A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Cruze (2009)

Cruze 2.0 VCDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Józan választás

Szöveges ítélet

Üdv!

2017:
Szóval az autó. Még mindig megvan, ez szerintem sokat elmond. 3 éve (2014.)vettem. Előtte soha nem volt saját dízelem, csak kölcsön. Egy szívó benzines kocsiból ültem át. Igen, előtte sokat (rengeteget) olvastam a dízel nyűgökről, de bele volt kalkulálva. Na, ezekből a mai napig nem jött elő semmi!!! (kopp, kopp, kopp)

Hátrányok: gyakorlatilag semmi. Nem hagyott cserben soha, nem kellett trélerezni. A teljesítmény nekem elég, nem akarok versenyezni, amúgy kellemesen nyomatékos. Sem a kuplunggal, sem a turbóval, sem a nagynyomású rendszerrel semmi baj nincs.

Előnyök:
- Kényelmes. Nagyon. Még 500 km után sem kell derékfájással kiszállni. Az ülései remekül tartanak, bár a gyári könyéktámasz lehetne hosszabb.
- Megbízható: télen-nyáron, -20 foktól +39-ig (eddig ezek voltak) pöccre indul. Nem füstöl, nem kormol, még hidegindításnál sem.
- Jól fogyaszt: átlag 6,3-6,5 klímával, 140-160-as tempóig. Télen, téli gumival, hidegben 6,8-7,0 l/100 km.
- A biztosítás viszonylag olcsó. (25e/év)

A csomagtartó így gyerekkel már néha lehetne nagyobb. Ha eladom, az csak azért lesz, mert jön a következő csemete, és kell a hely.

Összességében egy meglepően jól összerakott kocsi, nem nyekereg sehol, nem kopik az átlagosnál jobban, motorikusan megbízható, nem füstöl, nem kormol, nem robbant még le. A dízel elemek köszönik, jól vannak. Remélem, ez nem fog változni, bár én szinte csak autópályán, és főúton használom. A városi forgalmat kerülöm, amennyire lehet. De majd frissítem az ítéletet, ha lesz mivel.

UPDATE 2020

Szóval, ahogy ígértem, frissítem. Így közel a 230.000 km-hez még mindig megvan. És még mindig semmi, de tényleg semmi baja, ami a dízel mivoltához kapcsolódik. Volt egy hihetetlenül bosszantó jelenség, amire nagyon soká találták meg a megoldást. Ez aránytalanul sok pénzembe és időmbe telt. Egyszer autópályán hazafelé vészüzemmódba váltott és a teljesítményt kb. 50%-ra vette vissza. Leállítás újraindítás után megszűnt, majd egyszer csak ismét visszajött. Sikerült "lokalizálnom", hogy gázelvételre, motorféken gurulva produkálja. 5 (azaz öt!) különböző, hivatalos, számlaképes (egy közülük korábban a totalcar-on is folyton szereplő) budapesti szerviz próbálkozott. Volt itt részecskeszűrő tisztítás, MAP szenzor csere, leömlő tisztítás, turbócső csere és még sorolhatnám. A kiolvasáskor mindig alacsony levegőmennyiség hibát dobott. Majd' fél év eltelte után a 6. szerelő alánézett, odavilágított az intercooler-hez és szólt, hogy megvan a hiba. A kocsi ugyanis felkapott egy élesebb, nagyobb követ és olyan szerencsétlenül fordult alá, hogy kilyukasztotta a töltőlevegő hűtőt. Ennyi volt a hiba. Az előző öt szerviz meg több, mint 300e feleslegesen elköltött forintomba fájt. A végén már turbót akartak cseréltetni. Ha az első helyen használják az agyukat és végignézik, nagyon hamar kiderülhetett volna a hiba forrása. (Persze, ha értettem volna hozzá, én is megtettem volna.)

ezen kívül egyszer a nyest elrágott egy vezetéket, amire jött a hírhedt "csekkendzsin", de hamar és 0 Ft-ból meg lett oldva.

A fogyasztás és menetkomfort továbbra is teljesen jó (nekem). Így már két gyerekkel azért feszegetjük a határait, de még bírja. :)

Hibalista

- A szokásos kopó, fogyó alkatrészeken (féktárcsa, betétek, olaj, szűrők) felül:
- - vezérműtengely-jeladó: 16.000 Ft munkadíjjal együtt
- - első keréksebesség-érzékelő: tisztítás után tökéletes, 0 Ft.
- - intercooler - 54.000Ft
- - kipufogó hőmérséklet érzékelő, mert elrágta a nyest - 0 Ft forrasztással

Ide hordtam szervizbe

Korábbi ítéletben még nevesítettem, mert nagyon korrekt és megbízható volt. Azóta sajnos elqrvult. Inkább nem írok semmit a "régi idők emlékére."

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Szerencsére találtam egy nagyon korrekt és megbízható szerelőt Szombathelyen. Hamarosan nevesítem, ha minden így marad. :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Cruze 2009 (2009)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)