A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » Z4 (2003-2008)

Z4 2.5 - automata 

Az ítélet értékelése
3,8(10 db)

Z-ke

Szöveges ítélet

Lassan egy éve került hozzánk Z-ke (Zéke), s ez idő alatt számtalan élménnyel lettünk gazdagabbak, voltak köztük jók s rosszak egyaránt.

2005 év végi gyártású, világos szürke, 2.5-ös, automata, 18-as kerekek, jelenleg 130.000 km van benne, egy éve 110.000 körül vettem meg.

Átíratás után egyből szervizbe mentünk, első körben a BMW-hez, melyet azóta is nagy ívben elkerülünk, mivel egy vétel utáni, alap átvizsgálásra is sikeresen kikalkuláltak egy 50eHuf-os árat. Pár telefon után kiderült, hogy Debrecenben van egy igen korrekt szakember, aki csak ezzel a márkával foglalkozik, s érdemes lehet felkeresni. Felhívtam, mentem, emelőre fel s át is vizsgálta a kocsit, egy órát bíbelődött vele, összeírtuk Z-ke szükségleteit s egy új barátság is megköttetett.
Vétel utáni generál következett, mely kiterjedt az olajra, s mindenféle szűrőre, első futómű lengőkar, szilentek, hátsó rugó törött volt, azt is cseréltük (elvileg ez valami betegsége, érdemes megnézni, ha vennél egyet), s fékolaj cserét is kért a kocsi. Ez a kör 190eHuf volt, de legalább rendbe lett téve. Második megálló a gumis volt, ott is sikerült otthagyni 200eHuf-ot, de megérte, mivel az öreg gumikon akkor is tolta a kocsi a fenekét, ha én nem akartam.

A kettőfeles sorhatos szerintem jól megy, repíti a kis kasztnit, közben a váltó szépen dolgozik, igaz nem gyorsan, de legalább szépen. Fogyasztása városban 10.5 körül van, országúton 8, pályán 130-150 közt pedig 11. Sok? Lehet. Megéri? De meg ám. Próbáltam manuális váltósat is, 2.5-öst, 3.0-st is, hát igen...a háromezres kicsit másabb, jobban megy, ha most választanék, akkor feltehetőleg várnék rá.

Eltel pár hét, úgy éreztem, hogy eléggé összehaverkodunk Zékével ahhoz, hogy megpróbáljunk kicsit másabbul közlekedni, kanyarokban kicsit csúszkálni (könnyű vele), dsc-t néha kikapcsolni, körforgalmat látogatni, s élvezni, hogy a fenekét akkor teszi ki, amikor csak akarom. Ez addig tartott, míg egy esős délutáni napon kipörgésgátló nélkül kitépte a kezemből a kormány, kis meglepetést okozva ezzel, de baj nem lett belőle, így a dsc gomb nyomkodását el is felejtettem, úgy vagyok vele, hogy nem kell a baj.

Ha már itt tartunk, lássuk, hogy eddig miféle bajok voltak.
Futómű generál, melyre fel kell készülni, eleve feszes a futómű, no meg a 18-as kerekek sem simítják ki az utat, egyik nagy kedvencem a Róbert Károly, no ott igazán élvezetes közlekedni ezzel a kocsival. Olajcsere 15.000km-enként ajánlott, ez is tervezett költség, nem vészes amúgy, 30eHuf szűrőkkel, olajjal, mindenestől. Elromlott az ülés foglaltság érzékelő, melyet ki kellett cserélni, az valami 25eHuf + munkadíj volt. Volt benne zárcsere, mivel az előző tulajdonos úgy gondolta, hogy ledugóztatja a zárakat, de én meg úgy gondoltam, hogy nekem zár kell bele, így arra is elköltöttem 70eHuf-ot.
Garázsba való beállásnál meghúztam a jobb elejét, 2 nap állás és 30e-es fényezés volt az eredmény, a kerékjárati ívvel azóta szorosabb a barátságunk. Az kocsi orra hosszú, kis megszokást igényel, erre figyelmezettek is, amit mindaddig nem vettem komolyan, amíg 1-szer fel nem tettem szerencsétlen orrát a padkára, amit a műanyag és a beton jellegzetes hangja kísért. Elől nincs parkoló radar, nem ártana, hátul viszont van, ami némi segítség, ha szűk helyen forgolódik az ember.

A kocsi külseje nekem nagyon tetszik, a lapos orra, az ívek, a kis sarkok, bár ez szubjektív vélemény, így erről nem is írok többet.
A tető vászon, nem ázik be sehol, erről sem ejtek több szót, hiszen ez állapotfüggő, ahogyan szinte mindegyiknek betegsége a tető két oldalán található megkopás, amit egy belógó csavar okoz. A ruhát kb. 15mp alatt dobja le, elvileg álló helyzetben, bár ha kúszik a kocsi, akkor is sikeresen kivitelezhető a tető lenyitása. A klíma teszi a dolgát, a kis utasteret pár percen belül lehűti, amikor hideg van, akkor pedig nagyon gyorsan fel tudja fűteni. Hűvösebb napokon lehúzott tetővel, ülésfűtéssel és fűtéssel igen komfortosan lehet vele közlekedni, azonban nyáron, ha tűz a nap érdemes a tetőt inkább felhúzni. Baseball sapka és napvédő krém kötelező tartozék, pont elfér az ülés mögötti kis fakkban, szerintem azt pont arra találták ki, no meg arra, hogy oda be tudjon gyűlni a cigiből származó hamu. Dohányzom, így egy vihargyújtót sem ártott beszerezni, azonban a nyitott tető és a középső hamuzó nem barátok, hacsak nem akarsz minden cigi után porszívózni. Az ülés hosszabb utakon sem megerőltető benne, persze ez nem egy 7-es, de aki ilyet szeretne, az ezt tudja szerintem.

Az autót a mai napig megnézik, inkább a fiúk, mint a lányok, s a gyerekek kimondottan szeretik, jön az integetés, a mosoly és az „anyaaa, nézd, nézd, nincs teteje!” .

S jöjjön a fekete leves, a minap sikeresen elcsaptam vele egy borzot az autópályán, igen...egy BORZOT..igen az autópályán. Ez egy külön sztori, a pályakezelő szerint nem baj, ha az ott van, ők nem tehetnek róla. Mindegy.

Hűtő-klímahűtő-lökhárító-műanyagok-ködlámpa. Kis keresgélés után kiderült, hogy a bontott alkatrészek nem nevezhetőek ritkának ehhez a kocsihoz, volt szinte minden. A lökhárító 35e + fényezés, hűtő 30e, klímahűtő új 40e, ventilátor és keret hozzá valami 40e, alsó motorburkolat 17e, aztán a műanyagok (mert elől minden műanyag benne, s ripityára tört a nagy találkozáskor) 170 e + a munkadíj. Nem esett jól ez a kiadás, így mindenkinek ajánlom (autótól függetlenül) azt, hogy kössön a kötelező mellé egy vadkár biztosítást, valami 7eHuf/év, persze, igen, tudom, sosem fog kelleni ezentúl, de ha mégis, elég egy tükör ha letörik, s már az többe van, mint évi hétezer.

Enyhe telünk volt, így míg nem esett le a hó, addig használtam, persze egyszer kivittem, de úgy kb 4km megtétele után fordultunk is meg, nem szerettem volna összetörni. Csúszott-mászott, minden baja volt, s nekem is minden bajom volt, a hideg veríték vert ki, amikor a tükörből láttam, hogy felénk csúszik egy kocsi. Addig egyenesen mentem volna, de ez hirtelen megváltozott, mikor rájöttem, hogy ez nem fog megállni, így a jobb kis ívű menekülési útvonal mentette meg a fenekünket s okozott bevételkiesést a fényezőnek idén télen.

Összességében nagyon szeretem, olyannyira, hogy a következő kocsim ki van nézve, de a beszámítás szóba sem jöhet. Zéke örökre családtag marad.

Hibalista

- Lásd az értékelésben.

Ide hordtam szervizbe

Debrecen - Vollai Ferenc

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 109000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW Z4 2003 (2003 - 2008)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)