A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » Z3 (1995-2003)

Z3 1.9 

Az ítélet értékelése
3,6(8 db)

Jobbkormány

Szöveges ítélet

Hobbiautónak vettem pár hónapra, amikor tanulmányaim miatt dél-Angliában éltem, és nem hagyott nyugodni a gondolat az apró kétüléses nyitott sportkocsikkal történő autózásról azokon a csodás tájakon. Itthon a használtautón szocializálódva, sok hónapos nézelődés vezetett az MG Midget-ektől és Morris Minor-októl a Z3-ig. A stílusos veteránautók után (melyek napi használatban vannak Angliában, nem kell mondanom)be kellett ismernem, hogy jobban kell a gyakorlatilag olcsóbban kínált, és pár éve még luxus-autó kategóriába tartozó Z3. Miután pedig megvettem az ország legautentikusabb dílerétől (egy 500 éves ház feljáróján állt a teljes paletta), akinek konyhájában Jamie Oliver karácsonyi különkiadást forgatna gondolkodás nélkül, csak úgy tudtam gondolni magamra a szűk, kanyargós országutakon autózva, tweed cap-ben, mint egy P.G. Wodehouse regény főhősére 1930-ból. Mindezt úgy, hogy nem kellett adalék után kotorásznom a csomagtartóban tankolásnál, vagy egyesével pattintgatni be a patentokat a tető felhúzásakor, ahogy egy 1960-as two-seater esetében kellett volna - a kényelem XXI. századi volt. Szerettem.

Aztán hazaköltöztem, és a Z jött velem. Kapott magyar rendszámot, és azóta is a garázsban várja, hogy ha jó az idő, akkor őt válasszuk a hétvégi vidéki túrához.
A vezetési élményről és a tekintetek vonzásáról a többiek leírták, amit magam is gondolok és tapasztaltam, inkább arról ejtenék pár szót, amit minden alkalommal meg kell válaszolnom, ha valaki az autóról kérdez: a jobb-kormányos vezetésről itthon.

kérdés: Uramisten, hogy előzöl?
válasz: ahogy mindenki más, tükörbe nézek, index és mehetünk. Gondolj csak arra, hogy váltasz sávot, amikor a Váci úton a belső sávból a külsőbe sorolsz...ugyanígy. Három tükör van, mindkét irányba könnyedén haladunk te is, én is. Az utak túlnyomó részén (városban és autópályán) sávokat váltva, tükörből tájékozódva autózunk.
kérdés: Jó...de hogy előzöl országúton?
válasz: Egy 80 km-es klasszikus országút szakaszon rendszeresen járok. Olyan szituáció, amikor beragadok mert nem látok, kb. 2-szer van, akkor is fél-egy perc a plusz, amit a lassabb autó mögött töltök. Az út kanyarog, az előző járműn általában át lehet látni, a 140 lóerő pedig segít hatékonyan előzni úgy is ha kicsit le kell maradni.
kérdés: Akkor semmi különbség gyakorlatilag?
válasz: Soha nem jut eszembe, hogy épp melyik autóba ültem aznap (a bal- vagy a jobb-kormányosba), egészen egy pontig: amíg a parkolóházba nem érek. Ez az egyetlen kihívás a jobb-kormányos sofőrök számára, meg kell nyomni a gombot, leolvastatni a kártyát, szóval oda kell valahogy érni a túloldalra. Erre -ha utasunk nincs- én az egy méteres csipesz végű botot rendszeresítettem, a személyzet nagy örömére. Ezzel még vissza is tudok adni ha kell, a derültség nem marad el általában...

A nejem egyébként nem szereti az autót különösebben, mert mindenki azt hiszi, ő vezet, és utálja a feltűnést.

Amit hiányolok belőle:
- nincs légkondi, mert a brit piacra nincs értelme (nyáron is 20 fok alatt/körül vagyunk)
- tempomat nagyon kéne: a kinti 112 km/h max. vánszorgást nehéz tartani, itthon is figyelni kell a maximumokra. Amikor nem kellett figyelnem végre, mondjuk a német autópályán, akkor kellemesen felszaladtunk 170-180 körülre utazósebességként. Az tök normális neki.

Hibalista

- Apróságok, fém fékcső, kézifék bowdenek, semmi rendellenes, gondolom 15 éves autónál nem meglepő.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 155000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Cooper Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW Z3 1995 (2000 - 2002)

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)