a legszebb német kocka
Szöveges ítélet
A legelején meg kell említenem: eddig francia és olasz autóim voltak, minden hibájuk ellenére védtem őket és ezelőtt fél évvel elképzelhetetlennek tartottam hogy valaha német autóban fogok ülni (társaságban páran még most sem hiszik)
Előző autóm egy Fiat Linea (1.4 TJet), családi autónak szántuk - nem vagyok kis darab, jelentős darabot szakítok le az utastérből, a csomagtartó meg a pöttöm "alkatrészeivel" van tele, szóval a Grande Punto kevés volt, a Lineára cseréltük. Maradt is volna, de egyik munkahelyemről - hogy is mondjam csak - elég szakaszossá kezdett válni a kifizetés, autóhitelt ehhez igazítani nem lehet, így kb. 2 hónapnyi hirdetés után hitelátvállalással elvitték. A fennmaradó összeg egy részéből kezdtem használt autót nézni - a méretből, kényelemből nem akartam nagyon lejjebb adni, így viszonylag leszűkült a kör - Citroen XM, Opel Omega és az E38 Előbbiek már a próbakörön produkáltak mindenféle elektromos furcsaságokat így hamar letettem róluk, az Omegák beltere meg siralmas volt a Linea után. Nosza nézzünk E38-at! Megnéztünk pár példányt kereskedőnél, mind bőr béléssel, agyonhasználva, lelakva, lepukkanva, siralmas volt mindegyik. Aztán megtaláltam szívem választottját, megnéztük és eldöntöttem, ő kell. Sötétkék plüss belső, minden benne (illetve...nem memóriás az ülés és kazettás fejegység van benne de ez belefér azt hiszem...) Nincs lelakva belül, szépen jár a motor (a V8 hangja meg...hát azt leírni nem lehet), semmi nagykipuff, ültetés, streetracing matrica - stock külső/belső.
Aztán lassanként kiderült, miért is nem akarta a tulaj hogy náluk nézzük meg az autót. 2X voltunk megnézni, egyszer tőlük nem messze egy kollégával, mígy rá egy hétre a város túlsó végén - mindig hibátlan volt minden. Így viszont nem volt hideg a motor...hidegen indítás után 15-20 másodpercig majd lefullad, ingadozik az alapjárat - ha szerencsém van az alapjárati membrán lesz a hibás, típushiba, nem is egy drága darab. A klímacsap hibája sem tűnt fel délután ötkor, 20 fokban, bezzeg vásárlás után 2 nappal mikor délben, napsütésben fűtött az autó már kevésbé volt komfortos...
Függetlenül ezektől nem bántam meg. 1,4 milliót szántam autóra, ezt 1-ért vettem (ha 1,4-ért veszek is rá kell költeni ennyit, így belefért a költségvetésbe) A fogyasztás 13 körül alakul, főleg városban, klímával egy közel két tonnás automata benzinestől nem rossz. Megérdemli, cserébe ha haladni kell halad, ha csak finoman közlekedik az ember akkor meg full kikapcsolódás. A környező zajok megszűnnek, észre se veszed hogy a lámpánál a szomszéd épp versenyezni akar veled a sportswifttel (így születhetnek a BMW verő swiftek történetei) A hely pazar elöl-hátul, a csomagtér több mint elég (egyszerre elnyelt egy nagy babakocsit, egy sport babakocsit, utazóágyat, etetőszéket és egy teli csőtáskát)
Itt tartunk jelenleg, számításaim szerint 2 hónap és talpraáll a Basa. Szeretem ha rendben van az autó, addig úgysem nyugszom míg tökéletes nem lesz. Addig is minden javítás után beszámoló jön.
UPDATE 8000km
A hibalistában szerepel a "changelog" - kiegészítés képpen még: Már most rá van költve a vételár majd´ fele. Ennek ellenére nem bántam meg, sőt folytatom a rendbetételét. Régi álmom volt és adni akarok egy esélyt hogy hosszú időt töltsünk együtt - a megbízatóságáról nem lelakott - elhanyagolt állapotában akarok ítélkezni. Ha egyszer rendbeteszem kiderül valóban mit tud.
Mindennapi használatban meg nagyon bejött. Kényelmes (naná), hatalmas csomagtartó (literre ugyanannyi mint az előzőnek, mégis több fér bele...az elrendezés) és - aki már hajtott ilyet tudja - egész más a közlekedési morál. Nem szokásom állatkodni, viszont furcsa hogy: ha indexelek beengednek, az autópálya mintha üres lenne, ha 140-el előzök pályán nem akarnak letolni 145-el, megvárják míg kihúzodok...mintha nem Magyarországon lennék. Receptre adnám mindenkinek.
folyt. köv.
Hibalista
- klímacsap - csak gyári alkatrész létezik, 114.000.- ezzel egyidőben szíjak, görgők, vízpumpa csere, fékek átpucolása (nem oldotta meg a nyikorgást, utángyártott sz@r betét volt benne így köv. körben azok cserélődnek), alapjárati motor kitakarítása, műszerfal kontakthiba javítás, kisnyomású szervócsövek cseréje összesen cc. 250.000.- forint munkadíjjal-alkatrésszel-számlával, garanciával
-
- fékbetétek elöl/hátul - gyári új alkatrész, Vatera (MihailAngelos), 49.900.- + beszerelés
-
- UPDATE (8000km)
- megette a jobb első gumi külső peremét, futóművet állítani nem lehetett a korábban említett lógó háta miatt - sebaj, ez volt a következő lépés a talpraállításban. Két hátsó lengőkar + két nagy szilent + 2 kerékcsapágy + 4 gumi (rájuk fért...használt 235/50 R18) szerelve összesen 230.000.-
-
- Alapjárati membrán (ha jól emlékszem cserével valami 20e ft.- körül)
-
- ami még közeleg: kipuffogó valahol szelel, klíma szervómotorok a műszerfal alatt (szorulnak, valószínű a sosem cserélt pollenszűrő és a bejutott szutyok nem tett jót nekik), 2 ellenállás a klímahűtőnél és lassan időszerű a motor+váltó olaj+szűrő
-
- A megbízhatóságot azért értékelem mégis 9-re mert ezek mind az előző tulaj hanyagságának tudhatóak be.Ahogy ezeket rendbetesszük lassan előkerül a valódi 7er....
Ide hordtam szervizbe
M3Box - fórumokon és itt olvastam róluk jókat. Az autót teljesen átnézte az egyik szerelő, mindent elmondott/elmagyarázott, összeírtuk mit kell cserélni, mindenhez írt gyári/utángyártott árat. Csak ajánlani tudom őket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Linea Emotion, 1.4 T-Jet | Következő autója? | megmarad míg szét nem hullik. talán pár év múlva egy X5... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |