Baljós árny a tükörben II.
Szöveges ítélet
5 év élményekkel teli E39M5-özés után(Baljós árny a tükörben címmel) elérkezettnek láttam az időt, hogy váltsak, egy újabb emmötre. Már az E39M5 is élményautó a javából, amit csak imádni lehet, de az E60 óriási ugrást jelent, amit anno az E34-ből E39-be átülve lehetett érezni. Igazi szerelemautó, ész érvekkel megmagyarázhatatlan, egyszerűen nem lehet neki ellenállni: ahogy a V10-es motor trombitál és 8250-ig forog, közben a kerekek 4.-ig felváltva is csikorognak, ahogy az ember a HUD-on látja a fordulatszámmérőt kiakadva váltásra figyelmeztetve villogni, ahogy az ülés gombnyomásra beszorít, Forma-1-es módon váltani hátbavágásszerűen, mind-mind olyan érzés, mint mikor a Totalcar tv-s M5 tesztjét először láttam majd néztem meg ezerszer. Naponta beleülni és átélni a tesztvezetést egy beteljesült álom! Ezért nagyon nem részletezem az autót, leírom azt ami az adásból kimaradt: hidegrázó érzés a hűlő fém hangja, a fékek/kipufogók/hővédő lemezek nagyokat pattannak, kattognak megállás után, a levegő 30 fokban is remegve áramlik a kocsi alól, elképesztő erők-hangok-szagok hatnak menet közeben emberre és gépre egyaránt. Csodálom ezt a technikát és a fejemet csóválom vezetés közben, hogy ez az autó mire képes. Önmérsékletet igényel. A menetdinamika páratlan, lehet szelíd és vadállat egyszerre. Átlagos, normális tempóban egy sima utazó 5-ös szedán, annak minden kényelmével és extrájával. Teljes bőrkárpitozás, gyakorlatilag minden műanyag elem bőrözött, üvegtető, navi, HUD, adaptív bixenon, stb. Az M-gomb benyomása után szabadul el a pokol, a legdurvább motor és váltóprogrammal, kikapcsolt DSC-vel, gumi legyen a talpán amely bírja a strapát. Az autópályán nincs ellenfél, korlátozás nélkül és chippel viszi a 330-at.(525le, 550Nm)Fogyasztása 12-20 liter között van. Kopó alkatrészeken kívül csak benzinpumpa csere volt, ami nem tervezett, "hála" a hazai üzemanyag-minőségnek, holott kizárólag 100-ast tankolok. A kuplung is kopó alkatrész, de ezt be kell tudni vállalni az M-es BMW-knél. A rémhírek ellenére kilehet fogni jó állapotút, amire vigyáztak, szervizben leinformálható, és minimum szervizkönyves. Nálam kapott aFe hideg sport szívórendszert, sportkipufogót, -25mm ültetést, a gyári 3 fokozatban állítható sportfutómű mellé. Sebességhatárokat betartva nem előznek meg, autópályán utolérve is csak lassan, óvatosan. Tekintélye van. És elismertsége: autósok integetnek a piroslámpánál, tenyérrel lefelé, hogy adjak gázt, hallani akarják a hangját. Motorosok, ha megelőznek egy kis verseny után, feltartott hüvelykujjal beköszönnek. Kereszteződésben kikanyarodva mosolygó emberek integetnek, fordulnak meg a kocsi után. Gyerekek nézik a parkolóban az üvegre tapadva, bárkinek megmutatom örömmel, ismerősöknek pedig rendszeres próbakörök alkalmával adok át valamennyit az ///M érzésből, ami egy valódi Motorsportos BMW minden csavarját, majd egy idő után annak gazdáját is áthatja...
Hibalista
- Benzinpumpa
Ide hordtam szervizbe
Pintér Motorsport
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
BMW Tóth Siófok
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | E39M5 | Következő autója? | F10M5 vagy M6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |