A Zen navarraviolett-metallic temploma
Szöveges ítélet
Hogy okos ötlet volt-e? Nem, egy ilyesmi autóra semmiféle racionális érvet nem tudnék felsorakoztatni, de ha okosan alkudozol az elején és frankón felméred az állapotot akkor talán nem szaladsz bele óriási pofonokba sokszázas kiadásokkal fűszerezve. A fórumozás/érdeklődés szerintem kötelező, persze ha tuti izgalmakat keresed az más...
Amit imádok benne az a nyugalom amit sugároz. Nyilván nyomtam már padlógázt, de ez nekem nem erről szól, hanem a suhanásról és a nyugalomról.
Ami a legjobban fájt: a 177E-es átírás!!!! Végülis mi a tököm a luxus egy tizenéves autóban? Hogy van? Ehh...
A legmelegebb a keresési fázis volt, mert azt a sok tákolt romot amit láttam, na azt sosem fogom elfelejteni. A keleti kereskedőkkel meg külön vigyázni kell. Hiába mondom hogy ugye nem egy rom miatt autózok 250 kilométert, ugye nem? Most szólok, ha sz@r lesz elpusztítalak mentálisan! Mire nepperünk: ugyan, nálam csak tuti & ismert előéletű jó darabok vannak, leginkább női vagy idős Orvos tulajdonostó, persze garázsban tartva & kikímélve, nemdohányozva. Aztán mikor leérsz már a kereskedés kapujában látod a csálé, eltérő színű elemeket, a hiányzó alkatrészeket, közelebbről meg látod a többi sz@rságot is. Külön kedvencem a passzióból átbőrözött kormány, könyöktámasz, váltószoknya az alig 200at futott gépeknél. Nem is ragozom tovább, talán nem egy E39/46-közeli szívás, de a 38ast is berhelik rendesen, talán csak arányaiban kevésbé a kevesebb a feldobott példányok számával arányosan. Szóval nem könnyű de legalább embert próbáló feladat, na...
Az enyém módjával extrázott, azaz a csomagtartó komfortzárásán kívül semmi nincs benne ami egy modern kisautóba ne lenne meg. Nem megdöbbentő módon ezek mind működnek is, mégpedig jól, úgy ahogy kell. Nincs nyüszögés, zörgés, megakadás meg a többi amivel találkoztam a nézelődés alatt. Persze azok mind női tulajdonostól, megkímélten jöttek, hogy máshogy... Reggelente 10 másodperc várakozást az indítás után és a kímélést a hideg üzem alatt biztosan meghálálja majd. Így vezetve az agglomerációs vs városi 50-50%-os közlekedésben pont 10-12 litert fogyaszt. Kb. 1-2-literrel többet mint a haverom 1.4 Lacetti-je. Na tehát akkor sokat fogyaszt? Szerinted? ;)
Az sportos E39es 17es kerekeket azonnal lepattintottam róla, jöhetett a 215/65 R16 téliben. Majd nyáron beszerzek egy 235/60-as felni&gumiszettet is.(megvannak, Conti gumikkal: yeah!) Sajnos a szebbik Style könnyűfémeket nagyon ritka beszerezni hát még jó áron, újonnan meg horror!!!! (maradt is a style-fenetudjamennyi, az alap típus, ha van szinte biztos hogy ez az amit el akarnak majd sózni, itt már csak a megkíméltség a kérdés)
Ahol most tartok: a vételár duplájában van úgy hogy minden jó rajta és az is lesz egy darabig. Hogy azután mi lesz az majd elválik. Gondolom bontás vagy ha meggazdagszom hobbiautózás és örülés egy elektromos vagy hibrid téma mellett a perverz Vasárnapokra! :D
Hibalista
- És akkor az matek hogy mivel is jár egy ilyen autó birtoklása: - 171.000km: eredetvizsga (8.000) + A0 éves KGFB (35.774)+ átírás (177.552!!!!) + pixelhiba javítás (2x25.000)(Azért ez a BMW szégyene, a szétmálló hokiütő-betét és a kéderek mellett. Hát hogy?)+ az első szett alkatrész olajakkal, szűrőkkel (88.685) + akksi mert az előző tulaj inkább rátöltött eladás előtt és szemrebbenés nélkül bemondta hogy jó... (33.000) + a hozzá adott E39 felnik javítása és 4 centír mert le voltak lakva egy kicsit (13.000) + ékszíjcserék (20.000) + Dunlop téli gumik 4db szállítással mert persze amit adtak vele az mar nem gumi volt hanem egy műanyag gyűrű (35.200) + a beltérhez árnyalatban is passzoló szőnyeg garnitúra mert a gyári gumi szett kifáradt és van bennem igény a szépre (6.600) + télikerék szerelés, centír (7.000) + futómű állítás és olajcsere (15.000) + új hűtő (mert a régi oda volt és amit legalább nem tetézett a tulaj egy kis hűtőtömítő bejuttatással) (57.000) + gyertyacsere, diffi olaj csere, fékolajcsere munkadíj (20.000) - 178.000km: kiegészítő fűtéscsap csere mert zúgott mint az állat (86.800) + feszültségszabályozó ami kicsinálta volna a modulokat (46.500) + munkadíj (10.000) + gyújtáskapcsoló javítás( amitől a tempomat kipucsult, továbbá a kormány gombjai nem működtek nem kis riadalmat okozva) és bal hátsó lámpa szétégett érintkezőinek a javítása (ami állítólag ennyi évesen természetes. bezzeg az öreg Mondeomon tudott működni ennyi évesen is. Háta f***om de tényleg...)(10.000) + Conti nyári gumiszett (60.000) + az alap Style-fenetudja mennyi felniszett mert kényelmesebb így és nem akarom gyalázni a szép kerekeket amit kaptam vele (30.000) + légkondi karbantartás, gáz, festék, olaj, fertőtlenítés (18.000) - 181.465 km: szelepfedél tömítés, mert a gyertyák száránál már volt némi olaj. (Mondjuk a szerelőm ezen tényleg jót röhögött, átlagos E38 tulaj ezt le se sz***ja. Nem baj, ez hobbiautó, legyen jó mindenhol) (24.000) + olajcsere 8l (16.000) + levegőszűrő (3.000) + munkadíj (17.000) - És most már majdnem tökéletes az autó, persze apróbb esztétikai hibák azért vannak mint pl. az elkopott jel a csomagtartón (azóta cserélve az elsővel együtt), az egy-két apró karc itt-ott, a kicsit viseletes műanyagok kívül (és ez egy tuti garázsos darab volt mint ahogy most is az.) meg a kavicsnyomok a géptetőn és még egy csomó tényleg apró dolog amivel lehet együtt élni hiszen nem új autóról van szó. - És a vége? Az 1Mós autó most van cakkpakk 1,8M-be. Most mondjuk tuti is minden. Ennyiért eladható? Nem hiszem... Nem is akarom erőltetni de ha rászorulok vagy váltani akarok majd remélem akad olyan majd, aki legalább részben hajlandó lesz áldozni a jobb állapotra. (és még a közel 8 hónap vs megnézett ~20 autó közül ez volt a legígéretesebb példány...) - 187.600 km: levitte a szél a balos fényszórómosót(há'hogy? de tényleg?) ami a szerelőm szerint BMW betegség... Kezd ezekkel kicsit tele lenni a t**öm, de legalább nem horror az eszköz ára. Persze a lököst le kell hozzá venni de sebaj, azt a részt még nem piszkáltuk úgyse. (és tényleg nem!) - 191.600 km: kipucsult a kartergáz szelep és lenyelt 1 liter olajat a motor. Gyönyörű füstgyertyát játszottunk amire még a mélygarázs tűzriasztója is elindult (micsoda mázli hogy pont akkor lett vége mire megérkeztem, kár hogy fényévekre volt ez a szerelőtől...). Hengerfejtömítésre gyanakodtam a fehéres füst miatt de végül nem az lett ami jó. (20.000 + szerelés + olaj) A fájóbb tétel a trélerezés volt. Mondjuk most hagyott ott először ami a hitemet kissé megrendítette de ettől még tartom hogy jó kis autó ez. Csak ne rohadna itt-ott. Érzem hogy nemsokára jön a futómű felújítás projekt is. Ezúttal nyilván zsilliárdokért... - 191.720 km: + 2db alsó lengőkar (Lemförder), 2db első teleszkóp (Sachs), csere + munkadíj (125.000). Külön jó hogy legutoljára 2001-ben nyúltak a futóművéhez így a csavaroknak volt idejük alaposan berohadni ami hatott a munkadíjra is + lejárt a műszaki is (18.000). Most azonban -hogy elmúlt a halk kopogás a futómű felől- újra a halk suhanás és az átszellemült vigyor!
Ide hordtam szervizbe
Rantosz Ricsi, akivel alapvetően meg vagyok elégedve de nem kaphat 10 pontot mert egyrészt nehéz időpontot kapni nála, másrészt mert körülményes megközelíteni a műhelyt. Hóesésben különösen izgalmas és ha trélerrel érkezik az imádott autód akkor a logisztika rémálom. Legalábbis nekem.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 172000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Mondeo- lelketlen szolga, azért szerettem mert hűségesen tette a dolgát! | Következő autója? | CL |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |