A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Cadillac » Seville

Se STS 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

A pokol tornaca, ahol konnyu bunbe esni

Szöveges ítélet

Nem ez az elso itelet amit irok, eddig van egy Rover620 Si Lassan bedolgozza magat a szivembe cimmel, es egy Lexus GS300 Eszerveknol szerelem cimu iteletem. Ezek az egymast koveto autoim, most a Cadillac van soron.

Fel eve vettem, karacsony elott, a Lexus helyebe. Szerelembol vettem, eldobtam a jozan eszem a vasarlasnal, de mar nem banom. A hibalistaban felsoroltak mar a vetel pillanataban megvoltak, de egyreszt az elado nem ertett hozza, nem tudott roluk, masreszt letagadta a nyilvanvalot. Amirol nem tudott, az a hattyunyak, amit nem ertett hozza az a service suspenson uzenet, amit meg letagadott az az olajfolyas es a rovidzarlat. Bar ehhez meg nem is ertett pluszban.

Naszoval:
Valahogy ugy jartam, mint az a ferfi aki az egykori szerelme testverenek a lanyat veszi felesegul. Az amerikai autok a csalad, az izom es sportkocsik az egykori szerelem, ennek testvere az amerikai luxuskocsi a 70-es evekbol, ennek a lanya husz evvel kesobbrol a Cadillac Seville STS 1999-bol.
A korabbi kocsim helyett kellett egy masik, okok a Lexusnal reszletezve. Maradt tovabbra is a luxus vonal, megint keresni kezdtem. Veletlenul lattam meg egy hirdetest egy Cadillacrol. Itt volt nem messze, egy vasarnap delelott irany a kereskedo, megnezni kozelebbrol, hogy megis milyen egy Seville. Tetszett. Olyannyira, hogy el is dolt, ilyen kell. Csak gazosban, ez alap nalam. Ekkortol celiranyos kereses indult, informalodassal parhuzamosan.
Amit a kocsirol tudni erdemes:
4.6 liter motor, 305 loero, fronthajtas, kenyelem, a motorrol kesobb a futomure is atterjedt a Northstar elnevezes, mert ebben az autoban jart egyutt a ketto. A futomu elektronikusan vezerelt lengescsillapitokat tartalmaz, ezert valtozo a karakterisztikaja, egy masodpercen belul talan szazszor tud beavatkozni, ha jol emlekszem. Lenyeg, hogy puha mint a vaj, ha kell, de feszes , mint a roplabdas lanyok feneke, ha arra van szukseg. Mindezt sajat maga erzekeli, a vezetonek nincs beleszolasi vagy allitasi lehetosege. Egyedul a traction controll-t lehet kiiktatni egy kapcsoloval. Emiatt aztan baromi draga is egy lengescsillapito, 600 dollar/darab korul indul. A kocsim jobbkormanyos gyarilag, Michiganben szereltek ossze a jobbkormanyos export valtozatokat is, amik mentek Ausztraliaba, Del-Afrikaba, Japanba es termeszetesen ide a UK-ba is. Sok tesztet elolvastam, mindenutt a kozepkategorias luxusautok koze soroljak, ellenfelei a Lexus GS, 5-os BMW, Audi A6,E Merci, Jaguar XJ (a korabeli). Semmivel nem rosszabb ezeknel, de az USA-n kivul megadja a tobbitol valo kulonbozes erzeset (Don't run with the horde). Nem ez a Cadillac legnagyobb modellje, az a Deville (akkor) ma mar DTS. Ellnben semmivel sincs kevesebb luxus benne. Ez alol nemileg kivetel az en autom, mert (a szerelem vakka tesz) ebben nincs futheto ules es toloteto. De van benne memorias ules-kormany-tukor-radio-klima kombo, azaz ezeket a ket vezetohoz lehet programozni, es ezeket a beallitasokat rogziti a memoria, illetve hivja vissza egy gombnyomasra. Erdekesseg, hogy a biztonsagi ov nem csak felul, de az also horgonyzasi ponton is feszit, es ez neheziti a becsatolasat. Kicsit tullottek vele a celon, szerintem. A kocsinak boduletesen hosszu, 100.000 merfold a szerviz periodusa, termeszetesenaz motorolajat es szuroket cserelni kell mikor kijelzi. A meg hatralevo elettertam szazalakosan leolvashato a muszerfalrol. A valtoolaje is. Azt viszont eleg szazezrenkent (merfold) cserelni. Valasztani lehet, hogy mit mutasson a kozponti kijelzo, ures, kulso homerseklet, atlagfogyasztas, pillanatnyi fogyasztas, a tankban levo uzemanyaggal meg megteheto tavolsag, akkufeszultseg, hatralevo motorolaj elettartam, hatralevo valtoolaj elettartam sorrendben, avagy visszafele. Erdekes meg, hogy egy gombnyomassal atvalt imperialis es SI mertekegysegek kozott, Azaz fahrenheit es celsius, merfold es km, miles/gallon es liter/100km kozott. Digitalis klima ami jo, de a Lexuse jobb volt. Ez zajosabb, es masfajta a hangolasa automata modban, kevesbe erzekeny. Ez a zajossag persze relativ, itt azt jelenti, hogy a maximumon jaratva lehet hallani. Amugy a kocsi csendes, normal hasznalat mellett nincs semmilyen hang benne. A leghangosabb a klima, a motorhang 3000-es fordulat felett kezd hallhatova valni, es 200-nal mar van szelzaj is. Es a gumizaj ha olyan teli gumi van rajta, de csak nyitott ablaknal, a karosszeria nem engedi be, plane nem vezeti be a gumihangot. Mivel 125-nel 2500-at forog a motor, gyakorlatilag teljes a csend. A motor vezerlese nem valtozo, ezert linearis a teljesitmeny leadasa, vegig huz, mint a satan, egeszen 6500-ig, ahol feljebb valt, ha taposom neki, amugy meg 1500-2000 fordulat kozott valt nyugis temponal. Miota megvan, szamolom a fogyasztasat, gazzal jarok, ebbol az eddigi atlag kb. 10.000 km-re 15.22, azaz benzinre atszamolva itteni viszonyok mellett 7.6 liter/100km. Varosban siman megvan a 23-25 liter gazbol, autopalyan 95-nel viszont lemegy 9!!! literre. Nem pillanatnyi, hanem atlagfogyasztasban, meres szerint, nem a computert leolvasva. Hosszutavon 125-ot tartva is csak 10.5 liter. Hangsulyozom, mindezt gazbol, nem benzinbol.
Mindent egybevetve ez egy nagyon jo auto, erezni rajta a minosegre torekvest es a minoseget, azt a mentalitast, hgy ez is csak egy auto, amit csak ugy lehet(ett) eladni, ha tobbet nyujt mint az atlag. Nem kellett megfizetni a markanevet mikor uj volt, csak a tartalmat, az viszont nem volt olcso. Ez egy oszinte auto.

Ez az elso 12.000 km merlege. Nem irtam meg le mindent, hogy szuntettem meg az olajfolyast, mit kezdtem a zarlattal, mi lett a futomuvel. Ezt majd maskor folytatom.
Kosz a figyelmet.

Hibalista

- Kormanyszervo csove korrodalt, kilyukadt, ezert olajfolyas - Keresztstabilizator jobb hattyunyak torott - Service suspension hibauzanet a muszerfalon - Ket rovidzarlat miatt szivja az akksit mint alkesz a fagyallot

Ide hordtam szervizbe

Magad uram

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? GS300 Következő autója? Nem tudom, meg, magasan van a merce, es meg ez is uj nekem.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Cadillac Seville

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)