbb -), a hajtásrendszere motorjai azonosak.
A motor small block, csak 5,3-as. Létezett még a big block-os 8,1 literes verzióban. A 4,8 literest, a 6-ost és a 6,6-os dízelt nem rakták az Avalanche-ba.

4,8l - Csak Silverado Sportside
5,3l - Tahoe (csak ezzel a motorral), Avalanche, Suburban, Silverado/Sierra (273-299LE , 435-455Nm)
6l - Suburban, GMC, Cadillac (csak ezzel a motorral, erősebb verzióban 345LE), Avalanche nem!
8,1l - Suburban, Avalanche, GMC, Silverado (a dupla kabinos tényleg full-size verzió) (345LE, 617Nm)
6,6 dízel - csak kizárólag a Silverado kapta meg, illetve a GMC Sierra (310LE , kb. 800Nm - csak megjegyzem, hogy a 2016-os új, 450LE és majdnem 1300Nm)

Ha még bonyolítani szeretnénk, akkor ott volt a Chevrolet Van is (a Starcraft mekkora királyság) ezekkel a motorokkal (5,3l ill. 6l és 6,6 dízel.

Ezek után gondoltam, hogy szeretnék egy 6 vagy 8,1-es Suburban-t. Akkor még az Avalanche nem jött be, nem is nézelődtem utánuk. Hozzá kell tennem, hogy Norvégiában élek, és Európában talán csak a Svédek előzik meg őket az amerikai autók arányában."Sokk" is volt kiköltözve, az addig szinte csak képekről ismerős sok-sok "böszme" dög. Naná, hogy szerelem egyből. Furcsa tudom, de ha kipróbálja valaki, egyből megérti, a kompromisszumaival együtt is.

Aztán mégis képbe került az Avalanche, de csak azért, mert felbukkant az eladók között egy hardtop-al felszerelt is. Nekem/nekünk nagy kombi kellett, ezért volt a keresett első sorban a Suburban, a Tahoe nem, mert az pici (5,05méter).

Kezdtem kutakodni az Avalanche után. És mint kederült, van egy olyan tulajdonsága, ami semmi másnak a piacon.

Az Avalanche igazából, egy divatos szóval élve, életmód autónak készült, hisz hardcore pick-up-nak, munkaautónak ott a Silverado. A tulajdonságai képessé is teszik erre.Ez az igazi SUV.

A tengelytáv (3,3m), szélesség (2,02m) és minden egyéb azonos a Suburban-al, pár centivel hosszabb csak (5,6m). Van az 1500-as (1/2 tonnás - 6 csavaros kerékagy) és a 2500-as (3/4t - 8 csavaros) kivitel. Ezen kívül néhány kanadai átépítő, ilyen az enyém is. Truckmaster Dorado (nem Chevrolet Avalanche) hivatalosan. Semmi különbség, csak nagyobb teherbírásra volt vizsgáztatva. Vannak nagyon extreme kivitelek is a 2500-as verzióból, én találtam eladót 6 tonnás össztömegre vizsgáztatva, persze az már C jogsi. A miénket is le kellett B jogsira vizsgáztatni, mivel 3.505kg össztömeg volt a forgalmiban (Észak-Amerikában nincs ilyen hülye 3,5t-ás határ), most 3.175kg. Az önsúly 2.675kg. Ez a kisebbik ugye, a 2500-as 2.900kg önsúlyú, a másabb futómű miatt többek között. Azek laprugósak, a 1500-as típus, mind a Suburban-ban, mind az Avalanche-ban spirál rugós hátul, mint a Tahoe. A Tahoe és a Suburban létezik légrugós hátsó tengellyel is (csak az állandó szinten tartás miatt), vontatáshoz. Vonóhorog 3,5 tonnás (lehetett is vele), de most a maximális tömeg miatt a vontatható utánfutó is csak 3.175kg lehet. De ez már BE jogsit kér. Ami nincs, sebaj, nem vontatunk.

E rövid bevezető után, hát lássuk, mi az a tulajdonsága, ami miatt kivételes egy jármű a teljes nevén Truckmaster Dorado 1500 Z71 5,3 V8. Még egy megmagyarázni való azonban akad. A Z71. Off-road kivitel. Spirál rugó hátul, gondolom hosszabb rugóút, lágyabb felfüggesztés és csillapítás és önzáró difi hátul. Billeg is a kanyarokban rendesen. Létezett Z66 verzió is, ami az országútra kitenyésztett volt, nyilván pont ellentétes tudással.

Az érdekessége pedig a lenyitható, ledönthető, kiszedhető hátfal. Így hardtop nélkül, speciális kabrióvá alakulhat, vagy meghosszabbított rakterű pick-up-á, vagy teljes értékű kombivá hardtoppal. Kiszedett hátsó fallal 2,5m hosszú rakteret kapunk, lehajtott raktér ajtóval több, mint 3 méteres sík felületet. Melyik pick-up tudja ezt? Semelyik, az átlagos 1,5-1,6 méteres plató hosszal. Más kategória lássuk be. A hátfalat különböző módon lehet megbontani. Lehet az egészet kiszedni, de mivel ketté van osztva, lehet úgy is, hogy a felső üveges rész marad, és az alsó jön ki, vagy fordítva. Az eredeti alsó panel nem kiszedhető (nekem nem az van, én csináltam másikat, amit viszont ki lehet), ezért ledöntve a hátsó üléseket is le kell hajtani, ott senki sem ül. Az én megoldásomnál, mivel az ülések 1/3 2/3-adosztásúak, megoldható, hogy hosszú tárgyak mellet is lehet ülni hátul. Mint egy kombi, csak sokkal nagyobb. Kb. 3,5 köbméter a raktér az első ülésekig, egy nagy kombi mennyit tud? 1,7 köbmétert kb. Lehet kicsit kuszának hangzik, de lehet találni képet a neten, hogy mire gondoltam. A hátsó fal pedig azért tud jó lenni, mert ha rogyásig pakolja az ember a rakteret, egy nagy fékezésnél sem fog előrerepülni semmi. Nem háló fogja.
Amivel még több, mint egy szokásos itteni pick-up, az a szélessége. Ez a legnagyobb hátránya szerintem a "normál" pick-up-oknak. A szélesség. Mennyi átlagban? 1,8-1,85 m. Ez pedig 2.02m. Hogy miért jó? Azért mert elől tud három üléses lenni. Én is keszedtem a középkonzolt, és ülés került be, levizsgáztatva. Sokkal jobb így. Persze vesztettem a csetreszeknek való helyet, viszont nyertem egyebet. Az amúgy sem kicsi hely, igen szellős lett, plusz mivel hárman vagyunk, a gyerek tud elől ülni középen, és úgy már rengeteg holmit tudunk cipelni. Mivel a road trip a mi nyaralás formánk, nem kérdés mit nyertünk ezzel.

Az elől három üléses megoldással a Suburban és a Tahoe 9 személyes is lehet, az Avalanche pedig 6. Ami érdekes még a norvég piacon, hogy a hátsó ülések is szinte mindegyik Avalanche-ban át vannak alakítva. Nem ülőpad van, hiányzik a középső része, ezért csak 2 személy tud hátul ülni. A legtöbb Avalanche 4 személyes itt északon. Miért jó ez? Mert a különböző jármű kategóriák miatt ez például így könnyű teherautónak volt vizsgáztatva, és nem kellett újkorában a teljes adót megfizetni rá. Ezért vannak egyéb kategóriák is, például a zöld rendszámos járművek, ahol csak az első üléssor használható (ekkor jól jön, ha elől három személyes), de vásárlásnál csak a fele adót kell befizetni. És ez jelentős különbség lehet. Most változott a szabály, mert-e miatt, rengetegen vettek például zöld rendszámmal teljesen új Mercedes GL-t, és spóroltak rengeteg pénzt. 10év után pedig költség (adó) nélkül visszarakható a hátsó ülés. Vicces, nem? Az új szabály szerint, ha így van levizsgáztatva új korában, nem kaphatja vissza a hátsó üléseket.
A miénk is két személyes csak hátul, de mivel elől már három, hozzuk az 5 üléses átlagot.

De most már térjünk rá, milyen is egy ilyen dög. Kényelmes. Nem csak egy átlag pick-up-hoz képest, hanem mindent összevetve. Nem ráz a hátulja, az ülések (fotelek) elől elképesztő kényelmesek, hátul is van hely, bár ott már lehetne jobb az ülés poziciója (kicsit meredek), és kialakítása (a lehajthatóság miatt ilyen gondolom), valamint a fejtér sem éppen "egetverő". 1,8m magasnak már hozzá érhet a haja a tetőkárpithoz, persze teljesen kihúzva a derekat, egyenes háttal. A szélességgel nincs gond, úgy elférni bőven. Könnyű a "felszállás", hiszen széles a fellépő (off-road-osok le is szedik).

Az Avalanche-ban nem lehet külön állítani a hátsó sor klímáját, egy Suburban-ben akár mind a három sorban is külön külön. Nehéz pakolni az autóba, hiszen magasan van a plató, lenyitva a hátsó ajtó. Ellenben lehet rajta üldögélni, kajálni stb.
Az egyik legjobb dolog a V8-as motor. Ebben torony magasan veri a büdös dízeleket. A zajkomfort magáért beszél. Itt nem is bánja az ember, hogy csak egy hagyományos 4 sebességes automatája van. A váltáskori "csúszás" (ami ugye a fogyasztásnak nem tesz jót) hátborzongató hangokat csal elő a felpörgő motorból. Soha rosszabbat. A motor 3500-as fordulat fölött fémes üvöltésbe kezd, 5500-ig el lehet forgatni. Alatta a szokásos amerikai V8, kicsit bugyborékol, de a gyári kipufogóval elég visszafogott, de így is élmény. Persze lehetne erősebb, a 285 ló, és a 445Nm a 2,7 tonnához nem éppen sok. Azért tud menni egy átlagos szinten, de a húb...hoz több kellene. Talán a 8,1-es 617nm-e. De lehet az meg még nyugisabb karakter. Viszont nem kizárt, hogy így nem kihegyezve, ezek az ósdi OHV motorok kimennek a világból. A hang és tulajdonképpen az erő is elég, mert nem egy MX-5. A kanyarokban billeg, a fék elég gyenge, mint egy amerikai autónak. De kit érdekel ez? Vajon az autók hány százalékával igazán élmény vezetni? Nagyon kevéssel. Ez a kényelemre van, arra, hogy tudd, nincs akadály. Erre pedig tökéletes. Olyan nyugalomban lehet vezetni, mindenféle vezetéssegéd nélkül (csak ABS van, nincs kipörgésgátló és ESP sem - lehetett rendelni), hogy csak na. Persze ésszel, mert ha ezt eldobja valaki, lehet Loeb is kevés. Szárazon bőven sok a tapadás, nem is lehet táncba vinni ekkora erővel. Vizes út vagy hó kell, akkor már jön a jóság. Azért van egyfajta vonzereje, mikor a majd 3 tonna elveszti a tapadást hátul, és keresztbe megy.

A pick-up-ok, terepjárók hátránya a kormányzás. Nem fogasléces, így még több csuklón keresztül jutunk el a kerekekig. Nem pontos. Nem érezni semmit sem. Persze könnyű tekerni, agyon van szervózva, de hát a kényelem. Az pedig tökéletes.
Vannak itt hibák, persze hogy vannak. Van tökéletes autó egyáltalán? De mindent a maga környezetében kell vizsgálni. Én például szinte naponta vezetek egy új Isuzu D-max-ot is. Őszintén? Nem egy kategória. Annak fáj a hangja, a pattogása, az ülése sehol sincs ehhez képest. De egy új Landcruiser szintén rosszabb. Lehet elfogultság, és a V8 hangja kápráztat el, de egyben kell nézni, nem igaz?
Egyébként nem, mert ha csak az üléshez térek vissza. Amikor először beleültem egy ilyenbe (első kipróbált egy 8,1-es Suburban volt a vétel előtt), éreztem, hogy kész, megjöttem. Biztos van jobb ülés, mondjuk a Chevy Starcraft fotelja?
Ameriaki révén, gyatra a bőr (műbőr) minősége, a kapcsolók sem lesznek örök életűek tegyük hozzá, de full elektromos, állítható az oldaltámasz (elég passzentosra lehet állítani, jobban tart mint az átlag ülések), a deréktámasz (kő keményre - az én tropa hátamnak néha az kell), bár nem bánnám, ha lehetne még egy kicsivel süllyeszteni. Az ülésfűtést lehet a teljes ülésre, vagy csak az ülőlapra állítani. A kormány fel-le állítható, és amerikai megoldásként ki-be nem. Viszont cserébe lehet a pedálsort ki-be (elektromosan), a végeredmény ugyanaz.

Ami zavaró az a szélzaj. Nem csoda, CW 0,55. Minket nem kerül ki a légáram, mi toljuk magunk előtt. Fogyasztás, és a zaj bánja. Ideális pont ezért az országút 80-90 között, akkor a motor alig forog, nyugi van.

Gyárilag Bose hifi van benne, jól is szólt (bár a bal hátsó ajtóban cserélni kell), de mivel kiszedtem az ülés kedvéért a középkonzolt, ennek vége. Ott lakott az erősítő, és egy üregben egy kisebb mélynyomó is. A normális mélyt most elvesztettem, egyszer megoldást kell találnom rá.

Mi van még? Ja a hibák. Nem sokat tudok mondani az eltelt 40.000km alatt. Most 180.000km van az autóban. Kevésnek tűnik? Ez Norvégia. Nem lehet száguldozni, így adott idő alatt kevesebb kilométer jön össze, ennyire egyszerű.

Ilyen apróságok, mint, ablakemelő kapcsoló a sofőr oldalán, lehúzza a jobb elsőt, és bal hátsót, de fel már nem. Majd cserélni kell, igazából nem zavar, alig használom. Bal hátsó ajtó hangszóró, megnéztem, nem kontakt hiba, cserélni kell. Elhasználódott bőr a sofőr ülésen. Ha majd már nagyon zavar csere. Nagyon kevés, szinte nincs is rozsda az autón, csak a bal első sárvédőn (típushiba) látni egy kis hólyagosodást. A nem gyári (olyan nem is volt hozzá) tolatóradar nem működik, majd ha lesz kedvem talán kicserélem (megtörtént). Mind ilyen kis apróság, még hozzáértés nélkül is megoldható probléma.

Ami kicsit macerásabb volt, az a motorlámpa időnkénti rövid ideig tartó villogása. Nem volt a hibatárolóban kód, vártam hogy világítson folyamatosan. Megvétel után nem sokkal csinálta először. Aztán nagyon ritkán. A legutóbbi nyaralás alatt (5.000km) csak egyszer, vagy öt másodpercre. De végre, a hazajövetel után elkezdett folyamatosan világítani. Amikor a hiba ha csak pár másodpercre felbukkant, az autó erőtlenebb lett, és rángatott. Gyújtás kimaradás?
Igen, az egyik trafó rakoncátlankodott, de én cseréltem az összeset, ha már...

Másik nagyobb hiba, a vízpumpa szivárgása volt, de csak a tömítés engedett és szivárgott. Új tömítés, ment vissza a vízpumpa.

Cserélve lett az összes olaj. Automata váltó (szűrővel), osztómű, difi elől-hátul, a vízpumpa okán új a hűtőfolyadék is.
Semmi, de semmi olajfolyás nincs az autón. Se az előbb felsoroltaknál, se a motornál. Csont száraz minden, nem jellemző ez a mai járműveknél sem, nem egy 15 éves terepjárónál.


Gondolom, a sokak által várt fogyasztási adatokról néhány szóban. A teljesen vegyes átlagunk olyan 16 liter/100km. Országúton, finoman használva 13-ig le lehet menni, városban 20-al kell számolni. Autópályán 140 körüli tempónál 16-17-et eszik. Egyébként 160 a vége, tiltás van benne, nem megy többet, pedig alig 3.000 fölött forog akkor. Ezek összhangban vannak az elérhető gyári adatokkal. Persze nehéz lábbal az átlag is feljebb mászna, de normális közlekedéssel ez a reális. Ami egy kicsit rontott a dolgon, a 22"-os, 285/45-ös gumival szerelt felnik. 42kg darabja. A gyári 17"-os kb. 28kg. A téli 16"-os kereket nem mértem még. Jelentős súlynövekedés, pont a kerekeknél, meg is látszik, egy bő literrel nagyobb az átlag. 17,3-ra jött ki a nyaralás, előző évi 16-hoz.


Tapasztalatból mondom, tessék amcsi gépet venni és ha drága a fenntartása akkor elgázosítani.

Ha cserélném, szívem szerint kettővel korábbi Suburban lenne a kiválasztott (1973-1992) 7,4 literes motorral, főleg a facelift (1984?) előtti változatból. A minden idők legjobb SUV-ja, nekem...

Hibalista

- gyújtótrafó, vízpumpa szivárgás, hátsó hangszórók, féktárcsa/betét hátul, hátsó féknyergek, klímahűtő, kerékcsapágyak elől, apró kiegészítők

Ide hordtam szervizbe

saját magam

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? C180 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Usa Avalanche 2006

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)