A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 7 (2001-2007)

7 745i 

Az ítélet értékelése
4,9(10 db)

Hamburgerzabáló bajor v3

Szöveges ítélet

régóta 7-tel járok, szinte mindegyik motoros volt már E32-töl, de leginkább az E38 750 tetszett,ebböl 4 db volt.
Az E38 a kor technikai színvonalán a lehetö legtöbbet nyújtotta, a lehetö legjobb minöségben. szóval hozzászoktam,
hogy mi az a 7-es.

a régi heteshez (E38) fogok viszonyítani, álljon itt egy pár plusz és minusz.

** javult :

++ a pohártartó - amit a legjobban szidtunk, mert "elvette a helyet" a rendes váltótól - kiderült, hogy praktikus, ha italt kell beletenni jól fogja.a réginél nem nagyon fért el semmi és elég borulós is volt.
más kérdés, hogy nem nagyon van - nekem - szükségem rá, a mekdrájv kultúra nem az a tipikus bajor luxus. viszont a telefont például nem tudom hová tenni, max. bele a pohártartóba.

++ a PDC és csomagtartónyitó gombok - sokkal jobb helyen vannak, egyértelmüen odafigyelés nélkül gyorsan kezelhetök

++ PDC kapott grafikus kijelzést. mondjuk az utolsó 20 centiben nem ad értékelhetö infót, másrészröl a sarkakról beljebb kerültek a szenzorok. szerintem ez csökkenti a látószöget, tolatásnál például oldalra is jó ha többet lát. ettöl még jó.
Az autó fájdalmasan átláthatatlan elöl ugyanannyira, mint hátul. A motorház domborulata miatt saccolni sem lehet, hogy meddig ér, hátul meg egyáltalán nem látszik a csomagtartó sem. (nem vagyok 1 méter 20.)
Nem tudom elképzelni, hogy PDC nélkül hogy lehet vele parkolni. tudom, kiszáll a szöke csaj nézni hogy van-e még hely :)

++ tempomat - van kijelzése a km óra alatt, és be lehet állítani fix sebességeket, pl. 50,90,130 - (ugye amennyivel általában a hetessel Max. menni szoktunk :) és egy mozdulattal válthatunk a programozott értékek közt. közben ezeket szépen pontokkal jelöli, az aktuális értéket pedig nyíllal. kár hogy nem a kormányról kezelhetö, mint rég.

++ a központi zár nyitó gombja jobb, van fel-le irány, nem kell kétszer nyomni, ha esetleg egy gomb le lenne nyomva kézzel.
viszont tök feleslegesek a nagy bunkó gombok az ajtókon.

++ a dynamic drive jó, nem döl az autó, bemehetek egy körforgalomba szinte fék nélkül, csak az ülésböl csúszok ki... :)
az igazsághoz hozzátartozik hogy nem próbáltam ugyanezt a modellt DD nélkül, csak a régiekhez hasonlítom. lényeg, hogy a kocsi szerintem nagyon stabil így is úgy is.

++ navigáció - nyilván sokkal fejlettebb rendszer, gyorsabb, okosabb, a fordulatszámmérö mögé írja az utasításokat, itt megvan a színvonal. Itt jegyzem meg, hogy nem kérhetünk teljes képernyös térképet, továbbá teljes képernyös TV-t sem, a control display minden esetben meg van osztva.

++ hifi rendszer - végre jól szól a zene. a Logic 7 tényleg méltó a kocsihoz, az E38-ba nem sikerült rendes hangot szerelni sajnos. Amerikában már ciki az árnyékolt vezeték, ezért fénykábelen megy minden hang az egységek között. elönye, hogy olcsó, és jól szervezhetö, bármelyik eszköz bármikor beszólhat, vagy belehallgathat, hogy mit mond a fahrer, hátránya, hogy a hibakeresés nagyon nehéz, és egy eszköz leállítja az egész rendszert. Továbbá a digitális zavar az nem pici recsegés, vagy némaság, hanem teljes hangerön egy fülsértö zaj. tapasztaltam, nem tudtam, hova dobjam a kormányt ijedtemben. Kívánom hogy senkinek ne legyen semmi gondja vele, de sajnos mindenkinek lesz.

++ az ablaktörlö a lapátokról engedi a vizet. bár a hat spricnis régivel sem volt semmi baj. bal szélen azért törölhetne többet, hóesésben nagyot takar.

