A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Matiz (2004-2010)

Matiz 800cm 

Az ítélet értékelése
2,7(3 db)

Hálás Hófehérke

Szöveges ítélet

014 decemberéig béreltem az autókat, mert jobban kijöttem, de aztán a mégis csak városi autó vásárlás mellett döntöttem (a kényelem, súlyos tárgyak cipelése, utazás kényelme stb) mivel ott járok a legtöbbet autóval. Fürge, kis fogyasztású, alacsony költségű autót kerestem. Ide oda szaladgálni, néha hosszabb utakra, de max. 2-3 személy. Egy hónapos online kutatás után megtaláltam az igazinak tűnő masinát. Minden földi jóval felszerelve, amit egy Matiz tartalmazhat. De végül a szülők cégének tulajdonából került hozzám az ott lévő Matiz, mert mikor kiderült, hogy autót keresek, ugyanazt az autómodellt a piaci átlagár alatt ajánlották fel nekem. Tudtam mit vásárolok, a zsákba-macska faktor minimális volt. A vásárlási ár annyira jó volt, hogy lemondtam egy 2 évvel fiatalabb hasonló légkondis modellről. Nagyon szerettem volna a légkondit is, de túl jó volt az ajánlott ár. Ugyanakkor tudtam, hogy mindig példásan karban volt tartva, jó olajat és üzemanyagot kapott. Egyetlen szervízbe volt mindig hordozva, ma is oda viszem, már ismerik. Ezektől az érvektől nehéz volt eltekinteni.
Meglett az autó, cseréltem rajta lengéscsillapítót mert nagyon dűlöngélt az autó erősebb oldal szélfúváskor illetve kanyarvételkor. Kayaba márkájú, gázos került bele, amitől gyökeresen megváltozott jó irányba az autó úttartása, nagyobb sebességnél is. Stabilabb, jobb kanyartartás tehát kevesebb fékezés, élvezetesebb vezetés stb.
Visszahegeszttettem a már az oxidálódástól elszakadt, kipufogócső tartóbilincseit. Cinkfestékkel is kezelték, mert hogy jó lenne az oxidáció ellen. Ki tudja... majd idővel kiderül.
Rozsdakezelés, az első szárnyak pereme körül és a küszöbön kipipálva. A küszöbökön egy teroson védőcsíkot is kapott, ami jobban kellene védje a felpattanó kavicsok stb ellen.
Kapott elől egy lámpa búra csiszolást/lakkozást, amitől valóban sokkal jobban látni éjjel.
Belső kárpit takarítás kipipálva.
Sajnos könyöklőt nagyon hiányoltam de mivel ilyen apró méretben nem árulnak, készítettem méretre egyet, MDF lemezből, szépen kárpitozva. Meglepően kényelmes, avatatlan szemeknek fel sem tűnik.
Városban ideális, parkolni nagyon könnyű vele, jól lehet látni és érezni az autó sarkait. Pehelykönnyű kormányozni, mert kis és könnyű autó, ehhez társul a kormány szervója is. Két ujjal kormányozható.
Csomagtartó kicsi és a lámpák mögötti rész nehezen használható ki bármire, így idővel oda építettem be a üvegszálból méretre készített hangfal dobozait. Lehajtott két hátsó üléssel, befér egy lefektetett L-es méretű férfi bicikli (kivett első kerékkel). Hódeszka úgy fér be, hogy a deszka orrát becsúsztatom a jobb első alá, majd a hódeszka végét a bal hátsó ülés fölötti fejtartó helyére helyezem, gyakorlatilag nem marad hely hátul ülni vagy csak rövid távra érdemes. Csomagtartóba gyakorlatilag egy kisméretű bőrönd fér be, az a méret amit a repülőfedélzetre is megengednek felvinni. Nekem úgy sikerült kettőt betuszkolni, hogy kivettem a csomagtartó alatt tárolt tömör gumis pótkereket. A nagyobb bőröndszállítását, úgy oldottam meg, hogy a hátsó ülés közpére az élére állítottam, egy magasabb könyöklő gyanánt.
A hátsó üléseket közepesen kényelmesnek mondanám, 3 személy számára szűkösebb a hely, de elférnek. A beltérmagasság meglepően magas, de a hosszú lábúaknak nem ajánlott hátul ülni.
Hosszúban az autó képességeinek megfelelően ajánlott közlekedni. Hágóknál érződik a lóerő hiány, főleg 2+ utasokkal és/vagy csomaggal. Előzést lendületből és/vagy pörgetett motorral érdemes. Előzéskor kell ám pörgetni a motort, 3500ford/perc körül aránylag jól húz, de 4300 f/p után az erő és nyomatékgörbe már lankad megint. Az első három sebességben meglepően jól gyorsul, érezhetőn városi közlekedésre volt kifejlesztve a váltóház, fokozatok, kis súly stb kombinációja. Felfüggesztés kényelmes, nem üt tehát gödrösebb utakat elfogadhatóan simítja.
NCAP ütközés tesztjein csak 3 csillagot kapott,ú.h.kérem csak ne ütközni, mert statisztikailag mi húzzuk a rövidebbet. A lemez gyenge és vékony, itt ott egy ujjal be lehet nyomni. A kerékdoboknál, ajtók alsó pereménél idővel könnyen rozsdásodhat.
A fogyasztással nagyon meg vagyok elégedve, szerintem alacsony. Hosszúban a legjobb mért fogyasztás 4,6% volt, míg legtöbb 5,7%, nyáron mértem. Érdekes módon a mind a legmagasabb és legalacsonyabb fogyasztást autópályán mértem, nem országúton. Városban 7 liter körül fogyaszthat 100km-en.
Minden alkatrész olcsó hozzá, ezért (is) lehető legjobbat veszem, amikor a szükség úgy kívánja, nincs amiért olcsójánoskodjak. Motorja eredetileg japán design (ha lehet hinni az internetnek) és ez érződik is. Jó olaj, jó benzin és megy.
Nyilvánvalóak a hiányosságai, de azok mind gyárilag adottak tehát tudtam róla vásárláskor. Na de csak leírom ezeket: az 52 lóerő kevés, lehető legjobb indulattal sem nevezhető stabil autónak vásárláskor (mondjuk a stabilitáson nagyot segítettek az új gázos Kayaba lengéscsillapítók), a légkondi hiánya, kis csomagtér (hátsó üléseket használom nagyobb csomagoknak utas hiányában), zajos beltér ha pörgetem a motort, cool/menő faktor teljes hiánya.
Mindenképpen szeretném jó szavakkal zármi, mert egyelőre a városi közlekedési igényeimet elég jól kielégíti és eddig soha nem hagyott pácban. Megbízható mechanikailag. A fenn leírt tények tudatában azoknak ajánlom akik, túlnyomóan városban közlekednek, és/vagy egyedül vagy kevesen ülnek, és/vagy kevés csomaggal. Gyereket iskolába vinni, bevásárolni (élelmiszert nem hőtőszekrényt), A-ból B-be eljutni, fürgén és olcsón, erre való ez az autó.

Hibalista

- Vásárlás után (88e km)hátsó bal csapágy elkezdett búgni, egy csere megoldotta. Az első két diót és toronycsapágyat cseréltem. Új, gázos, japán Kayaba csillapítókat kapott. - Izzókat cseréltem, de már bánom mert az "újak" (Philips X-treme Vision +130%) kiégtek 2 illetve 2,5 hónap után. Visszatettem a régieket melyek még a gyárból vannak. - A karcos lámpabúra le lett csiszolva és lakkozva, olyan lett mint újan. - Injektor takarítás szükséges volt mert rángatott a motor az indításkor (110e km). Egy ultrahangos "fürdő" azt is megoldotta. 7000 HUF - Új kézifék kábel. - - 2016 január. Erősen hideg van! Az ülések sem melegebbek sajnos, tehát a popó, derék, hát fázik. Lengyel gyártású fűtött üléshuzat megvásárolva. Első ülések ki, lakásba be, szövet le, az üléshuzatból a fűtőelemek ki, az ülés méretére és formájára újra"szabva" majd szövetragasztóval helyére ragasztva, ülésszövet vissza a helyére. A dupla kapcsoló a váltó mögé került, áram az cigaretta gyújtóra kötve. Ezenkívűl, kapott egy 10A biztosítékot illetve egy, az ülésekre szerelt, és magas hőre (60C*) áramkört megszakító ellenállást is. Azóta is fűt, mint a gyári. :) - - 2016 augusztus, Meguntam a meleget! Az interneten kerestem és találtam egy légkondit egy bontóból (150euróba fájt + 500km benzin) és másnap már otthon is volt nálam. Pár nap autóelektromosság gyorstalpaló után (internetről) nekiálltam... Volna... de kiderült hogy egy bontott Passat csavarjait csomagolta be a fickó így azok beszerzése plusz idő, energia stb volt. A tömbház melletti parkolóban kaptam helyet a szerelésre. A negatív hangnemű kíváncsiskodók véleményei és más kihívások után, 5 napi egyszemélyes munka után készen állt a légkondi. A munka részei nagyjából a következők: első ülések ki, műszerfal lebont, kormány ki, elektromos kábelek ki, kábelek cimkézve, légelosztó doboz ki, új (hütőtt) légelosztó/párologtató be, majd irány a motorház: lökhárító le, majd a légelosztóból a tűzfalon átlógó alucsonkokra hűtőfolyadék vezetékeket ráilleszt újonnan vásárolt gumitömítésekkel, kondenzátort felszerel, kompresszor felszerel és motorral összekapcsol (műszíjjal), majd a felsorolt elemek összekötése alucsövekkel (új gumitömítésekkel), elektromos vezetékek ki, darabjaira (pontsabban száljaira) bont, hiányzó kábel be, teljes újraszikézés, majd vissza a helyére, plusz egy új biztosíték a dobozba. Azt hiszem ennyi volt... Ezek után találtam egy hűtőgépjavító műhelyt, ahol 20 euróért nyomást alá helyezte (feltöltötte) a a rendszert majd pár nap után megmérte. Nem volt veszteség, így jöhetett a végső maximális nyomású feltöltés. Eredmény: hideg? Na az van, ha kell. 20-25 mp után jéghideg levegőt fúj. Járulékos eredmény: a hűtőszekrény javító szaki felajánlott egy munkahelyet. :) Teljes költség (használt légkondi, pótolandó darabok (elsősorban megfelelő csavarok), benzinköltségek) kb. 240euró volt. - Egyúttal felszereltem fűtött visszapillantó tükrökkel (egy törött Dacia Logan fűtüttszálait használva) is,és a hátsóablak fűtésének kapcsolóját és áramforrását használva. - - 2017 január. Vettem egy Kia Ceed-et (Ceedről még nincs leírásom, de következik hamarosan). A kis Matiz végképp városi közlekedésre ítéltetett. Egyelőre nem adom el. Nincs ára a használt autó piacon. - - 2017 június. Rég nem írtam, időm is csak most akadt. Álljunk neki: első kerécsapágyat kellett cserélni, fogyó kopó résznek számít tehát minden rendben. Tipp: Egy mélyen búgó hang jelzi a csapágy problémákat, amely a sebesség növekedésével erősödik. Nem hirtelen alakul ki ez az alacsony frekvenciájú búgó hang, hanem idővel alakul ki, ezért könnyen elveszhet a motor zaja mögött. - Csak a MOLnál tankolok, és Aralt használtam majd áttértem Castrol Edge olajra. - A házi szerelésű légkondim kitűnően működik, gond semmi, utántölteni sem kellett.A km óra 28.000km-rel mutat többet mint vásárláskor.

Ide hordtam szervizbe

Misi bá Taplocáról /Csíkszereda/Erdély, a Lázár utcában, hásszám nincs, de mindenki ismeri. Más sofőrök azt mondták, hogy ő inkább dízeleket javít, de mivel ismeri az autót maradok hát vele. Máshoz nagyon ritkán kellett forduljak, így árakat nem tudok összehasonlítani. Summa summarum: normális árakkal, jól és megbízhatóan dolgozik.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 88000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Bicikli Következő autója? ceed
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Matiz 2004

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)