Az egész a szofisztikált izlés dolga
Szöveges ítélet
Gyerekkorom óta autóbolond vagyok. Mindig is a német márkák, főleg Audik vonzottak.
Mindenképp használtat és benzinest kerestünk, mert az autó hétköznap rövid távokat megy és az előző fiatal dieselünkre elég sokat kellett költeni.
Mi Németországban élünk, itt kicsit más az órabére egy sarki autószerelőnek is ha kocsi szerelésről van szó.
A szomszédunk ajánlotta az E60 típust régi 6 hengeres motorral. Persze én egyből kezdtem perelni, hogy de az Audi. Nyugodt német nem állt le velem vitatkozni, azt mondta ez csakis ízlés kérdése. Mindegyik német márka jó, a lényeg, hogy jól érezd magad benne, boldogan használd!
2 éve szóba jött az autócsere és akkor megtehettem hogy több autót is kipróbálhassak. Audi A6 és Passat,Volvo V70,BMW 5 és esetleg 7 amik szóba jöttek. De soha nem gondoltam komolyan a BMW-t.
Aztán egy kereskedésben szerencsémre volt mindegyik típusból, persze nem azzal a motorral ahogy akartuk, de beülni kipróbálni, megtapogatni tökéletesek voltak. A Volvo kiesett, túl kicsi a lábtér a gyerekeknek, BMW 7 motorjai és fenntartása miatt esett ki.
Az Audi 2.0 TFSI, a BMW egy 523i volt. Mindkettő automata, az Audi kombi, a BMW Sedan. Kb egyforma felszereléssel.
De ott ami történt az szerelem volt első hallásra! A BWM motor hangja és karakterisztikája, a váltó működése pont olyan volt amire vágytam. A belső design, az anyagok minősége, kidolgozása és illesztése. Egyszerűen tökéletes.
A motor sima benzin, nincs hűteni való turbó és csicsás kompresszor. Ha gázt adsz, visszavált és megy mint a barom. Persze nem úgy mint egy 530D, de egy átlag akár diesel autónál jóval gyorsabb. És mindezt persze finoman, szépen, kulturáltan, Úriember módjára teszi. Persze az Audit is kipróbáltuk, de arról nem akarok itt írni.
Végül megtaláltuk egy márkakereskedésben a nekünk valót. Egy E61 kombit, automata, panorámatetős, közepes felszereltséggel. (Pl bőr nálunk nem volt kitétel)
A kocsi városban szépen járva 10-11L-t eszik, száguldani lehet, de mivel itt minden lámpán kamera van nem éri meg...Közúton kb 7L-t eszik, autópályán kb 8,5 L-t. Vegyesben 9-10 L-el eljárunk (50% város).Persze a sebességhatárok betartásával, normál vezetési stílusban.
Már megkaptam, hogy a BMW nem erre való, miért nem nagyobb dieselt. Azért mert nekem ez passzolt. A haverom egy 2 éves E90 325D-t vett, félévente pucolják a kályhacsövet,mert nem ér rá eleget hosszútávon használni. A diesel plusz adójáról meg biztosításáról nem is beszélve. Soha nem hozza vissza fogyasztásban...Ahhoz jóval többet kell autózni.
A kocsi nálam már 2 szervizen túl van. Az olajat 15.000 ként cseréltettem, a többit meg ahogy kiírja. Eddig nálam olajat nem kellett utánatölteni.
A hátsó indexet kellett cserélni, mert az index elszállt. Ez már a facelift modell LED indexel, sajna az egész lámpát cseréni kellett, de gariban megoldották.
Minőségi, precíz darab, ami nyugodtan csendben teszi a dolgát, de ha kell simán tud büntetni is. Plusz pont,hogy van presztízse, az autók simán lehúzódnak előle, egy egyenrangú kereszteződésben is előbb elengedik nyomulás nélkül.
A kocsiba 2 év után is ugyanolyan jó érzés beszállni mint mikor megvettük. A család is nagyon szereti, s egy darabig biztos megtartjuk.
Szerintem ne hagyd magad befolyásolni, próbálj ki több márkát, modellt különböző motorral. Megéri, ha később boldogan fogod használni!
Hibalista
- Hátsó index-Gariban cserélték amúgy 450 EUR lett volna
Ide hordtam szervizbe
BMW Jülich
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
BMW Procar Sollingen
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |