A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 530ia +LPG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Van benne valami a Bismarck szellemiségéből

Szöveges ítélet

Először is még mindig meg van, nah nem azért mert nem akarja meg venni senki.. előre bocsájtom, hogy én magamnak szerelek, bár csak hobbista vagyok, amit írok nem szent írás vagy követendő példa, én így tudtam megoldani :)

Szóval 530i - M54B30 (motorkód) automata, Touring - 2017.06.22

Röviden, ami jó: Nagy tepsi kényelmes én hosszú utakon használom autópályán van elemében leginkább, elég nyomatékos 300nm amiből már 280nm 2000es fordulaton meg van és 231 le-s szóval tudja szedni a lábát még automatával is, csendes, keveset fogyaszt (nem röhög! tényleg :D 11l/100km lpg 130-150nél, városban ha tempósan közlekedsz inkább 14-16liter/100km) alkatrész rengeteg van hozzá, után gyártott/gyári is bőven lehet válogatni.


Ami rossz, már amennyire: 15éves autóról beszélünk, igényli a törődést, de ez normális, ha olyan autót akarsz, amibe elég tölteni a benzint néha napján akkor ez nem a te autód.. az alkatrész árak szerintem nem drágábbak semmivel mint egy Opel vagy Peugeot csak vannak dolgok, amikből ezen van 1-2 darab amott nincs, pl. kisegítő elektromos vízpumpa állóhelyzeti fűtéshez.Tudnak rohadni elég rendesen, kerékjárati ívek, küszöbök, ajtók, csomagtérajtó is szóval nézd meg mit veszel..

és hogy mi köze a Bismarckhoz? Ha nem figyelsz oda rá, kicsit mindig el akar süllyedni.

Fogyasztás: engem annyira nem érdekel, mivel gázzal megyünk, ami itt fele annyi mint a benzin, szóval a 14l literes fogyasztás városban pont olyan mintha 7l benzint rágcsálna el, de azért leírom

Autópálya (130-150km/h): 11l gáz - 9l benzin - ezeket nagyon megrakodva mérem és ha előzni kell belenézünk a 180-ba.. valószínűleg tudna kevesebbet is
Vegyes használatban(autóút 70% - város 30%) : 10l gáz - 8l benzin
Városban (tempósan közlekedve): 14l gáz - 12l benzin

Hosszabban: alapvetően nem akartam automatát se BMW-t csak valami megbízható autó kellett gyorsan, mert költöztettem magunkat külföldre, ezt is kint vettem miután megnéztem szám szerint 37 autót és mind a belét húzta ezen meg volt friss műszaki új fékek körbe, új gumik, meg állítólag friss olajcsere (utóbbi azért erősen kérdőjeles volt miután lecseréltem az olajat)

240 000 valós Km-rel teljes szerviz történet perverz módon az összes számlával, 2 tulajos az első 8 a második 7 évig tartotta utóbbi rakatott bele LPG rendszert, az első tulaj elég elvetemült volt utólag a BMW-nél megrendelte rá a gyári M-pack felniket (Style-66) lökhárítókat, a 2. tulaj nem sokat használta az elmúlt években állítólag ő is külföldön dolgozott igaz vagy nem csak ő tudja.

Motorikusan:
Amikor én elhoztam, szépen folyt belőle az olaj az olajszűrő ház és a blokk találkozásánál ez gyakori hiba 2000 Forint a tömítés és pár óra szerelés, egyébként is jellemző az olaj folyás ezeket ellenőrizzétek a következő helyeken.
Olajszűrőház, Szelepfedél, Olajdekni, Főtengely szimering (utóbbi ritka)
Az olajat szeretik ezek a motorok pláne, ha szar van benne, vagy lásd lentebb a CCV át van szakadva/az olaj lehúzó gyűrűk kopottak, nekem jó CCV-vel és normális olajjal 10 000km alatt fogyaszt kb 7dl olajat, ami teljesen normális. Viszont az előző tulaj új olajából 3000km/1 litert evett, ami a BMW szerint normális olajfogyasztás ennél a motornál állítólag.. szerintem nem. :D

Vákuum csövek - ill vákuum rendszer+szívócsövek - ohh dear prepare your anus..
Először is mielőtt neki állnál lebontani mindent ellenőrizd a Lambda szondákat (4db van benne), légtömegmérőt, hogy jók-e.

Szóval vákuum rendszer magába foglalja a karterszellőztetőt CCV szelepet és csöveit, pár vak dugót a szívósoron, sokkal több O-gyűrűt itt és ott. Ezzel szívtam egy keveset, de csak azért mert napi használatban volt a kocsi és apránként próbáltam megtalálni mi és hol van kirepedve elfáradva.
A tünetek - Motor hiba lámpa, egyenetlen alapjárat, kis vákuum szivárgásnál (pl pár pont szerű lyuk, vagy egy öreg O gyűrű) ez minimálisan jelentkezik nekem pl mikor már vissza engedte fordulatot szinte teljesen kisimult a járása, sokan akik más autóból ültek át észre se vették még hidegen se. Ha nagy a vákuum szivárgás félregyújtás, henger leállás és ha a CCV át van szakadva feltudja szívni az olajat és elfogyasztani iszonyat sebességgel.

Szóval, ha tudod nélkülözni a kocsit legjobb, ha leveszitek a szívósort és mindent kicserélsz CCV-t, vakdugókat, O-gyűrűket stb. és jó lesz megint 250e km-re bár a CCV elég gyenge pont. Télen a membrán betud fagyni és átszakad, ha az olajból nem tud kipárologni a víz rendesen (rövid utak, kopott olaj lehúzó gyűrű, kirepedt vákuum cső ahol betudja szívni a párás levegőt stb) maga ezt a szelepet cserélni nem nagy művészet légszűrőt kell kivenni hozzá, ha már van gyakorlatod 1 óra ki-be szerelés. Persze ki is lehet iktatni van rá számtalan megoldás a neten, valami hasonlókkal mint amilyen a Bödön volt Winkler tehenében, vagy vannak más gyári munkagépekhez való (főleg), de utóbbi nem baj elég robosztusak és nem egy 1mm-es membránnal akarják megoldani a dolgot, magam is gondolkodom az átalakításon, mivel nekem ez volt az első CCV cserém meglátjuk meddig tart, ha évente kell cserélgetni (csak a szelep 12 000 volt nekem) akkor már el gondolkodom egy tartósabb megoldáson.

DISA szelep - ezzel oldották meg a változó szívócsőhosszt, a dízelek örvénycsappantyúival ellentétben itt egy nagy lap/ajtó van, amit nyit zár a szívósorban, tönkre tud menni ez is... Vákuum vezérelt ebben is van egy membrános rúgós kis labda ami meg tudja adni magát ez a ritkább ezt önmagában nem éri meg cserélgetni, ha jól tudom. A gyakoribb, hogy az állító mechanika tengelye egy lapolt felület, ami idővel elkopik és onnantól a lapátban elfordul ez a műanyag tengely plusz a másik végén van egy pici kúpos tengely 20-25mm hosszú, ami támasztja, hogy ne forduljon ki a keretből ez is ki tud kopni. Nekem kezdett elkopni ez a műanyag tengely így nem zárt rendesen, illetve a kúpos kis tengely is már úgy ki volt kopva, hogy csak attól kicsúszott a szívósorba, ahogy megbillentettem kiemelni. Szerencsére a kialakított helyén maradt így nem esett be mélyebbre különben szerelhettem volna... ehhez lehet kapni kb 20e forintért javító készletet fém lappal teljes hosszábban, átmenő tengellyel, új erősebb lapolt tengellyel szóval örök darab..


Futómű:
Fűtőműben még eredeti alkatrészek voltak, én lazítottam meg először ezeket a csavarokat mióta beszerelték (240ekm), pedig itt Magyarországot is megszégyenítő szar utak vannak és gömbfejek még minden hol feszesek nem kotyognak, összesen a két első alsó lengőkar szilent adta meg magát, illetve a baloldali stabilizátor pálca és a stabilizátor szilentek kilágyultak. A lengőkar szilentekkel szívtam egy keveset, mert nem volt pont ekkora szilent kihúzóm így kénytelen voltam átpréselni, ameddig tudtam utána átpréselni a gumit teljesen és bevágni a fémperselyeket, hogy össze tudjam roppantani kicsit majd kihúzni kicsit időrabló volt, de foglalkozás elérte célját. Az új szilenteket berakni már sima menet volt. (Mi előtt neki állnál jelöld össze, hogy állt a régi szilent a lengőkarban és úgy rakd be az újjat is) Ha komplett lengőkart veszel Lemfördert vegyél az a gyári is (Meyle HD-t nem annyira javaslom külföldi "kollégák" sokat panaszkodtak rá, nagyon változó minőségűek voltak amikor piacra kerültek, én is csak próba jelleggel tettem be amiket írtam, de elég árulkodó, hogy a gyári Lemförder lengőkar 240e km-t és 15évet kibírt sőt még mindig mert csak a szilent repedt be, gömbfej még jó egészségnek örvend)


Váltó: Az enyém szépen váltogat, aránylag gyorsan is mondjuk nekem hiányzik a kézi nagyon.. ez egyéni hülyeség sokan szeretik, szóval olajat cserélj benne, ha nem cseréltek előtted akkor meg pláne, nyugi nem fog tönkremenni tőle, hacsak nem volt alapból is elkopva a váltód kuplungtárcsái, mert akkor sajnos megeshet, hogy letérdel.. 60-70e hozzá egy bontott váltó, mivel nem nagyon mennek tönkre, nem úgy mint a dízelek automatái, így a benzinesekére nem annyira van kereslet.

Belsőtér
Mindene működik, kényelmes csendes, alapbőr ülés van benne nekem hiányzik nagyon a derék támasz 900km után egy komfort vagy komfort-sport ülést elbírnék benne, csomagtartó nekem elég annak ellenére, hogy bent van egy teljes értékű pótkerék, mert az lpg tartály a pótkerék helyén lakik. Egy bútorok nélküli költözést sikerült megoldani vele Magyarország-Anglia között

Kasztni: ahogy fentebb írtam szépen tudnak rohadni, ajtók élei, küszöbök, sárvédők, állítólag a motorháztető is, csomagtér ajtó, emelési pontok.. így alaposan nézd át mit veszel az alja teljesen le van burkolva eredetileg, a műanyag takarókat pár patent fogja, próbálj meg alá nézni lámpa+műanyag műszerfal "kanál" legyen nálad és akkor eltudod tartani, hogy benézz alá


Megbízhatóság: eddig elégedett vagyok, egyetlen egyszer robbantunk le, az is sajnos az idióta előző tulaj miatt a f*szkalap nem tudom máshogy nevezni, mivel utólag kiderült, hogy ereszthetett a vízpumpája ezért teletolta, de szószerint tele töltötte hűtőtömítővel. Ausztriából mentem Németország felé 35 fokban hegynek felfelé fentebb ment a vízhőfokom nem nagyon, 3/4ig nem volt pirosban néztem is, hogy mi történik félre álltam tömlők nem kemények vissza is ment szépen, mentünk tovább következő hegy, újra 3/4 majd kisvártatva pukkanás és eldurrant a kiegyenlítő tartályom, egy élmény volt nyakig megpakolva az autópályán rostokolni mire a biztosítóm intézett trailert, ami lehúzott a pályáról, utána trailer haza szüleimhez, vízpumpa le és már meg is volt a baj a vízpumpa szívócsatornája konkrétan tele volt hűtőtömítő rögökkel (ld. képek - az anya mellette csak viszonyítás képpen az nem volt a hűtőkörben :D)... majd amikor engedtem volna le a maradék hűtő tömítőt a hűtőből alsó dugó ki és nem jött a víz. Bele nyúltam, krémes massza.. fogtam egy üvegmosó kefét a konyhából és azzal pucoltam ki először, a hűtő teljes magasságának a 90%-ig tele volt hűtő tömítővel... csak a bemenő csőnél nem volt - a nagy áramlási sebesség miatt gondolom.. elátkoztam párszor az embert, de a motorom megúszta szóval aránylag golyóállónak lehet minősíteni azt hiszem.

2017.12.20 - Azóta történt.. szóval sikerült másodjára is lerobbanni, időközben elköltöztem előző lakóhelyemről egy aránylag hidegebb helyre, illetve a munkahelyem is 70km-re került így napi 140km-t ingázunk, beállt a tél illetve a mínuszok, nem tudom, hogy volt-e hozzá köze de feltételezem, szóval 2.hónapja boldog ingázást követően az egyik reggel a cég parkolója előtt volt egy kis alapjárat ingadozás a pirosnál kb 2mp-ig kb 50-100 fordulatot esett majd beállt a helyére, leparkoltam semmi rendellenesség, leállítottam. Ebédszünetben kiakartam ugrani a BMW-hez egy pár O-gyűrűért indítottam elég hangos kalapálás, illetve rázkódás a motorból. Hiba lámpa nincs, olajnyomás rendben leállítottam. Nívópálcán azért megnéztem az olajszintet, újra indítottam, közben már kinyitottam a motorháztetőt iszonyú kalapálás a motorfelső részéről - először a hidrotőkékre gyanakodtam, így megpróbáltam vele hazavánszorogni, mivel találtam egy fordulatszámtartományt ahol csendben volt 1600-1700 igyekeztem ott tartani. Viszont kb 30km-re otthonról le kellett lassítanom és a fordulat beesett kb 1000 alá onnantól mindenhol csörömpölt félre álltam, onnantól már csühögött is mint egy gőzmozdony.. itt már volt check engine lámpa is.. leszedtem a szelepfedél takarót elkezdtem a trafókat kivenni és az 5. henger trafója kb 3db-ban jött ki, a gyertya teljesen kilazult, ill. kijött a helyéről akkor már ellenőriztem a többit is, egy kivételével az összes többé-kevésbé fel volt lazulva..
ill. a 2. hengerben nem is nagyon tudtam visszahúzni rendesen, megszorult, de nem teljesen.. az 5. hengeré pedig csak forgott magában, egy nagyon rendes idős bácsi elvitt egy közeli autósboltba vettem bele 2 másik gyertyát hátha, de nem a gyertyamenetével volt a gond... Sajnos az előző tulaj szerelője hírből se ismerhette a nyomatékkulcsot így vagy alul voltak húzva a gyertyák vagy túl voltak húzva, mondjuk amúgy is terveztem a gyújtógyertyák cseréjét, de nem így. Vontatás lett a vége. Az 5. henger gyertyafurata fel lett fúrva és kapott egy menetjavító ?spirált? a 2. hengeré pedig már meg volt perselyezve szerencsémre kitudtuk venni könnyen és a menetemelkedése a furatnak illetve a mérete is egyezett a menetjavító spiráléval így csak a rossz perselyt kellett cserélni egy spirálra, kapott 6db belevaló 4 pólusú NGK BKR6EQUP másnéven NGK 3199-es gyertyát egy új trafót és szépen jár ilyen csendes még sohasem volt. Felemlegettem az előző szerelőt párszor remélem csuklott rendesen az hogy a menteket szétszaggatta egy dolog, de sima 2 pólusú gyertyák voltak benne amivel még elmegy, de biztos nem viccből hozza ezt a gyárikatalógus.. viszont 2 gyertyának is össze voltak nyomva teljesen az elektródái, az egyiknél talán volt 0.1-0.2 tized a gyertyahézag, de a másiknál semmi úgy rápréselte a "mester".. nem is értem, szerencsétlen motor, hogy bírt így üzemelni. Egyébként egyre jobban becsülöm főleg, hogy mennyi ideig bírta mielőtt meghibásodott egy kretén szerelő végett. Az autó legnagyobb ellensége továbbra is a gazdája, ebben az esetben a jobbnál jobb szerelők..

A kis beavatkozás után, ugyan nem mentem vele még hosszútávot, de a városi fogyasztásom 2 literrel csökkent, illetve érezhetően erősebb a motor. Nyilván ugye, hogy már van minden hengerben normális kompresszió meg gyújtás ez azért várható volt.

Vissza az időjárásra mint ok-okozati összefüggés, amire gondolok mivel nem voltak normálisan meghúzva a gyertyák, illetve már nagyon normális menet se volt 2-ben, a rendszeres tartós autópályázás alatt szépen felhevült minden, majd a mínuszokban éjjel, napközben minden visszahűlt ez a három ok elég volt hozzá, hogy fellazítsa gyertyákat.

Tanulság, ha magadnak szerelsz, használj nyomatékkulcsot és a megfelelő nyomatékot, ha más szereli az autódat, próbáld meg kideríteni használ-e, ha azt mondja az a b*ziknak való, ő érzésből megoldja.. kezdj gyanakodni, lehet nem jó helyen jársz.

Hibalista

- DISA - Szelep 0 Ftból saját magamnak - CCV szelep avagy kartergáz szellőztető csövekkel együtt - (Vaico) 30 000 Ft - Első lengéscsillapító - Sach (ez a gyári is) 25 000/db + porvédők 3000/pár+ Lemförder toronycsapágy 9000/db - Két első alsó lengőkar szilent (Meyle HD) 12 000 párban - Stabilizátor párban szintén Meyle HD 4000 + stabilizátor szilentek (Meyle HD) 2500 - Kiegészítő elektromos vízspumpa (ebből csak gyári van Pierburg) 25000 - Klíma elektromos ventilátor 30000 - Olajház tömítés-blokk és a konzol közé Elring 2000Ft - Vízpumpa (SKF) - erre nem emlékszem mennyi volt - 1 Bosch gyújtótrafó - - Általános dolgok: - Váltó olaj+szűrő (Mobil ATF LT 71141 10 liter) 25000Ft - Difi olaj Castrol Syntrax Longlife 75W-90 2liter - 7500Ft - Motorolaj Total Quartz Ineo MC3 5W40 8liter 16000Ft + MANN-FILTER 925/4x szűrő 2400Ft - Szíjjak Gates szíjjakat vettem árára sajnos nem emlékszem - 6db gy.gyertya - NGK BKR6EQUP / NGK 3199 - 3000 Ft/db

Ide hordtam szervizbe

Saját Magam - van még hova fejlődnöm, nem is dolgozom túl olcsón, de legalább, amit kicserélek/megjavítok tudom, hogy tényleg ki lett cserélve

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 240000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 306 2.0 hdi Következő autója? BMW E60 - M54B30
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)