++ kormányfütés. régiben is volt, egyik kedvencem, aki fázós, kérjen bele, nem drága.
egy biztos: én gyújtottam.

++ lámpák. szépen tisztán erösen világítanak. xenon a távolsági is, illetve csak kikapcsol valami árnyekolást a tompítottról - plusz halogén izzó is van benne, mint a régiben.

++ beszédvezérlés. nem kell az i-drive on tekercselni perceket, elég ha felkérjük a tisztelt bmw-t, hogy lenne olyan kedves bekapcsolni mondjuk a CD-t, vagy kicsinyíteni a térképen. magnónak is használhatjuk, pár rövid szöveget lehet neki diktálni amit késöbb visszahívunk. türelmesebbek bediktálhatják a telefon PIN kódját, vagy az új csaj telefonszámát. mondjuk lehet, hogy nem tetszik neki a dialekt-em, mert eléggé a szájába kell rágni, de azért jó. majd még járok németre.

++ soft close az ajtókon. nagyon elegáns, nem kell csapkodni, elég lazán beilleszteni. eddig ezt csak a csomagtartó tudta. Van egy matt haverom, az eddig is bekúrta mint egy állat, és ezután is be fogja.

++ csomagtartó nyitás-zárás. kényelmes, elegáns, bár egy kicsit lassú, és gondozni kell, mert eltünik belöle az olaj idönként. azt hiszik, azért nyomom meg távolról, hogy gyönyörködjek benne pedig a valódi oka, hogy el akarok még aznap indulni.

++ elektromos hátsó oldalrolók. nagyon profin van megoldva, bármelyik hátsó ajtóról az 5 elektromos roló bármelyikét fel vagy le húzhatjuk. remélem nem romlik el soha egyik része sem.

++ az ajtóhatárolók fokozat nélkül határolnak, tehát elvileg bárhol megáll az ajtó, végtagjaink biztonságban vannak. remélem.

** a minuszok egy kicsit hosszabb felsorolás :

- anyagminöség : a gombokról és minden müanyagról lekopik a szín. A belépök, az oszlopburkolatok kopnak, a legkisebb mértékben sem tartósak. elég rálépni jobban nem zokniban.

-- a L7 erösítö menetrend szerint túlmelegszik és tönkremegy és gyakorlatilag eldobhatóra van építve a legolcsóbb technológiával. pár kocsit néztem amikor kerestem, 10 bol 8ban eleve rossz volt. ebben is.

-- csomagtartó teljes tervezöi igénytelenség. tettek bele két bordát, emiatt nehéz végigpakolni. Semmi rekesz, beleraksz barmit és gurul összevissza, kozben lelakja az éleket. a régiben volt háló, oldalt kis polc. a navigáció ajtaja szépen meg volt csinálva, itt van egy nagy ajtó és ott a kocsinak a bele, söt nem is középen van a navi a nyíláshoz képest, pár centit takar belöle a kárpit.

--továbbá a hátsó müanyag lökhárító fényezett része szolgál a csomagtartó nyílásaként. tehát ha valami nagyobbat pakolsz kicsit ügyetlenebbül, a fényezés jön le. a réginél az lejjebb volt. nem vészes, design elem, ez ilyen. lehet kapni rá a bmw-nél védö fóliát.

--i drive : meg lehet szokni, de soha nem lesz praktikus és gyors. én már megtanultam mi hol van, de az elsö idökben gondolkodni kellett. vezetés közben nem túl szerencsés a kijelzöt nézve rágódni, hogy jobbra fel, vagy balra le... a reakció gyakran késik, kicsit a menük szervezése lehetett volna logikusabb. sokat segitene a plusz két gomb, amit az újabbakba beleterveztek már, de 2002-esben az még nincs.
régen egy-egy gyorsításhoz ki tudtam kapcsolni a DSC-t, itt nem is álmodtam ilyesmiröl.

