Autó, túlméretezett motorral
Szöveges ítélet
A kocsival meg vagyok elégedve, lehet, hogy ehhez az is hozzájárul, hogy nem vagyok elkényeztetett német- vagy japánautó-hívő. Az előző kocsim is koreai volt, egy (szerintem tök jó) Hyundai Elantra.
Soha nem vettem volna Lacettit, ha nem lenne hozzá dízelmotor. Sokan panaszkodnak a lusta, sokat zabáló benzinesekre, valószínűleg joggal. A maga nemében a kétliteres dízelmotor sem az az éhezőművész, de egy kétliteres, turbós motortól a 6,5-ös (főleg városi használatban) átlagfogyasztás elfogadhatónak tűnik. Cserébe annyira, de annyira megy, hogy ez az erő és dinamizmus egy ilyen kategóriájú és presztízsű autótól egészen szürreálisnak tűnik. TDI-k, HDI-k, JTD-k maradnak el a tükörben egymás után, ha rálépsz a gázra. A 280 nm-es nyomaték és a viszonylag kis kasztni a hülyegyerekek számára egészen ideális párosítás (lenne, ha nem sajnálnák le még a 18 éves pattanásos legénykék is). Vizes aszfalton kettesben is elpörög a kerék, és nem a silány gumi az oka, hanem az a vehemens gyorsulás, ami szinte kitépi a kormányt az ember kezéből 1800 és 3500 között. Alatta, fölötte meg halott.
A kocsi formája tetszik (5 ajtós), bár a kombi az igazi. A felszereltség megfelelő, tulajdonképpen ami nagyon kell, mind benne van (Elite felszereltség), az egyetlen komoly hiányosságaként a fedélzeti számítógép hiányát említeném. Az ülések kényelmesek, tűrhetően tartanak, de nyáron a klíma ellenére sem nehéz a plüssbe beleizzadni. Az összeszerelési minőség jónak tűnik, rossz úton, keresztbordán nem zörög, nem recseg vagy nyiszorog, nem üt fel vészesen. Azt mondjuk azért szeretném tudni, minek kell gyári /55-ös abroncsokkal szerelni egy olcsó világautót (Korea, India, Ausztrália és az USA is tele van vele, Daewoo, Holden, Buick, Suzuki és Chevrolet márkajelzés alatt is fut), miért nem jó az olcsóbb és kényelmesebb ballonos /65-ös?
Az autó saját hibát eddig még nem produkált, igaz, csak 5000 km-t használtam a mai napig. Nyugodt azért nem vagyok, a Lacetti klub honlapján ugyanis egy terjedelmes hibalistára bukkantam, amelyek közül elvileg bármelyik bármikor lesújthat. Remélem, nem fog.
Amit viszont a Chevrolet szervizekben eddig műveltek vele, az leginkább kabaréba vagy a Tékozló Homárra kívánkozik.
Mielőtt megvettem, a Chevrolet szolgáltatásaként igénybe vehető 25 pontos adásvétel előtti minőségellenőrzésre vittem a szombathelyi Chevrolet Gericóhoz, ahol sikeresen beszakították a jobb első kerék egyik tőcsavarjának anyáját. Egyébként mindent rendben találtak.
A kocsi már másnap jelzett, hogy olajcserére szorul. Elvittem a Chevrolet Gomboshoz, hogy nézzék meg, volt-e olajcsere, vagy csak beírták a szervizkönyvbe, illetve hogy a megfelelő mennyiségű olaj volt-e benne. További kéréseim voltak: első fékbetétek cseréje, és a bal oldali tükörlap igazítása (úgy állt, hogy a lap kilógott a tükörházból és az ujjam befért a résbe, a vezetékeket is látni lehetett mögötte).
Gombosék lecserélték az olajat, megerősítettek a gyanúmban, hogy nem a megfelelő olaj volt a motorban, továbbá kiselőadást hallhattam arról, hogy milyen fontos a hibaüzenet kitörlése, blablabla.
Ezek után: - nem törölték a hibaüzenetet;
- megigazították a hibátlan jobb oldali tükröt;
- a bal első féknyereg két csavarjából egyet nem raktak vissza a fékbetét cseréje után;
- rossz tőcsavart rendeltek meg, visszahívtak még egyszer, majd az újabb alkalommal közölték, hogy tőcsavar már van, de anya nincs, jöjjek vissza még egyszer. Amikor újra kellett éleszteni, gyorsan közölték, hogy inkább a telepen álló x db Lacetti egyikéről pótolják az anyát.
Az egyik látogatásom alkalmával finoman jeleztem, hogy nem sikerült megigazítani a szemre is feltűnően csálé tükörlapot. Bocsánatkérés után eltűntek, majd némi vizsgálódás után közölték: sajnos nem tudják garanciális cserére felvenni, mert minden jónak néz ki, a motor megfelelően mozgatja a tükröt. Mondtam, hogy nem garanciális cserét szeretnék, hanem azt, hogy végre lássak a tükörben és nagyobb tempónál ne cibálja a szél. Még egyszer hátrament, majd visszajött, és kezét tördelve megosztotta velem az aggodalmát, hogy nem tudják garanciális cserére felvenni, mert a motor megfelelően mozgatja a tükröt. Majd ugyanezt elmondta még egyszer. Ezek után kicsit kóválygó fejjel lemondtam arról, hogy nekik fizetek azért, hogy valamit javítsanak meg. Az egész egy Monty Python-jelenetre emlékeztetett.
A fékbetét-csere után boldogan indultam Horvátországba, ahol - miután lejöttem az autópályáról - éktelenül elkeztett csörögni, csattogni valami a bal első kerék környékén. A Dinári-hegység kellős közepén a szerpentinen, ahol fék nélkül halott az ember, csak örvendezni lehet az ilyesmin. Megállás után levettük a kereket, azonnal kiderült, hogy az előbb említett, féknyeregből hiányzó csavar okozta a problémát. A féknyereg csak úgy lógott, kézzel lehetett mozgatni úgy 10 cm-t ide-oda, magyarul nem fogott.
Következő napom fél délelőttje ráment, hogy találjak egy szerelőt, aki - természetesen pénzért, mert ott is abból élnek - megjavította a féket. Az egész történetről személyesen beszámoltam a Chevrolet Gombosban, ahol - ezt nyugodtan mondhatom - a szemük sem rebbent, nem hogy felajánlották volna, hogy a miattuk keletkezett kiadást megtérítik.
Mindezek után felhívott egy hölgy, és mint új kuncsaftot megkérdezett, hogy mennyire vagyok elégedett a Chevrolet Gombos szolgáltatásaival. Na akkor kiszakadt belőlem néhány keresetlen szó, úgy félóráig soroltam, hogy mekkora egy kalap sz*r az egész.
*
Egy év és 22000 km után boldogan írom, hogy egyelőre semmi probléma.
*
Újabb egy év, összesen 40000 km után az eddigi egyetlen javítanivaló a bal oldali stabpálca volt, 5000 anyagköltség + 6000 munkadíj. A hibát a tényleg hihetetlenül rossz útviszonyokra fogom (napi 60 km, részben meredek földutakon).
Az átlagfogyasztást Gerhard Plattner nyomdokaiban haladva lekínlódtam 5,6-ra.
*
Újabb bosszantó apróságok fél év elteltével:
bal első féltengely porvédő gumiharang kiszakadt, a csere összesen 14400 Ft-ba került. Egy hideg napon az új akkumulátor ellenére sem indult (majd a következőn pöccre), a szerelőnél kiderült, hogy valahol, valamikor a jó generátort kicserélték egy más típusba való hibás alkatrészre, ami néha zárlatot okoz. Az vigasztal, hogy ez nem a kocsi hibája, illetve nem kellett rá (legalábbis egyelőre) költeni, mivel állítólag kicsi az esély az újabb zárlat előfordulására.
Hibalista
- Bal oldali stabpálca (munkadíjjal együtt 11000 Ft) - - Bal első féltengely porvédő gumiharang (munkadíjjal együtt 14400 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Gombos (Szentendrei út)Lásd fent. Minősíthetetlen banda.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Chevrolet Maxabo (Bécsi út)Készséges, profi, pontos, korrekt csapat.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Elantra 1,6 GL | Következő autója? | i30 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |