A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2003-2010)

5 530d 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerelmem, a kekseg

Szöveges ítélet

Az autot 303000 kilometerrel vettem, egy kollegam/baratomtol. Nala kb negy evig volt az auto, elotte egy ismerosee volt, aki Magyarorszagon, a Wallis Pestnel vasarolta, 2004ben.

Manualis hatos valto, 30d, 218 loeros valtozata, reszecskeszurovel. Az auto hatsokerekes, nem xdrive.

Nehez szavakba onteni mit erzek iranta. Az auto eloeletet egeszen a megveteleig ismerem, es bar 14 eves, jo allapotban van. Imadom, es szerintem ezt erzi is. A szigorodo karosanyag kibocsajtasi normak, es folyamatos downsizing miatt dontottem emellett az auto mellett, talan most meg par evig lehet egy sok hengeres, nagy kobcentis dizelem.

Napi munkabajarashoz hasznalom - Szekesfehervar -> Budapest -, tobbnyire autopalyan. Utazasi komfortja csodalatos, es elmeny vezetni, bar korabbi elmenyeimhez kepest eleinte kicsit furcsa volt a BMW elmeny, azaz minden hatarozottan, es erovel mukodik, nincs meg az a feeling, mint a ketezres evek Volkswagenjeiben, ahol minden puha, es az en izlesemnek kicsit tulszervozott.

Az auto mereteibol fakadoan, parkolni elsore nem volt vele trivialis, es mindezt csak tetezte, hogy harmadik napja volt nalam, amikor a tolatoradar hibat jelzett es nem mukodott tovabb. Ezuton is szeretnek elnezest kerni attol a kek Ford Fiesta soforjetol, aki a Corvin parkolohazban vegignezte, ahogy az egy szammal kisebb helyre betornasztam az autot, mintegy hat perc alatt. Szerencsere a tolatoradart megoldotta a meghibasodott PDC szenzor csereje.
Meg egy gondolat a tolatoradarrol: zsenialis ahogyan a sipolasa valoban korbevesz, nem kell a kijelzore neznem, tokeletesen hallhato melyik iranyban van az akadaly.

A futott szelvedo egy zsenialis dolog, viszont megosztanek egy vicces tortenetet rola: egy hideg es esos marciusi reggelen erkeztem meg az irodahoz, es amig vartam hogy kinyiljon a kapu, ijedten vettem eszre a gephazteto sarkanal felszallo gozt. Levert a viz, alig par hete van nalam az auto de maris sikerult volna megfoznom?! Lelki szemeim elott lepergett a forgatokonyv, ahogy Gabor a kedvenc szerelom diagnosztizalja a hosszu dizel motort, es szomoruan kozli hogy ez bizony hengerfejes lett. Labujhegyen bealltam a parkoloba, es felnyitottam a gephaztetot, elkezdtem nezegetni a dolgokat - mintha ertenek hozza, vagy itt barmit tudnek kezdeni vele - viszont fagyallo szagot nem ereztem. Miutan realizaltam, hogy a goz nem a motorterbol jon, tovabbra is reszketve, lecsuktam, es valamiert ratettem a tenyeremet a szelvedore. Ekkor jott a letaglozo realizacio: "EZ MELEGEBB MINT A KEZEM A K ELETBE". Jot nevettem rajta, es egy hatalmas teher leesett a szivemrol.

A kezifekhez sajnos nem tartozik vicces sztori, ez csak egyszeruen bosszanto. Fog ugyan, de ugy be kell huzni, hogy minden alkalommal rettegek, hatha eltepem a bovdent.

Az auto road presence faktora, meg ennyi idos koraban is jelentos, alapvetoen probalok defenziven, kiszamithatoan, normalis kovetesi tavolsagot tartva, szabalyosan kozlekedni, megis sok esetben latok olyat, hogy masik autos lemond az elsobsegerol, atsorol masik savba. Ez a negativ asszociacio sajnos a marka velejaroja.

Szeretnem meg megemliteni a "BMW tarsadalmat". Tobbszor elofordult, hogy markatars integet, beenged, es alapvetoen elozekeny, kifejezetten kedves. Ilyet masik autoval meg nem tapasztaltam.

A szervizek ahova hordtam, bar nem markaszervizek, de nagyon professzionalisan vegeztek dolgukat - ehez lehet hogy hozzajarul az auto kora is, valoszinuleg a legtobb szerelo ismeri mar -, maximalisan elegedett vagyok veluk, es a "BMW ado" sem volt tulsagosan jelen a szamlaban.

Fogyasztasa a motor meretehez, es teljesitmenyehez kepest ajandek, varosban elofordul hogy akar a 10 l/100km fogyasztast is eleri, de mindenkeppen realizalni kell, hogy ez az auto nem ovodajartnak keszult. Normalis napi hasznalatban a legjobb atlagom 7.4 liter volt vele, de ez egy olyan heten tortent amikor valamiert nem volt reggel dugo Budapesten. A 8 koruli ertekek realisabbak.

Mivel a fentiek tobbnyire pozitiv dolgok, a vegere irok egy negativat is: bar a radio tamogat bluetootht, kihangositonak sem tudtam vele osszeparositani a telefonomat. Ezt a problemat, konnyen es olcson tudtam orvosolni, egy FM transmitterrel, ami kihangositokent is funkcional. Zenet ugyan lejatszik, CD, de akar DVD lemezrol is mp3 formatumban, de nekem valahogy par eve nincs olyan szamitogepem amiben lenne optikai meghajto, igy ez nem megoldas nekem.
Ezzel kapcsolatban egy masik vicces tortenet: az autot ahogy megkaptam, cimboranak egy zenes dvdje benne maradt, es mivel csalados ember, kisgyerekekkel, eleg sok zenet tartalmazott a Baby TV musoraibol. Kifejezetten vicces volt nezni az emberek arckifejezeset, amikor atengedtem a gyalogost a zebran, a nagy, xenon lampas BMWvel, es kozben bentrol kiszurodik egy csodalatos gyerekdal... (-:

Summa summarum: csodalatos auto, viszont tobb ponton latni, es erezni hogy eljart felette az ido. Ez nem a menetteljesitmenyeben, inkabb a kenyelmi funkciokban utkozik ki. A forma szerintem csodas, de en megjelenesekor is bamulatosnak talaltam Chris Bangle munkajat viszont az F10/G30 elolnezete jobban tetszik - egyszeruen dogosek a hatarozottabb elek a gephazteton. Ha tehetnem, a kovetkezo autom egy E60 lenne, null kilometeresen, de mivel ez kivitelezhetetlen, valoszinuleg egy utod modell lesz, es egy nagyobb szivdobbanas amikor meglatok egyet a forgalomban.

Hibalista

- 1db tolatoradar szenzor - kezifek - ekszij es feszitogorgo csere

Ide hordtam szervizbe

Szakonyi kft

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Lencses 2001 kft

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 303000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? 530i/d/e
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (128 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)