--Klíma és rádió kijelzések - az egyik legbosszantóbb butaság. eddig majd minden egységnek saját kijelzöje volt, klíma - telefon - rádió stb. a régi monitoron szépen érthetöen látszott a rádió és a többi lényeges infó. ezt mind feltették a monitorra. szerintem ezzel komoly összeget spóroltak, ami nem is lenne baj. Valami miatt a nagyon fontos dolgok lettek a legkisebbek, a feleslegesek meg a legnagyobbak.
amikor mondjuk az utas fütés beállításait kell áttekinteni, pár másodperc, amíg az apró alsó sorból kihámozzuk, hogy melyik szám is az. Amikor megtekerem a gombot, bevált az érték a még kevésbé kontrasztos barna alapon pirosra. de legalább van valami.
Miközben a monitor tele van lényegtelen marhaságokkal, - mint pl. a cd 1-6 kis cd korongok is egymas alatt, és a menü egyéb részei, vagy a monitor egy harmadán egy mondatos "segítség" szövegek - a felsökategóriás felhasználó az apró betükkel vacakol.
ugyanígy, amikor pl. a rádión keresek állomást, csak az a pici szöveg látszik középen, oda kell nézni, megkeresni a szememmel, a zavaros képen.
Föleg azért zavaró ez, mert 6 évig hozzászoktam, hogy amikor a rádióállomások vagy a CD számok között ugrálok, a régi 7es müszercsoportra az orrom elé is nagy betükkel kiírta, hogy éppen hol tart. profin gyorsan érthetöen. kit zavart ez a bmwnél?
ismétlem : jármü müszerfal tervezésnél az alapvetö, gyakran használt funkciók legyenek a legnagyobbak, legkontrasztosabbak. ez hiányzik, nem nagy tudomány. a müszerfal igen jó kijelzöi ugyanakkor kihasználatlanok.

-- elvették a színállítás lehetöségét, a régiben 3 color set volt. nem fontos, ettöl még tökéletes is lehetne, bár mivel elég nagy a monitor és mindig megy (már nem lehet kikapcsolni sem, csak 95% üresre állítani) ezért jó lenne esetleg a kárpit színéhez igazítani. Továbbá minden reklámgrafikus elsö osztályban tanulja, hogy az emberi szem a fehér alapon fekete betüket olvassa a legkönnyebben, (ahogy az E38-ban jól volt a monitoron) természetesen az E65-ben ilyen sehol nincs, minden inverz. olvastam, hogy microsoft fejlesztés az i-drive rendszere. divat szidni bill gatest, meg a haverjait, én viszont nem szidom.

-- az óránkénti csipogás mindig 59-kor jön... de ez már tetszik. 15 évvel ezelött az E32-ben is így volt, legalább ez emlékeztet rá, hogy mégis csak egy 7es BMW. régi szép idök. Lehet, hogy van benne ráció, hogy oda tudjak kapcsolni a hírekre ? nem tudom.

-- elvették a nap kijelzését, az új hetes már nem tudja milyen nap van. miért...? rászoktam, rossz érzés. lehet, hogy nem fért ki a legalsó sorba még az is. inkább írják bele és adjanak egy nagyítót minden kocsihoz.

-- a hátsó fejtámlák már nem a biztonsági öv becsatolására indulnak fel, hanem az ülésfoglaltságra. ha beteszek egy táskát hátra, akkor az pont határeset, a fejtámla mint egy bólogatós kutya jár fel-alá. le lehet tiltani az összes hátsó funkciót elölröl a gyerekzárral, akkor abbahagyja.

-- a hátsó lábtér kicsi, bár el lehet férni, de ha sokat utaznak magas emberek többen, akkor csak az L-est vegyék. Szerintem az elsö komfortülésen ha a combtámaszt kiengedem, az kényelmetlen, de nyilván mindenkinek más a hátsó fele. a combtámasz miatt a fütés csak az ülés feléig hatásos, bár füti a kis részt is, de eddig jobb volt. A régi sportülés kényelmesebb volt lent, de az új jóval többet tud fent.

-- a fa betétek a könyöklön és az ajtókon - tovább segítik, hogy ne legyen otthonos érzése a tulajnak. mert igaz, hogy nemes anyagok, viszont kemények, mint a kö.
amikor beverem a könyökömet és nyomja a térdemet, akkor szívesen visszaülnék a régibe, ahol tökéletes puha ívek voltak mindenütt ahol a kocsi az emberrel találkozhatott. fájdalmas tervezöi rosszindulat. már rendeltem a vezetéshez kellékeket egy görkorisboltból.

-- a váltó - az szörnyü. gyakorlatilag nincs jó tulajdonsága. a kar kicsit watrburgosan jár, nem határozott a kapcsoláspontja, illetve inkább az nem érezhetö, hogy pontosan mennyire kell hátrahúzni. ha az a mozdulat kimaradna, sokat javítana rajta.
Vannak trükkjei a rendszernek, pl. garázsban nem lehet a kocsit odébbtolni, csak ha beindítom a motort, ugyanis P-böl csak akkor lehet kivenni.
üresben hagyni nem lehet. ha a kulcsot kiveszem vagy fél óráig otthagyom kulccsal, akkor berakja magát P-be önállóan. Továbbá járó motornál egy piros lámpánál is D-böl P-be kattan, ha azt érzi hogy nem ülnek az ülésben. hiába van az Auto-P aktiválva és fogja a kocsit. ez nem feltétlenül rossz, ha számít rá a tulaj. Engem meglepett egy pirosnál, miután levettem a kabátomat. Pláne hogy egy 30 tonnás kamion dudált mögöttem, azt se tudtam hova kapjak, mert nem elég hogy P volt a váltó, még a kéziféket is behúzta a lelkem. kössz.

- a kézifék és auto P - a kézifékkel az a baj, hogy ha behúztam, az nem látszik. jó, van egy lámpa, ami jelzi, de a gyújtás rádása után pár mp-ig minden lámpa világít. pont ekkor nyomnám, hogy induljak, de meg kell várni, hogy mi van.
Ugyanaz a gomb húzza be a féket, mint amelyik oldja, tehát ha benyomom, akkor fogalmam sincs, hogy mit csinálok.
ha a lámpa már magához tért, akkor rendben, tulajdonképpen használható, csak nem praktikus.
Ja, hogy miért nem emlékszem rá, hogy benyomtam ? mert nem biztos, hogy én nyomtam be. ha az AutoP be van kapcsolva, leállításkor a rendszer maga húzza be a kéziféket tovább bonyolítva az életet. Az AutoP egyébként sem bírkózik meg jól a feladattal ha dombon fel vagy le kellene elindulni.
Dugóban araszolásnál és lámpánál kényelmes,már megszoktam, nem kell nyomni a féket, nyomja helyettem. jó, hogy a kormányról lehet kapcsolni. így a dugó után mindig kinyomom, hogy ne packázzon velem meg a kézifékkel.
További szépséghiba, hogy ha járó motornál pontosan beparkolok és kézifékkel rögzítem a kocsit, akkor miután leállítom odébb megy, mert akkor kapcsol át valóban a kézifékre az autó.
ha újra forradalom lenne én követelném hogy a kéziféknek legyen kétállású kapcsolója és máris szeretném az E65-nek ezt a részét.

- start/stop gomb - hasonlóan a kézifékhez nem mindig világos, mire számíthatok. ki kell számolni, hogy jár-e a motor, nyomom-e a féket és mit akarok. ha nem hallom a motort, (nem ritka) nem figyelek a fékpedálra, akkor volt egy párszor, hogy leállítás, vagy a gyújtás levétele helyett indítottam. vagy mi van, ha dombon állok, és ki akarom kapcsolni a gyújtást, P-ben, elöször trükközni kell, hogy megálljon az autó (a fékhez képest P-ben elöre megy egy kicsit) és utána kiszámolni, hogy mit is kell nyomni. jó, persze van kézifék is (lásd feljebb), és ez nem a kisegítö iskola. Viszont általában megállapítom, hogy ha egy gomb végez több funkciót, az nehezebben áttekinthetö, mintha egy kar, kulcs, vagy több gomb (be-ki). Ha annak idején az iskolában terveztem volna egy villamos gépet amit ugyanaz a gomb indít és állít, akkor ma lehet, hogy kenyeret sütnék, mert kirúgnak abban a pillanatban.
Egyébként felesleges túlbiztosítás a fékpedál nyomása, mert nem lehet sebességben indítani egyébként sem, és D/R-be sem lehet kapcsolni fék nélkül. Viszont így ha be akarom indítani, (pl. hogy melegedjen miközben beszélgetek, vagy ha a hátsó vagy az utasülésen ülök, stb.) át kell ülni és megnyomni a pedált.
Nem értem van. Az amerikai kivitelnél ha valakinek sikerült a nehézségek ellenére mégis beindítani akkor elöjön egy figyelmeztetö üzenet, amit nyugtázni kell, mielött bármihez tudunk nyúlni. na így stílusos, nyilván mindenki aluliskolázott színesbörü, aki a garázs falának vezeti full gázzal a kocsit mert a kocsi gyártója és az ügyvédjeik nem voltak elég körültekintöek. Az E32-t fék nélkül is sebességbe lehetett tenni, nem volt belöle baj,az E38-nál már meg kellett nyomni a féket, és ez elég is, minden további csak az életet keseríti.

-- a multifunkciós kormány nagyon sokat romlott. a tempomat átment bajuszkapcsolóra, ezzel 4 bajusza lett a kormánynak. ez pont kettövel több, mint ami ideális és egyértelmü. ha nem figyelek oda vagy máshogy áll a kormány, egy hónap után is összekevertem öket. ha valaki most ül bele a modellbe, biztos hogy a hátramenetet kombinálni fogja az ablaktörléssel egy párszor.
Az E38 kormányon fent volt a tempomat, ki lehetett tapintani, melyik mi, szinte soha nem kellett odanézni. Az évekig tartó fejlesztés eredményeképpen az összes gomb a kormányon sima, semmi különbség nincs köztük. kérem vissza a régit. van egy programozható gomb, de csak 3 féle dolgot választhatok. nekem volna még értelmes javaslatom, nem értem miért csak ez a 3 van.

-- a karosszéria formára olyan amilyen. Szerintem senki nem azért veszi, mert milyen szép forma, hanem mert a világ egyik legjobb autója. Viszont az már objektív, hogy nagyon nem lehet érezni az méretét. A PDC-re hagyatkozva sem tudtam még két hónap után sem az orrával 10 centi pontossággal ráközelíteni mondjuk egy falra. az oszlopok vastagabbak, többet takarnak. hátra a viszont a kilátás nulla, a kocsi sarkait egyáltalán nem lehet látni.

-- a (gyári) telefon kézibeszélöjét berakták a fiókba. mondjuk jó a kihangosító, kormányról fel lehet venni és a billentyüzet is kezelhetö, ezért tulajdonképpen ritkán kell, de ugye nem vita tárgya, hogy egy kezelöszerv abban az idétlen fiókban keresztbe fejjel lefelé egy kicsit kényelmetlen, nem értem a logikát benne.

-- árnyalatnyi minusz, de nekem nem tetszik, hogy sem az elsö sem a hátsó index lámpák nem világítanak a sarkakra. a burkolat egészen kikanyarodik, de nincs benne világítás, az marad sötéten. ezeknek a lámpáknak az lenne a funkciójuk, hogy a lehetö legnagyobb szögben szórják az infót, hogy ez a nagy állat kanyarodni akar. és ha már ott a búra, nyugodtan világíthatna végig. ezzel kombinálva lehetett volna ledes az egész, mert a fékkel ellentétben az irányjelzö hagyományos 21W égökkel megy.

-- a padlószönyegek nincsenek rendesen rögzítve. régen volt egy müanyag "csavar" ami stabilan fogta mind a négy szönyeget, ezt egy gyenge tépö zárra cserélték, ami semmit nem ér. gondolom megtakarítottak 0.0034 dollárt parts, és 0.0043 órát labor per luxuskocsi és kapott valaki egy "amerikáért" érdemrendet. kösz neki az újítást.

-- a kulcs. kb. ugyanolyan az eleje és a vége, ahol ugyanolyan sima gombok vannak. két hónap után már 10 böl 8szor megtalálom vakon, hogy melyikkel nyílik. tudom, vakok nem kapnak úgysem jogosítványt, de a régi kulcsnál megszoktam hogy egyböl azt akarja amit én.
a zárás az jó, a kör alakú bmw jelet középen nem lehet eltéveszteni.

itt szoktunk beszélgetni hetesekröl néha :
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9016777

frissitettem (javitottam) egy kicsit az osztalyzatokon, mert eltelt egy ev, es gyakorlatilag semmi baja nem volt a fentieken kivul.
a hujesegeket pedig megszoktam, mar nem bosszantanak annyira.

semgza.

Hibalista

- logic 7 erosito, navigacios computer, de ezt kitisztitottam és jó lett.
- a Dynamic Drive, a DSC, az AutoP, az indexkikapcsolás és a kézifék megáll a kormanyszögérzékelö hibája miatt, de szerintem ez csak valami szoftverhiba lesz, remélem ritkán jön majd elö.
- ablakemelo mechanika - eltört benne valami

Ide hordtam szervizbe

amit kellett eddig azt magam csináltam, de amúgy mindegy, oda kell figyelni minden szervizben. inkább a hozzáállás az érdekes, mint a cégtábla.
ennek még nem volt komoly baja, itt üzennék neki hogy lehetöleg ne is legyen.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2002
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? 750, es kb. minden 7er kivéve a dízeleket Következő autója? hatha az ujabb 7 jobb lesz.
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 7 2001 (2001 - 2007)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)