A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » Z4 (2009)

Z4 E89 23i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zetmobil

Szöveges ítélet

Elso szezon tapasztalataimat irom itt le. 2017 Aprilistol - oktoberig. Elozmenyekel kezdem.

Mindig is tetszetek a sportos gyors autok. De a jozan esz eddig gyozedelmeskedet. Ket iskolas koru fordunk megbizhatoaknak bizonyultak, mindennapokban es kirandulasokon is egyarant jol szolgalnak. Meg van ra az esely hogy vilany autozas korig kihuzzuk veluk. Tehat lassan oszekuporgattuk a centeket. Megkaptam a engedelyt felesegemtol is. Es a csilagok allasat is idealisnak veltuk.


Valasztas :

De melyiket vegyuk meg a sok szebbnel szebb kozul ? Nem vagyok megbelyegezve, se megfertozve egyik markaval sem. Viszonylag gyorsan leszukitettem a valasztekot hatsokerek hajtasos roadszterre. Porsche Boxster, Honda S2000 es BMW Z4. Bizonyara sokan hianyoljak az MX5 a listarol. Okkal. Nem veletlenul kihagytam. Tobb ev utan ujra autoszalonon voltam. Ahol fo cel volt megismerkedni az aktualis kinalattal minnel tobb markatol. Es nem utolso sorban akkor kereskedesekben megjelent MX5 ND-vel. De nagy csalodasomra MX5-be nem lehetett a kiálításon beleulni! Ez anyira keseru szajizt hagyot bennem, hogy ezaltal elveszitettek egy nagyon komoly potencialis vasarlot.

Innentol mar sokkal nehezebben szuletett meg a valasztas. Mivel hogy nem volt alkalmam kiprobalni listan szereploket, ujsagiro tesztekre es forumokra hagyatkoztam. Mindegyik tokeletes celszerszam a sajat vilagaban amire feljesztetek. Igy alaposan at kellet gondolnom mire is akarom hasznalni az oromautot. Mennyit fogok jarni palyanapokra? Evente 1-2 alkalommal. Napi hasznalat ? Nem. Teli hasznalat ? Nem. Tobb ora utazas a heti kirandulasra ? Igen. Osszegezve nekem inkab GT-re van igenyem. Ez alapjan S2000, amelyik kimondottan sportos auto palya napokra es driftre valo, kiesett.

Itt jott mar a vetelar kerdese. 6-7 eves Z4 fele-harmad annyiba kerul mint Boxster. Valoszinuleg jobb is, de ketszer jobb lenne ? Nem hiszem. Az sem mindegy hogy keretembol 10+ eves boxster johetett volna szoba.
Fontos kerdesnek tartottam a szervizelest is. Hol tudom es mennyiert szervizelni a Porschet? Vele szem0be BMWszakikbol akad szinte minden sarkon. Na jo. Minden sarkon nincs jo BMW szakember. De megis csak sokkal tobb akad beloluk mint Porsche tapasztalt szerelobol. Ez dontott.


Vasarlas :

Valasztottam tehat Z4 E89 kemenytetos, nem turbos korszakbol, gyartottak 2009-2011-ig. Nemet importra esett a dontes mivel itthon csekely a kinalat, es ha mar oromautorol van szo, akor ne legyenek nem kielegitet vagyak. Ha mar akkor ne legyen fekete se szurke eger sem kivulrol sem bevulrol. Meghallgattam a TC tanacsat es elkerultem a feher es bezs belsoket. Piros belsot meghagyom a metrosexualisoknak. Tehat maradt a sargas-barna bor belso. 3,0 literesbol alig akadt egy vagy ketto a kinalatban. Es igenyeimnek nem felelt meg egy sem. Ezzel szembe 2,5 literesbol van boven.

Tapasztalatom az hogy Nemetorszagban sem minden arany ami fénzylik. Ottani nepper is azon van hogy jobbnak tuntesse fel az autot mint amilyen. Resen kell lenni. Megvettem azt amelyik legjobban megdobogtatta a szivem. M paketos. Viszonylag sok kilometerrel, raadasul motor rend-elenes hibaval amit lealkudtunk a vetelarbol. Az fedezte is a javitast. Vanos es pilango szelep csere kovetkezet.


Milyen is maga az auto ?

Tokeletes. Fel ev utan is mosolyogva szalok bele, es mosolyogva is vezetem. Minden alkalommal fel ev utan is jo erzesel tolt el amikor megnyomom a gyulytogombot. Imadom hogy roadster es coupe is egyben. Kedv szerint - csupan gombnyomasra. Negativum hogy ehhez a muvelethez meg kel allni, mozgo autoval nem lehetseges. Csukott es nyitott tetovel is szerintem gyonyoruen nez ki. Valaki mar megirta hogy eloben szebb mint fenykepen. En ezt az allitast csak alatamasztani tudom. Valami vegett a fenykep nem tukrozi a valosagot teljesen.

6 hengeres szivo szepen szol. Nem csoda hogy a BMW 6 hengeresenek nagy a rajongo tabora. Imadom folyamatosan felepulo erot. Imadom alacsony fordulatnal a csendet, ebredezest 3000-tol, uvoltest 4000 fordulattol, es 6000 folott jon a raadas.
2,5 liter 204 k hallatan manapsag nem tunik soknak. Hasznalva eleg mindenre egy-ket alkalmat kiveve. Keves elso sorban a verseny palyan. Igazabul ott sosem eleg loerokbol ... ne is bonyolodjunk bele. Keves masodsorban zold lampa gyorsulaskor harom literes turbo dizelek ellen. Rossz hirem van. Azokra a 3 literes szivo 258 k sem eleg. Ha ez elkepeszto szorongast okoz nalad akor megoldas a 3 literes turbos Z4. En nem szenvedek ilyen diagnozisban. Inkab elvezem a szivo hangjat. Es ezt legjobb megtenni nyitot tetovel. Igy gyorsulast is sokkal intenzivebben erezzuk. Mi sem bizonyitja ezt jobban mint elmenyautozas kozben a haverom valasza kerdesremre: Szerinted menyire gyorsultunk ? 40-nel tobbre tippelt.

Roadsterezes tartosan 130 alatt javaslom. Folotte mar kellemetlen. Tehat autópályára hajtani csukott tetovel javaslom. Mosollyal kozlom, hogy meg volt az esoben roadsterezes tapasztalata is. Kis sotet felho nagy esocseppeket zuditott rank rovid ideig. Ha tudunk orszaguti tempoval haladni, akor nem leszunk vizesek. Azert siltes sapka ajanlott. Nem csak nedves idojaras mellet is. Lattatok mar Rosamunde Pilcher valamelyik reszét ? Ott minden reszben megvan a romantikus roadsterezes. De egyszersem zoomolnak-ra a fohos hajara odatapadt bogarakra. Inkabb vedelmezzen a siltes sapka.

Kezi valto nekem megszokast igenyelt. Hosszadalmasan bizonytalan es ovatos voltam abban, hogy beraktam-e sebeseget vagy sem. Fordban hasznalt kezi valtot jobbnak erzem. Ott akar egy ujjal is valtogatok. Itt ez nem menne. Ettol fuggetlenul valtokar pontos uton jar es jonak mondanam. Ja es a lukverzhez ferfias ero kel.

Fekek nem tul nagyok. Kozuton megfelelnek. Versenypalyan lehetne nagyob fekeronk is.

Futomu. 19 kerekek. Keskeny RF gumik. Eszembe sem jut a GPS-ben kivalasztani a legrovidebb utat. Mindig valasztom a jobb minosegu utat. Orommel. Jelentsen az akar nagyobb kerulot. Annal jobb. Hogy ha eddig balonos auto gumit hasznaltal, akkor nem is sejtetted milyen rossz minosegu utakon jarsz. Ez a kombinacio nagyitoval megmutatja mi a valosag. Csereben kanyarokban nagyon jol betapadunk. Altalanos autoban mar reg fekeznel, de ebben csak siman befordulsz. Peldaul megeloztem egy ranezesre tuningolt golfos csavot. Mire o ram tapadt. Vettem az adast, akkor csapjunk a lovak koze. Szepen tartotta magat mogottem. Kiveve azt a tenyt hogy amig en kanyarokban tartottam a savomat, addig o rendszeresen levagta kanyarokat szembe savon keresztul. Ezt tudta is csinalni amig persze nem jott szembe auto. Utanna eltunt a viszapilantoban.

Alacsonyan vagyunk. Ez azt jelenti hogy az utpadka nem ellenfel. Akkor lehetne ellenfel, ha lenne ra esely lekuzdeni. Hisz beton falnak se megyunk fejjel neki. Alacsony hasmagasag okozott mar meglepeteseket. Peldaul uton Parkolo paradera Pilisen keresztul. Nagy volt a forgalom mindket iranyban. Nem lehetett mast csinalni mint haladni libasorban. Ahogy igy totymorgunk arra lettem figyelmes hogy egy nagy ko elobujik az elotem halado auto alol. Uttest kello kozepen. Eselytelen volt kikerulni. Na na hogy oszeszedtem, amin a tobbiek siman athaladtak. Nagy kopanasok utan felve vartam mi fog tortenni. Megusztuk. Viszonylag jol meg van erositve az auto alvaza. Szerencsere "fekvocsendor" nem akadaly. Alacsonyan is ulunk ahogy egy rendes sport autohoz illik. Szedanokhoz kepest durvan egy fejjel, SUV meg vegkepp nem atlathato es bamulhasuk a markajelet. Parkolas kozben rossz a kilatas. Parkolóradar elol-hatul nagy segitseg az orientacioban. Javaslom csakis ezzel az extratval vasarolni. Mert hogy ez kamatostul viszatero befektetes.

180 (310) liter csomagtarto elegnek bizonyult. Akar egy hetes kirandulasra is. 180 liter all rendelkezesunkre nyitott tetonel. Ez jol kihasznalhato negyszogletes ureget jelent. Maradek 130 liter becsukot tetovel mar rosszul kihasznalhato.
Emlekszem amikor legeloszor kihuztam a gurulo 5 darabos matrioskas borondjeinket. Nagy oromomre gond nelkul elfer masodik (repulogep pogyasz meret) es harmadik legkisseb. Egymas moge, keresztbe :).

Van benne sok hangszoros zene berendezes. Zenesz halasom hianya veget nem tudom megalapitani mennyire jo vagy rossz. Minosege nekem megfelel.

Analog mutatok muszerfalon mai digitalis vilagban mar retro benyomast keltenek. Nekem ez pont igy tetszik. Viz ho fok mutatonk nincs. De van helyete olaj hofok mutato. Ez fontosabb is. Valami vegett ez bennem megnyugtato erzest kelt. Talan azert mert negyed oras bemelegites utan, amikor mar elerte olaj az uzemi ho fokot, azt sugalja: keszen vagyok, johet a padlogaz. Hasznalom is ahogy az ut adottsagai megengedik. Ahhoz kepest elfogadhato benzin menyiseget ker. Tankolas szerinti utana mert erteknek jott ki a 8,5 - 9,5 l/100 km. Termeszetesen hasznalattol fuggoen. 10 liter alat igazabol nem is erdekel pontosan mennyit eszik. Inkabb az bosszant hogy milyen gyakran muszaly az utat megszakitani tankolassal. Lehetne nagyobb tartalya.
Egy par informaciot tokeletesen eltakarja a kormany. Sajnos igy az ulespoziciomrol nem latom a maradek hatotavot. Ahhoz hogy lassam szinte teljesen ra kell dolnom a kormanyra. Marad az uzemanyagszint szerinti hatotav saccolas. Hutes, futes gyors es hatekony.

Muanyag barna fa imitacio a muszerfal kornyeken olcso benyomast kelt. De legalab szinben ossze van hangolva a feketevel tetejen es sarga-barnas borel alul. Ez folytatodik ajtokon es uleseken keresztul egeszen a konyokloig.

Sok minden jo kozul vegere hagytam azt ami a legjobbak koze tartozik. Es az nem mas mint az ulesek. Nagyon kenyelmesek. Beleuleskor belesuppedunk. Tobb oranyi autozas utan is ugy szallok ki, hogy nem vagyok oszetorve. Es ez csodalatos ahhoz kepest milyen kemenyre van hangolva az auto. Ahhoz hogy tokeletesek legyenek csak az uleshutes hianyzik. Versenypalyan is jol tartnak az ulesek kanyarban. Es ez pont jo hely leegetni kerekeket es fekeket szezon vegen. Feszegetni a hatarokat Z4-ben senkit sem veszelyeztetve. Amig kozuton ugy erezzuk hatarok nincsenek, hat akor itt mar elojonnek. Mindenkeppen nem fogom kihagyni jovore sem. Mert jo buli.

Megbizhatosagrol par cserelt alkatreszen kivul nem tudok nyilatkozni. Hire nem tulzottan kecsegteto. Aki olcson fentarthato autot szeretne nem biztos hogy ez az o autoja. Elso szezonban megtettem 5000 km. Ez nem tul sok. De figyelembe kel venni, hogy szinte csak hetvegeken meg kirandulasokon hasznaltam. Valoszinuleg kovetkezo evekben sem lesz ez sokkal tobb. Ezert remelem a megbizhatosagon sem kell paraznom. Ez pont jo is igy. Lehet orulni a hetvegekre, nyari estekre es kirandulasokra. Igy nem kopik el a varazsa oly hamar. Varosban, dugokban pont olyan unalmas es hetkoznapiva valna mint akarmelyik mas auto. Targykent hasznalom a Ford Fusiont hetkoznapokon. Z4 elmenyauto hetvegeken. Porschet (Caterhamot, Arielt, ...) meg majd kolcsonzok palyanapokra erre szakosodott cegtol. Nekem ez igy bevalt.


Osszegezve:

Osszegezve a Z4-ben elvezem a kenyelmet, motor hangjat, tapadasat, es imadom a roadsterezest meg a formajat. Nem akarok senkit sem megserteni, meg lehet velem vitatkozni, de en ebben a Z4-ben latom Jaguar E type (60-nas evek) melto reinkarnaciojat.

Hibalista

- Vanos es pilango szelep

Ide hordtam szervizbe

Szakember

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2011
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 148000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? C-MAX Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW Z4 2009 (2010)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)