5 év együtt
Szöveges ítélet
2007. augusztus:
Az autót 2 éve vettem újonnan, hófehér és elég jól fel van szerelve extrákkal (ELITE). Kényelmesen elférek és mögöttem is óriási hely van benne a gyereknek (igaz ezt a helyet a csomagtartó rovására nyerték, de eddig csak egyszer kellett lehajtanom az osztott hátsó ülést miatta).
A fogyasztást eleinte nem sikerült 10 liter alá vinnem (igaz főként rövid városi szakaszokon használom), országúti rekordom is csak 7,6 l/100km volt. :( Az olajcserék segítettek kicsit: 2-3dl mínusz és kicsit dinamikusabb is lett az autó.
Összességében nagyon kényelmes, megbízható, jól vezethető (nem fárasztó, sőt akár élmény is lehet, ha úgy akarom) autóm van. Akinek nem státuszszimbólum a kocsi, annak nyugodt szívvel ajánlom, mert a legolcsóbban megvásárolható és fenntartható AUTÓ.
UPDATE (2008.február):
A fogyasztása nagyon érdekesen alakul. Ahogy írtam is, az olajcserék után javult a helyzet, már kicsivel 10 alatt is beérte, de a komolyabb változást a szelepcsere hozta meg. Mostmár eljárkálok 9-9,5literrel (pedig tél van) és a motor hangja sokkal jobb lett.
UPDATE (2008. május):
Kapott egy olasz hátsó kipufogódobot a gép, így már szépen szól: 3000-ig a kipufogó, utána a motor muzsikál. :)
UPDATE (2009. február):
Már-már beletörődtem, hogy ez a kocsi sokat eszik (nekem legalábbis a 9-9,5 is sok), de változott az életem és külföldi utazásokra kell használnom a Lacsit. Érdekes módon az osztrák és a német benzinből elég neki 1-1,5 literrel kevesebb is. Pedig ugyanúgy közlekedem, mint korábban (na jó, kint a forgalom ritmusa "normálisabb" és az is számít).
UPDATE (2009. július):
4 évesen már nem tökéletes... :( A műszakira való felkészítés során kiderült, hogy a toronycsapágyakat és a hátsó fékbetéteket ki kellett cserélni. Nem várt kiadás, nem örültem neki. Maga a műszaki és a zöldkártya sem olcsó mulatság, összesen 66000Ft ment el. De most újabb 2 évig ezekre nem kell költenem. Sajnos a lengéscsillapítók is elgyengültek, így hamarosan azokat is cseréltetnem kell, bár No-ban még nem feltünő a dolog, mert egy "csöppet" simábbak az utak...
UPDATE (2010. február):
Meg volt a 60000km-es időszakos szerviz. Kicsit drágább volt, mintha Mo-on csináltattam volna meg, de annyival nem, hogy megérje hazautaznom emiatt. Találtam egy korrekt autószerelőt, mindent megcsinált ami csak kicsit is "rossz" volt (részletek a hibalistában). Végig az autó mellett voltam, közben beszélgettünk is. Az autót mintha kicserélték volna! Nagyon jól megy és a hangja még szebb, mint eddig! :)
UPDATE (2010. június):
Úgy néz ki, hogy végleg itt ragadtam No-ban :D, így ideje megválnom a Lacsitól... :( Sajnos az ára nagyon nyomott, de szerencsére nem sürgős az eladása. Inkább csak sajnálom, hogy nincs kihasználva. (Az autóm hirdetése megtalálható a használtauto.hu-n.)
Kívánom, hogy a következő tulajdonosának is legalább olyan jól szolgáljon a Lacsi, mint nekem az elmúlt 5 évben. :)
PS: utódja egy idősebb Audi lett, ami a lehetőségeimhez képest nem rossz autó (http://nepitelet.hu/autok/audi/a4_1995/12_5_evesen_nem_rossz/), de már erősen érződik, hogy eltelt kb. 10 év a két autó tervezése között és közben Dél-Korea sokat tanult...
Hibalista
- aksi (csere gariban) - vezetőülés eltört (csere gariban) - szelepcsere (típushiba - csere gariban) - toronycsapágy + hátsó fékbetét (24000Ft) - izzók (2 tompított, 2 helyzetjelző, 2 rendszámtábla: kb. 1500Ft) - - 60000km-res időszakos szerviz (kb. 160000Ft): - vezérműszíjszett görgőkkel (Continental), vízpumpa (GM), generátorékszíjszett görgőkkel (Continental), gyergyák (Bosch), olaj (Mobil1 5W-30), olajszűrő, benzinszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő (mind GM), első fékbetétek, első lengéscsillapítók (Sachs), fékolaj (Esso).
Ide hordtam szervizbe
1: Chevrolet Scorpio, Debrecen (kötelező szervizelések, garanciális javítások) Sajnos megszűnt. :( Ezúton is köszönet Szabó Sanyinak és csapatának a segítőkész, gyors és olcsó munkáért. (10pont) 2: Kathi Márton, Hajdúböszörmény (műszaki vizsgára való felkészítés) (8pont) 3: Kornis Sándor, Németország (60000km-res időszakos szerviz) (9pont)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 63000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Renault 21 | Következő autója? | A4 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |