Kilométerdaráló
Szöveges ítélet
Nagyon sokat ingázok Németország és Mo. között, ezért kellett egy nagy és megbízható autó ( volt pár Bmw-m és még egyikben sem csalódtam), nem mellesleg dízel. Egy 2004-es Audi A8-al járkáltam, ami már igencsak megérett a cserére a négy év alatt belepakolt 370 ezer km. miatt. Menyasszonyomnak van egy RX 400h Lexusa, amit vezettem párszor, így tetszett meg a "magasított személyautó".
Körülnéztem egy kicsit, mi jöhetne szóba. 1-2 nap keresgélés után ki is néztem egy bemutató autónak használt Porsche Cayenne-t. Fel is hívtam őket, le is beszéltük az időpontot. A szalonba menet megláttam a Bmw kereskedés előtt egy fekete "csodát". Be is ugrottam megnézni. Első látásra beleszerettem az autóba. Nagy, sportos, elegáns. Megkérdeztem egy eladót, nem-e lehetne hogy beszámolják az audit a fekete Bmw-be? Háát az pont elkelt, de van egy fehér raktáron, ha akarom megnézhetem. Egyébként az audit nem számolják be, mert sokat futott meg van nekik kettő, azt se tudják eladni...Jó hát legyen, igaz nem akartam még egy autót, de mindegy. Mindeközben felhozták a szalonba az X6-ot. Hát...jobban tetszett mint a fekete. Fehér, fellépőkkel,fekete bőrrel, minden rendelhető extrával, 3.5 D (azaz 3.0 dízel motorral, 286 pacival). Oké ez kell.
Aznap elintéztünk mindent amit kellett, másnap mehettem a kocsiért. Odaértem, kulcsot a kezembe nyomták, pár kütyü használatáról információt kaptam, és mehetek. Örültem neki nagyon, nem bántam meg,hogy ezt választottam a Porsche helyett, főleg mert rá egy évre jött a Cayenne-ből az újabb kasznis. A hely bőven elegendő kettőnknek, a csomagok elférnek, a menettulajdonságok nagyon jók. Kellemesen csalódtam az autóban, azt gondoltam,hogy egy közel 2,2 tonnás szekérnek kevés lesz a 286 paci. De tévedtem. Nem igazán lehet zavarba hozni a motort, 180-nál egy nagyobb gázadásra is viszonylag fürgén megy feljebb a mutató. Kényelmi extrából volt bőven, a felét sem használtam ki. De amit igen az nagyon jó volt. Terepen egész sok helyen elment,ahhoz képest,hogy nem ilyen célra lett gyártva. Az összkerék és a magasabb kaszni télen viszont nagyon jó volt. Sokkal nagyobb biztonságban éreztem magam,hogy magasabban ülök. :)
A megbízhatóság nálam 10-ből 11-et érdemel. Igaz, mindig mindent megkapott, és akkor amikor kellett. Minőségi olaj,benzin,alkatrészek. Pár bosszantóbb apró hibája volt, amit leírtam. A vezető oldali ülés a legjobbkor romlott el. Elindultam Németországba és félúton lement teljesen, és többet soha meg sem mozdult :) (legrosszabb utak egyike volt).
A fogyasztása több mint kielégítő volt, vegyes használat mellett, ha átlag 180-200-al hajtottam akkor 17-18 liter, ha 140-160 akkor simán kijött 11-ből is akár.
Eljött a 300 ezredik kilométer. Le kéne cserélni. Kicsit sajnáltam,mert soha semmi komoly baja nem volt, minden úgy működött rajta ahogy kell. De azért mégiscsak több mint 300.000 km. Meghirdettem a neten kb. 1,5 millióval olcsóbban mint a legolcsóbb x6-os, és (nagy meglepődésemre) másnapra elvitték (25 millió volt az új ára és 6 millióért adtam el). :(
Következő autóm rendelését már beadtam egy Audi RS7-re, most,hogy már nem járkálok olyan sokat megengedek magamnak egy "benzintemetőt" :)
Az autóhoz januárban jutok hozzá, majd írok róla egy ítéletet,ha eléri a 300 ezer kilométert :)
Hibalista
- Visszapillantó fűtés - garancia - Vezető oldali ülés - 170.000 Ft. - Belső világítás valami vezeték miatt - garancia - Bal hátsó ablak nem engedett le - itt épp lejárt a garancia, de mivel mindig ott szervizeltettem az autót, ezért kaptam egy 50%-os engedményt. Így lett 65.000 Ft. -
Ide hordtam szervizbe
BMW Berlin
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 350 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 308000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | A8 | Következő autója? | RS7 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |