Szerethető kompromisszum
Szöveges ítélet
Sok autómárkát átnéztünk (a prémium márkákat leszámítva) . A konkurensek vagy drágák,vagy kicsik,vagy csúnyák,vagy rosszul felszereltek voltak. Persze minden relatív.
Az AVEO 2011-ből létezik 5 ajtós verzió is,de valahogy külsőre nem jött be. Hirtelen "levágott" hátsó rész, csúnya fekete műanyag a hátsó lámpák körül, és csak 290 literes csomagtartó (igaz az ötajtósok között nem kicsi). Ezen kívül a hátsó ajtóknál a kilincs sokat elvesz az ablakból, csökkentve a térérzetet, világosságot. Hátra rossz a kilátás.
Szóval a sok nézelődés,tanakodás után végül is egy AVEO 2011 sedan lett a kiválasztott. Legjobban az autó eleje tetszik, de az összkép sem csúnya. A színe egy új szín a piacon. Grand Canyon metál fény. Elsőre nem nagyon tetszett, de a napsütésben valahol az arany és a bronz között ragyog, és szép külsőt kölcsönöz az autónak.
Közepes felszereltségi szint LT. Klíma,fedélzeti számítógép, ABS, ESC, HSA, BAS, TCS, 6 légzsák, tempomat stb. Autórádió CD, MP3, 2xAUX, USB, iPOD, Bluetooth. Sok rakodóhely, palackoknak, szemüvegnek, 2 kesztyűtartó. 502 literes csomagtartó. A vezető ülése, és a kormány jól állítható. A belső tér elég nagy. 180cm vagyok, de magam mögött kényelmesen elférek. Hátul rövidebb utakra akár három felnőtt is elfér, viszonylag kényelmesen. A fejtér nagy, elől hátul akár 190 cm-es utas is elfér.
Olcsó autóhoz képest a futóműve egész kényelmes. Az úthibákat igyekszik "eltűntetni".
A motor halk. Nagyobb tempónál viszont a zaj erősödik,ami a minimális hangszigetelésnek
köszönhető (olcsó autó,valahol spórolni kell). Viszont nem rosszabb a konkurenseknél.
Pár szó a motorról. 1,4 liter szívó benzin. ( USA-ban kapható turbós verzióban is. Nálunk sajnos nem :( ) 100 lóerő. Ugyanez a motor van pl. az Opel Corsa-ban is. Érzetre nem egy erős motor, a száz ló sem érződik, de ez sajnos az EURO 5 normának is köszönhető. A legnagyobb teljesítményt 6000 fordulatnál éri el,ezért pörgetve valamivel jobban megy. Ami pozitívum, hogy városban 50 km/h alatt be lehet tenni az 5. sebességi fokozatot, így valamelyest jobb a fogyasztása. Fogyasztás... a tesztekben általában kritizálják. Magasnak tartják. A gyári értékek 7,7/4,9/5,9 l/100km, de a tesztelők többet szoktak mérni. Hosszabb tapasztalatokat olvasva az derült ki,hogy 10-20 000 km után javul a helyzet.
SZűz motor nem mérvadó. Az első 100 km után a fedélzeti számítógép 6,0 l/100 km-t mutatott. Ebben kb. 10% város, a többi országút 80-90 km/h között, óvatosan vezetve.
Negatív dolgok:
A dizájn oltárán feláldozták a praktikumot.Vezetés közben zavaró, hogy nem látni az autó elejét,hátulját.
A beltérben sok a műanyag,de ez minden kisautóban hasonló.
Új autó. Minimális tapasztalat. Majd még jelentkezem.
Hibalista
- semmi - remélem még sokáig így is marad
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mazda 323 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |