A szállitó :)
Szöveges ítélet
Szóval az Orlando.
Kezdjük a motorral.
Az előző autóm dizel Captiva volt, ugyan az Orlando-nak is 2 literes a motorja, de ez egy teljesen más történet.
Ami rögtön feltűnt, hogy csöndesebb és kultúráltabban jár, de emellett erősebb 13 lóerővel. A hatfokozatú automata szépen teszi a dolgát, autópályán a hosszú áttételnek köszönhetően kis fordulattal csöndben lehet utazni. Az új motorral és váltóval, a kisebb hajtáslánccal és tömeggel az autó lényegesen dinamikusabb az előző Captiva-mhoz képest, ez az autó nagy sebességnél is otthon van, van hozzá motorja, futóműve és fékje is.
A belső tér funkcionálisan hasonlit a Captiva-hoz, ez is 7 személyes , bár az Orlando jobb első üléstámláját nem lehet vizszintesre állitani szállitáshoz. A középső sor támláit több pozicióban is lehet rögziteni, a meredekebb helyzet akkor jobb, ha a leghátsó sor ülés is ki van nyitva.
A futómű kemény, a 17'-es gumikkal együtt számomra kellemes kombináció irányithatóság szempontjából, de rosszabb úton nem élmény az utazás, ennek az autónak a sima út a lételeme.
A navi nekem a kidolgozottsága miatt jobban tetszett, mint a Captiva-é, tolatókamera viszont nincs, radar van. A rádió a kormányról is kezelhető, a gombok éjszaka is látszanak.
Jópofa a rádiópanel alatti tároló, ide be lehet tenni kapu távirányitót, kulcsot, vagy Ipod-ot, ekkor a panelről lehet vezérelni ( közben tölti is ). Van egy kisebb nyitott tároló lent a váltó mögött is, ide befér két üditő ( itt volt a gyári kerek kivehető hamutartó ), illetve mögötte még egy, ez zárható egy kis rolóval. Van még egy, én az aprópénzt tartom ott, a kormány alatt balra.
A csomagtartóban van 12 V csatlakozó. Van még egy keresztirányú tárolórekesz, amiben elférnek a kötelező cuccok, illetve még pár dolog.
Pótkerék az új trendnek megfelelően nincs, van defektjavitó készlet, a jobb oldalon a burkolatba rejtve. Nem volt rá szükség.
Ami tetszett:
- dinamika
- tér, pakolhatóság
- stabilitás
- csönd az utastérben
Ami nem teszett:
- a vezetőülés kis kartámasza
- a külső visszapillantótükör formája és mérete
Hibalista
- nem volt ilyen - új autó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Captiva 2.0 D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |