A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 530D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

... kűzdelem az alkatrészbolttal, a bontóssal és a szerelővel

Szöveges ítélet

Mentem vele, beleszerettem, megvettem. Ilyet soha nem szabad! Pláne nem fiatal suhanctól, aki legjobb esetben csak rosszul patkolja bele az új alkatrészt, rosszabb esetben mondjuk gyorskötözővel javít féket!!!
Az autó úgy égeti a pénzt mint egy k*rva, akármennyit ráköltesz mindig marad valami javítani, cserélni.
Az ember előre nem gondolná hogy később már számítani fog minden apró hiba és hogy tucatnyi szerelővel fog vívni.
Suzukit az ember nem javíttatja, minek. A BMW-be meg beleszeret és csak viszi csak viszi. Érdekes hogy a drágább, megkímélt példányok is elfogyasztják ugyanazt a pénzt, mert ott meg a tulajdonos csak "igényes" márkájú új alkatrészt vesz hozzá. Több BMW tulajdonos még pollenszűrőből is direkt a legdrágábbat veszi meg, mert az biztos az a legjobb.
Az 530d egy nagyon jó kocsi, és bármilyen rossz az állapota a vásárláskor, érdemes költeni rá, élmény vele bejárni az országot, vagy akár egész Európát. Vissza négy padló és csak megy csak megy csak megy a nagy dömper, a bőr ülésekkel, kézi váltóval, meg a hihetetlen kis fogyasztással. Szerintem azért 30.000km/év a minimum, hogy ne fájjon, mert amúgy a szerelőnek te vagy a biztos pont az életében - az tuti. Aki túl van pár élet tapasztalaton, és képes az éves keresetét 2 év alatt rákölteni egy autóra, komoly élményben lesz része évtizedeken keresztül (mert fél, meg harmadáron nem fogja eladni senki). Ne ülj bele, ne próbáld ki, mert beleszeretsz...
Nyilván mindenki csendben titokban ugyanígy megszívja a régi nagy luxusbárkákkal. A "patika" autók vevői meg az értékvesztéssel valszeg ugyanennyit vagy többet buknak. Élni kell egy kicsit, és egy ilyen kocsi azért több élményt nyújt mint egy Corolla.

Az első 10.000 kilométer után újraértékelve: Nem tudom és nem is akarom igazán eladni a kocsit. Cserélném még nagyobbra, de aki a nagyobbat árulja, ő is nagyobbra akar cserélni. Így marad minden a helyén. Persze féláron nem eladó, így marad a havi minimum 50eFt szervizköltség, és a mosolygós kellemes utazások. Minden villog a műszerfalon, de attól még megy. Néha eltűnődsz hogy mi a k*rva anyjáért megy mindig valami tönkre mint egy kib*szott Wartburgon, de az élmény még mindig kárpótol. Van egy kocsim ami már elégetett 1.5mFt-ot és még mindig rozsdás, állandóan ég a rükverc lámpa, az egyik féklámpa nem ég, a sofőr ülés ki van szakadva, az ablakemelőt még mindig nem cseréltettem ki, az első lökhárító még mindig lóg, és nem M optika, és cserélni kell a diag szerint a gyertyákat, a légtömegmérőt, javítani kell a rásegítő fűtést, a gumik sem újak, futómű beállításon még nem voltam, és el van szakadva a motorháztető nyitó bowden. Az egész egy groteszk kabaré, hogy mégis olyan finom lágy, selymes a motor, a futómű is kellemes, kényelmes és egyáltalán olyan mintha minden a helyére került volna, mikor az ember 110km /h vagy gyorsabban (mondjuk 200-zal) autózgat.

2016.10.11.: Közben az összevissza világító hátsó lámpa meg lett rendszabályozva, meg ki lett cserélve a bal egy ablakemelő, meg a bal egy tükör (törött volt). Újrarakattam a szélvédőt is mert beázott. Igazából minden amit megcsináltattam rajta jó, és működik szépen. És szépen látszik, hogy semmi értelme az egész szerelgetésnek. Ezzel a pénzmennyiséggel még egy évig simán locsolgathatom az autót, anélkül hogy lassulna az ütem. Az már több mint 2mFt. Azt kell csinálni amit a korábbi tulajok. Addig hajtani amig megáll! A fogyasztása kiváló, minden kiürített tank ajándék utazás 5 - 6 literrel.

2016.10.30.: Valami vezérhangya motoszkál bennem állandóan, hogy el kéne adni, és biztos találok jobbat, amire lassabb ütemben kell vagyonokat költeni, de ugyanilyen nagy és erős vagy még erősebb (ez gyakorlatilag a "lehetetlen"). Nos, megnéztem néhány eladó autót. A 740d brutális, de másfélszer annyiba kerül megvenni, meg fenntartani, meg tankolni is másfélszer annyi, a legolcsóbb Magyarországon megvehető lejárt osztrák papíros, megkímélt példány sem tud 1.3MFt-nál olcsóbb lenni (és nem is bontanak belőle olyan sokat mint E39 530d-ből) - de beleülni és padlózni óriási, és 200-ról úgy lassul 0-ra az új fékekkel mintha betonfalba ütköznél: azonnal, egy méteren belül. Az osztrák palival addig alkudoztam, míg elzavart. Megnéztem egy S400 CDI-t is, Brabus tuningosat, 330LE, abba a tulaj beleborított már 16MFt-ot, és a szerelője utoljára azt mondta neki hogy adja oda valakinek ingyen. Kinyitottam a tetőablakot, becsukni már nem tudtam. Műszerfalon a hibák villognak, mint a karácsonyfa, de a kövér gázra ez is megelőzi a felszálló utasszállító repülőt. Rozsdás, dohányzó, és a műszerfalon lévő 79 gomb közül 10-15 nem működik rendesen. A tulaj elmondása szerint is állandóan szervizbe kell járni vele a hibákat "kiüttetni", hogy menni lehessen vele. Hát még gondolkozom rajta, mert szinte ingyen megkapnám, átírni se kéne, de azért havi 50 vagy inkább 100ezret ez is biztosan megzabálna. A szomszédomnak E mercije van, 220 dízel, az olyan mint a traktor, lassú, nekem a formája se tetszik, de nem is kell annyit szervizelni, meg nem is olyan drága a kocsi se, meg az alkatrész se, ti. rengeteg van belőle. Hát, E-s Mercit azt azért mégse, egyenlőre marad a dömper. Én nem tudom mi van az első lámpával de mostanában nem kell olyan sokszor ki meg bekapcsolni hogy működjön a (trafóhibás) fényszóró. Lelke van, ennek a kocsinak lelke van!

2016.11.21.: Ridegtartáson van a lelkem, mert valahogy nem akar öszejönni a randevú egyik szerelővel sem. Már a 11.000 kilométeren is túl vagyunk, és még mindig nincs lecserélve a olaj. Szerintem ma Magyarországon az egyik legkeresettebb szakma a fusiba' autószerelő. Márkaszervizbe ugye nem megyünk mer' az drága. A schwartz huszárok meg szívatnak, a kulcsmondat: hívjál már fel a jövő héten! Ha annyi millióm lenne, ahányszor ezt mondták nekem:) Imádom a kocsit mikor megyek vele, utálom mikor javíttatni kell, felgyújtanám, mikor rossz és a szerelő se ér rá. Kétszerannyiba kerül mint 120-as skodával járni, háromszorannyiba kerül, mint suzukival járni, és valahogy még mindig mgvan. 500eFt-ot ajánlanak a kereskedők, 600eFt-ot ajánlanak a testvérek. Cserélni csak régi benzines BMW-kre tudnám, azzal is megszívatnám magam, úgyhogy inkább nem. Téli fogyasztás állandó klímával, 80% város 20% pálya mindössze 6,5 liter. És akkor folytatódjon a szerelő és a téligumi vadászat! Használt gumi annyi van mint a szemét, 5000-7000Ft/db áron már használható gumikat lehet hozzá kapni 15-16 coll méretben. Ami egyáltalán nincs az a szerelő. Most hogy hideg van már az is bejátszik hogy lebetegednek a mesterek, mostmár nem jövő hetet mondnak hanem jövő hónapot, meg jövő évet. Ha lesz gyerekem szerelőnek taníttatom! amúgy érdekes ez a videó: https://www.youtube.com/watch?v=04gTnckMaeo A "Car Angel" elmondja úgy általában miért olyan nehéz, fáradságos és drága mulatság a BMW-t tartani, fenntartani, javíttatni. Végignéztem és üt, minden szava veretes igazság!

2016.12.17.: 15000km után: Megvolt a 2. olajcsere is (az első párezerrel a vásárlás után volt), ezúttal csak légszűrő, pollenszűrő, olajszűrő, és olajcsere. A szupergagyi sima Total 10W40 helyett most Total Quartz-ot raktam bele, az egy kicsivel jobb. Légtömegmérő kitakarítva. A szerelőnek sikerült úgy olajat cserélni, hogy mostmár csöpög belőle az olaj, mint egy kotvágy Fiatból. Hirdetem a hahun, naponta hívnak a testvérek, meg a kereskedők, kezdem unni, tényleg feladom és leveszem a hirdetést. A tél beálltával garázsoltam a "rombolót", és belátom, már nyáron is jót tett volna szegénynek. Január elején talán végre ki tudom cseréltetni a gyertyákat, az ablaktörlő szerkezetet, meg végre be lesz rakva a motorház nyitó bowden. Hónapok óta vadászok motorháztetőre, lökhárítóra, sárvédőre, jó állapotú bőrülésekre, klímagombokra, és még egy két apróságra. Ugyanolyan színű karosszériaelemet gyakorlatilag elég nehéz illetve csak nagyon kitartó munkával lehet találni (jó áron). Kialakult egy korábban már említett, váratlan igény arra, hogy szép legyen a kocsi, hogy ne legyen kopott az ülés, ne legyen kavicsos a motorháztető, meg úgy általában kinézzen valahogy a dömper. Új csapás, hogy olajcserénél megemlítette a szerelő, hogy lóg a turbó tengelye, és valószínűg azért füstöl kövér gázra. Hát.. majd meglátjuk. Mindegyik szerelő mást mond. A légtömegmérővel kapcsolatban is az egyik szerelő azt ajánlotta cseréljem ki, a másik meg spray-vel meg kompresszorral ingyen kitakarította. Közben próbáltam egy régi jó állapotú C180-as Mercit, ami nem rozsdás, nem füstöl, nem koszos és nem szakadt, benzines kombi, még ép, gyönyörű hibátlan motortérrel, de érződik rajta, hogy ez a szép állapot is egy szalmaszálon lóg és pár év alatt a kezeim közt csúfosan összeborulna ez is.

2017.01.14.: 17000km után - tegnap megcsúsztam vele a havas jeges úton, megpördült és kilinccsel előre becsúsztam a 2m mély árokba. Először azt hittem totálkáros, vagy minimum kiflibe görbült a kaszni, de miután kihúztak, haza lehetett vele menni. Az első lökhárító alatt mögött lévő burkolatok, műanyag enycsembencsemek törtek ripityára benne, kíváncsi vagyok hogy sikerül majd megpatkolni. Legutóbbi szereléskor már a hátsó világítás újra rendbe lett rakva (tolató lámpa kapcsoló), és végre működik rendesen az ablaktörlő is. meg nem is csöpög semmi az alján. Futóművesnél is voltunk az árokparti randevú előtt, most majd a baleset miatt valszeg mehetek újra. A hátsó kerék hajtás csúszós úton komoly feladattal látja el a sofőrt, hülyeség az autóra bízni magunkat, komoly "skill" kell hogy úton tartsuk a gépet. Ha kitör a hátulja, nem fékezni, hanem ellenkező irányba kormányozni és taposni a gázt. Ez az amit reflexből nehéz, mikor 1 méterre vagy az ároktól. Borzasztó érzés kiszállni az árokparton és látni hogy szeretett/gyűlölt társunk letérdelt, és se előre se hátra. A tempomat jó szolgálatot tehet nekünk, de csak száraz úton. Ja és jövő héten műszaki... hogy ebből mi lesz... Most értettem meg, hogy az előző gazdája is miért adta el. Odabaszta valahol a jobb elejét, a javítás drága, meg kiderült hogy dehogy is tud az ember attól vezetni hogy BMW-je van...

2017.02.05.: A műszakiról ne is beszéljünk :) A baleset utáni javítás még mindig nem történt meg, illetve szét van borítva a szerelő udvarán. Facebook csoportokból lehet olcsón alkatrészt venni, de nagyon nagyon lassan megy. 3-4eFt /db áron minden jelentéktelenebb alkatrészt össze lehet vásárolni. Minden alkatrész egyik bontósnál sincs egyben, egyszerre. Megigérik, küldik - nem küldik, macska egér játék. Ennyi az ár, annyi az ár, most olcsó de nincs, most van de drágább, így megy ez:) Autósboltban bizonyos alkatrészek beszerezhetetlenek, sőt BMW-nél is. Jó hogy sok 5-öst bontanak. Mondjuk egy Phaetont vagy egy Rollst nem tudom hogy lehetne összerakni egy kisebb baleset után... sehogy. Valószínűleg lesz egy pont amikor már nem e39-est, hanem inkább e60-ast bontanak majd a srácok, onnantól lesz igazán költséges a fenntartása. Több mint egy hete áll, és borzasztóan hiányzik, meg gyalogolni is szar. Jó lenne egy Suzuki, amit nem kell javítgatni, hanem ha nagy gáz van kuka és csere, de akkor meg minek a BMW? Ez a nagy kérdés:)

2017.02.21.: Elkészült, a baleset utáni rendberakás 63eFt-ba került, ebből 30e szerelő, 33eFt alkatrész (tükör, lökös, lökös tartó, lökös tartó csavar, hűtő keret, hűtő bak, dobbetét, fék légbeömlők). K sokba került a munkadíj. De most működik a fényszóró mosó, nem lóg a lökös, a hűtő meg semmi se lóg, minden a helyén van. Közel egy hónapig sétálgattam, keresgéltem alkatrészeket. Tanulságok: Fizesd ki a jó minőségű gumikat, ne indulj el nyilvánvalóan járhatatlan utakon, havazás közben, mikor otthon is maradhatsz, ne számolj be a szerelőnek arról, mit mennyiért sikerült megvenni, ne örülj illetve semmi jelét ne mutasd az elégedettségnek a szerelő előtt, a szerelő mindig átver - néha csak kicsit, néha nagyon! Súroljuk lassan a 600e-t a javításokkal. De mikor újra a volán mögött ülök, fantasztikus érzés vezetni ezt a drága sz*rt, a k*rva *nyját!

2017.03.03.: Hétvégi autó lett a dömperből, egyszerűen képtelenség fenntartani napi munkába járásra. Sokáig kellene járatni melegíteni, gyakrabb olajcsere, áll kinn a napon a munkahely előtt, szóval kell erre elég pénz úgy is ha csak hétvégére veszem ki a garázsból. A téligumit megspóroltam (lett is baleset), a nyárit már nem kéne. Van még a rozsda, a bőrülés, a kardán, a festés, az állófűtéssé alakítás, a pixelhiba a kijelzőn, amikkel foglalkozni kéne. Meg a fényszóró...

2017.04.13.: ...és végre fasza lett!!! Mióta megvan füstölt kicsit. Egyszer csak rángatni is kezdett, akkor elvittem a Zolihoz - 6. porlasztó rossz. Bontott 15eFt +posta, beszerelés 12eFt (a régi állítólag durván bele volt rohadva) és azóta mint az álom. Most jött el, amit akartam, amiért megvettem, amire gondoltam hogy milyen lesz. Pályán nem erőlködik, húz mint a disznó az új gumikkal meg a cserélt porlasztóval. A gumi A/A Pirelli Cinturato, nagyon nagyon jó 60eFt-ért vettem a négyet, szép állapotban, alig 1.5 évesen. Nem szabad feladni, tényleg, nem biztos hogy megérte de most nagyon zsír a kocsi. Pályán 170 180-ra egy másodperc alatt felugrik 130-ról, ahogy kell. Egy álom, egy drága álom, de nem elérhetetlen, találni kell jó szerelőt, végig kell szívni a kontárokkal, míg az ember véletlenül végre ráakad egy ügyes, korrekt szerelőre, aki azért megkéri az árát, de meg is csinálja(!), és nem utolsó sorban a facebook csoportban a srácok Szabi, Alex, és a többiek, köszönöm nektek, Sanyinak aki a legkorrektebb szerelő kis városunkban, és Zolinak aki messze földön híres villamos szakember.Valóra vált az álmom és ezt nekik, nektek köszönhetem, és annak a csiribiri bélának akitől vettem.

2017.04.29.: Az egy éve vásárolt klímaventi beszart, de nem érdekel, mert végre megy a kocsi mint a Ferrari! 2 vákuumcső lett cserélve a turbón és ettől végre úgy igazán feljavult, még az új porlasztóhoz képest is! Arról ne beszéljünk hogy a filléres vákuumcső hibát sok szerelő nem vette észre, annak ellenére hogy konkrétan a turbót is vizsgálták. Nehéz munka ez az autószerelés, elbújnak a vákuumcsövek. Ez a vákuumcső hiba is azért lett meg, mert mostmár nem egyedül mentem szerelőhöz, vittem magammal egy tapasztaltabb dízelautós ismerőst. Végre turbó a házban!

2017.05.10.: A turbó bemutatkozását közel 400km-es örömautózással ünnepeltem. Mivel folytassam difi, klíma, küszöb, festés, állófűtés, kormánybőrözés, bőrbelső felújítás, generátor feszítőgörgő és ékszíj csere, váltókulissza, csomagtartó teleszkópok, tolatóradar érzékelők, pixelhiba, első lámpa polír, magasságállító csere, első fék tárcsák és betétek csere...

2017.05.28.: Már nem gondolkodom autócserén, pedig rászolgált ez a vén dögkurva. Ha akarom megy, ha óvatosan megyek keveset fogyaszt, ha nincs pénzem nem javíttatom. Ha kimegyek az autópályára és tövig nyomom, csak az zavar hogy nagyon puha a futómű és nagyobb sebességnél kamiont előzve olyan mintha imbolyogna kicsit. Ha 20-30 dolgot rendberaktunk még és még győzöm ideggel, kap egy kis tuningot is.

2017.06.21.: Az ember számolgat, számolgat. Olyan szép E39-esek vannak 850eFt áron, annyira csábító, de nem szabad lecserélni, mert mindegyik egy vödör csavar. Ha kívülről szép, beszarik a porlasztó, ha nem a porlasztó akkor valami más. Bosszant hogy vagyonokat költök és folyamatosan valami szar. Gyakorlatilag 30 litert fogyaszt, 6.5litert gázolajból, 23.5litert meg alkatrészből :) Úgy látom 15 hónap után, hogy a BMW egy szar autó, ami bár élményt nyújt és jól megy, tartósság szempontjából a motoron kívül minden kínai atomhulladék. Az anyagmérnökök röhögnek a Seychelle szigeteken, hogy egy jól megtervezett motorral milyen fainul el lehet adni 1.5 tonna műanyag kínai fost, és hogy át lehet baszni vele minden hülye újgazdag parasztot. Meggyőződésem, hogy ezek az autók 100.000km-re vannak tervezve mint a kibaszott kommunista daciák, de hogy 300.000 kilométernél már a rendszámtábla tartó is lepottyan a BMW-k 101%-áról, az szinte biztosnak látszik. Igen, lehet hogy az enyém is egy egymillió kilométert futott visszatekert órás bontószökevény, de nekem bontószökevény autóm is volt már és az különbül tartotta magát mint ez a fostartály. Szívesen megállnék néha én is egy "központi" BMW szalon előtt, és szétverném egy bazi nagy kalapáccsal, baltával. Máskor meg odáig vagyok mikor pályán belső sávban előzök mindent, és éppen jó a klíma, a turbó, a váltó, meg a f*sz tudja mi...

2017.07.30.: Jövő héten megoldódik a kardán kereszt csörgése. Újabban hólyagos a jobb egy ajtó alja, meg a küszöb is, az lesz a következő finom falat. Hétvégén mentünk vele egy ötszázast, Balaton, Budapest, Dél-Magyarország, faszán tűrte a nyúzást, a klíma immár jól adja a hűvös levegőt. Lassan jön a következő olajcsere is, az olaj már megvan.Van egy eladó 730d, ami kicsit extrásabb, normális tulajtól aki költött is rá. Lehet most kéne váltani, bár minden váltás 1mFt-ba kerül, lehet hogy nem egyet, hanem rögtön 3-at kellene ugrani felfelé, mondjuk 745d-re vagy ilyesmire. Hétvégén Pásztón volt E39 találkozó, sajnos megint nem tudtam elmenni rá.

2017.08.26.: Az elmúlt hónapban bejártuk a környéket a kocsival. Voltunk Lakitelken, Dabason, Nagykátán, Budapesten, Gárdonyban, Balatonakarattyán, Balatonvilágoson, Tihanyban, Örvényesen, Tácon. Valami fura hangja megint van, kövér gázra nem úgy reagál, valamelyik vákuumcső vagy én nem tudom, esetleg bármi. De attól még megy, csak nem úgy. Olajcsere húzódik, 2 szerelővel kűzdök hogy érjenek már rá. Az egyiknek káromkodtam egyet, utána vettem észre hogy még nem nyomtam ki a beszélgetés végén a telefont. Visszahívott hogy akkor vigyem máshová az autót :) Utána egész hétvégén a suzukikat néztem. Ja és megint nem jó a tolatóláma, állandóan világít, pedig azt is már kétszer javíttattam. Bosszankodás helyett kiszedtem belőle az izzókat. Nincs tolatólámpa, ennyi volt.

2017.09.03.: A hörgés és a gyengeség orvosolva, az EGR szelep ki van iktatva (5eFt), kulcs újra van tanítva, ablamosó spricni be van állítva, végül diaggal meg van állapítva: klímaventillátor rossz, tolatólámpa kapcsológomba rossz, hátsó rendszámtábla világítás rossz.

2017.10.06.: Rázkódik, gyenge a kocsi, légtömegmérő kihúzva - innentől stabilan 7 liter vegyes fogyasztás mindenhogy. Olajcseréhez beszereztem ami kell, az a következő. Egy újratelepítés során elveszett a fájl amiben a költségeket írtam illetve a karbantartásokat. Talán jobb így mindenkinek. Közel 2.5mFt-nál tartunk, tokkal vonóval, autópálya matricával, gázolajjal, szerelővel, bontóssal, alkatrészboltossal, átveréssel. Találtam egy bácsit aki hobbiból javít elektronikát. Ha ez beválik, végre révbe értem. Nem írtam korábban, a kardán csörgést nem vállalta el a szerelő, mert az munkával jár. A végén vennem kell egy garázst aknával, és kézbe venni a villáskulcsot. Szerintem minden BMW-s sorsa ez. :)

2018.01.24.: Volt egy gyenge pillanatom, amikor vettem egy suzukit, aztán meg egy audit is vettem, de hiba volt, több szempontból is. A Suzuki Ignis nagyon jó kocsi, de rendesen félni lehet benne, meg ahogy az autósok bánnak a szöröncsétlen szuzukissal, borzalom. Az Audi meg ugyanúgy egy vödör csavar mint a BMW, csak kicsit más.
Vissza a BMW-hez. Rakattam bele egy Pierburg légtömegmérőt, úgy megy mint a puskagolyó. Visít a turbó, rozsdás az alja, meg van vagy 15 hiba ami egyenként 50-70eFt megcsináltatni, de most nagyon baba ahogy száguld a dömper. Nehéz elfogadni a rengeteg szervizköltséget, embertelen pénzekbe kerül minden. Egy fékfelújítás elviszi a havi keresetet tokkal-vonóval. De ha már beleültél, nehéz visszaülni a suzukiba is.

2018.02.13.: Első fék tárcsákat, betéteket, meg a kopásjelzőt cseréltettem. Elhoztam a szerelőtől, ami 57.000Ft-omba került, és cseszel a tárcsa meg a lemez. Mit lehet erre mondani? Eltelik pár nap, már nem cseszel, és meg is áll, nem lóbálja az orrát. Lecsiszoltattam az alján a rozsdafoltokat, lekente a szerelő valamivel, amitől még jobban rozsdásodik, hiába kent rá még alapozót azon is átüt. Várom az alkalmat, hogy újra csináltassam vele. Most már úgy vagyok vele hogy kezdem elengedni ezt az egészet. A BMW drága. Az enyém különösen, mert olcsón vettem. A javítás drága. Kókányoltatni drága és mindig újra kell kókányoltatni a kókányolást. A bontott alkatrész sokszor nem válik be, és az 50-100ezer forintos tapasztalattal végül jobb megvenni a gyári újat. Sok pénzt kell keresni, ez van. Vagy ezt a havi százezret egyszerűen másra költeni és boldogan ülni a buszon. Visszaolvasva az ítéletet, egy nyomasztó elb*szott történet az egész. Ha van önuralmad, ne vegyél ilyen autót.

2018.03.16.: Másodszor nyúltak a karosszériához, még mindig rozsdáll. A harmadik randevú még nem jött össze. Volt egy szelep kiszakadásom, és megtudtam még valamit. A kerék szeret rárohadni a helyére, szóval útszélen aligha lehet kereket cserélni. A pótkerék amit 12 ezerért vettem 1.5 éve, na az nem a megfelelő méret (hiába majdnem pont és a BMW is bele van gravírozva), nem lehet felrakni. Így plusz 5e-ért házhoz kellett hívni a gumist. 2 hónapon belül apa leszek, lehet az véget vet ennek az egésznek. Ha megjön az eszem, elcserélem két választási malacra vagy egy alig használt biciklire. Visszagondolva az elmúlt 2 évre, ugyanezt végigcsináltam egy 120-as skodával, azt eladtam, de utána azt is megbántam. Szerintem akinek BMW-je van, állandó dillemában van: "megcsináltassam még a bőrüléseket, váltót, klímát, kasznit, tuningot, lámpákat, szíjakat... vagy rúgjam szét a g*cibe és dobjam el?"

2018.04.21.: 2-3 héten keresztül minden nap 200-300 km-t kellett menjünk a dömperrel. Volt hogy 160-180km/h-val közúton (kátyú, nyomvájú, stb.).Szó nélkül tűrte. És ezzel el is érkeztünk oda, hogy ez a kocsi mire való. Naponta kelet-nyugat irányban átszelni az országot, alacsony fogyasztással. A nagy menetteljesítmény meg valahol kárpótolja a tulajdonost, a rengeteg szervizköltség végett. Jó ez a kocsi, csak nem sóher csóringer parasztnak való.

2018.04.30.: Amíg az embernek nincs gyereke, nem tudja mi az hogy szívás. Ha meg már van, a BMW is lassan átértékelődik...

Ja és a fogyasztás: tapasztalt autós nem nézi a fogyasztást, mert nem mérvadó, abszolút nem. Eleinte 6 literrel vagy alatta is elvoltam és állandóan ezen görcsöltem, aztán megérkezett a 6. henger, a turbó, a légtömegmérő és onnantól nagy láb és 7 liter meg inkább felette. A tengernyi szopás után, alatt, közbe úgy vagy vele, legalább hadd menjen már az a kocsi ha már ennyi pézbe van!!! Elképzelhetetlen számomra, milyen bivaly volt ez a szörny újonnan, mondjuk úgy 50.000km-ig! Sose adom el ezt a szarkupacot!

2018.10.22.: Több hónapja írogatok pár sorokat és sose jelenik meg! Úgy tűnik a Totalcar-os fiúk megunták a rossz szövegemet, vagy titokban mindnyájan a BMW ügynökei. Bárhogy is van, Winkler köztük az egyetlen, aki nem BMW b*zi és igaza van!

2018.11.29.: Időpontom van megint a szerelőhöz, mert ugyebár megint rángat (5.porlasztó gondolom), meg ugye első lámpa semmirevaló, meg ugye hátul állandóan kimennek az izzók, meg ugye tolatólámpa állandóan világít, meg ugye pixeles, meg ugye futómű mindig állandóan... plusz mèg egy kis adalèk: 2 napja rám engedte egy kamionos a szerelvényt a dugóban. Örültem végre pénz áll a házhoz, erre kiderült h én vagyok a hibás... helyszínen kamionos meg se állt. Eddig jó, mi? Tény, hogy a kamionban szemlátomást nagyobb kár keletkezett. Respect minden utolsó vérig kűzdő, kitartó BMWs palinak! Ahogy elnézem, vannak itt "siker"történetek bőven. Én azt mondom a megoldás a toyota és a suzuki tuningja lesz...

2019.01.01.: Egy apró példa egy konkrét hibajelenséggel kapcsolatban, hogy lássuk mi a szitu autószerelő ügyben: indulásnál valami csilingel, csörren:
-Akitől vettem: hardy tárcsa 10eFt semmi az egész (hazudik, persze)
-Szerelő No.1: be kell zsírozni a kardánt egy darabig nem lesz hangja, cserélgetni nem szabad ott semmit, nem éri meg. Most erre nem érek rá majd legközelebb
-Szerelő No.2: ki kell cserélni a kardán összekötőt, az nagy munka az ott kezdődik hogy százezer. (Majd gondolkodok rajta)
-Szerelő No.3: kicseréltem a hardy-t, meg fog szűnni ezzel a probléma. (Nem szűnt meg) Hát akkor lehet valami más...
-Szerelő No.4: A kipufogó felett egy hővédő lemez nincs rögzítve, az volt a ludas (Nem, azóta is csörög)
-Szerelő No.2 (Újra): a diffi lóg de azt hagyni kell úgy, mellette vannak hővédő lemezek, azt meg lehet oldani hogy ne csörögjön.

De hogy egy konkrét tök teljesen frisset írjak: A féket a szerelő nem jól rakta fel, emiatt pár hónap után ugyanúgy rángat fékezésnél a kocsi, mint a régi fékkel (f*sznak cseréltettem ki akkor 80ezerért). Ez alkalommal futómű szerelés miatt le lett szedve, le lett takarítva, újra lett rakva. Most már minden kerékfordulatnál nyiszorog, menni nem lehet vele. Ehhez kellett 2 szerelő. Ez már perverzió hogy még mindig megvan ez a kocsi. Amúgy most költöttem rá közel százhetvenezret (olaj, olajszűrő, légszűrő, karterszűrő, ködlámpa, rendszámvilágítás, stabpálcák, lengőkar, kormányösszekötő, kormánygumiharang, szíjfeszítő görgők, termosztát, aluminium hegesztés futóműben) már lassan megszokom. Miután/mielőtt a szerelő kezébe adtam a hatjegyű összeget, közölte velem, hogy karambolos és hengerfejes volt a kocsim ezért meg ezért, és hogy nyolcszázezer kilométer lehet benne kábé mint egy kamionban (óra szerint most lesz benne 400000km). Ki az a balfasz aki ennyi szopás után nem megy be a szalonba venni egy kib*szott Corollát akár hitelre is? Értsd jól: minden szar az autómon, a szentlélek tartja egyben, lassan egyenként minden sz*rt ki kell rajta cserélni, mert ötszörösen túl van a tervezett avuláson az egész f*startály! Ezt eddig 3 év alatt átlagosan havi 35000Ft-ból oldottam meg, 1200000Ft áron. A facebook csoportban van aki évente költ rá ennyit, és nem azért mert muszály hanem azért hogy mindig minden tuti legyen a kocsin és gyári. Na ezt nem fogom soha megérteni, én földi paraszt. A fonák az egészben hogy nem tudja az ember elengedni, mert beül egy Golfba, egy Poloba és sírva száll ki, hogy akkor inkább maradjon a f*s BMW.

2019.02.08.: Elvittem egy szerény, idős bácsihoz hogy orvosolja a hátsó féket. Na, a papa 60.000Ft áron cserélt féktárcsákat párban, betéteket párban, meg a rögzítőfék betétjét. Ez volt a munkadíj, ami úgy oszlott meg hogy 30eFt kért munkadíjat, meg minimum 30eFt-tal drágábban adta az alkatrészt, mint ahogy rendesen boltban megvásárolható magánszemélyként. 25eFt áron adott egy TRW tárcsát ami 11-12eFt például. Kutyakomédia. Napokban még be se indult, egy kicsit túltoltuk a fűtés-világítás-rövid városi utak dolgot.

2019.03.31.: Generátor keveset tölt - mondták az akkuüzletben. Monori márkatárs megnézte, beállított egy két dolgot. Kiderült hogy a 6. porlasztó mindenfajta beállítás nélkül lett belerakva az autóba Gy. S. kecskeméti szerelő által. Azért remegett alapjáraton. A vége pedig az hogy a kasztni menthetetlen, itt már el kell dönteni hogy súlyos százezrekért 1-2 évre javíttatunk-e karosszériát, vagy cseréljük az autót, és káromkodunk, köpünk. Keresem az utódját. 3 évig tartott mire beláttam:
- Okos ember más hibáján tanul.
- Olyan, hogy vakszerencse, nincs.
- Olyan, hogy becsületes autószerelő, nincs.
- Olyan, hogy olcsó autószerelő, nincs.
- Tizenmilliós autó húszévesen nyilván nem lesz soha egyik sem költségmentes. Pláne nem a kínálat alja.

2019.08.19.: Új gumik, klíma javítás (műszerfal, ventilátor, panel), tolató lámpa, parkoló radar, első fék, és egy kis futómű - súlyos százezrek, de most ezek működnek. Turbó évek óta visít, de nem gyulladtunk ki... A legszebb öröm mikor 240000et szerelőnél hagysz és hazafelé úton kiderül hogy a szerelőnél szálszakadásos lett a Pirelli...fuck!

2019.09.01.: Vettem új gumikat rá, az augusztusi szünidő alatt belement vagy 6000km. Most először nem volt semmi gondom vele. Jó a gumi, a fék, a futómű, a klíma. Ez nekem 3 és fél év volt míg idáig eljutottam, laikusként, közepesen nagyon kevés pénzzel. Van talán egy szerelő aki közepesen drágán de végre jól dolgozik, erre az meg szegénykém válik.

2019.10.23.: Rengeteget mentem vele mostanában, 600km egy nap és hasonlók. Volt benne Szlovákia kétszer, meg ilyenek. Városban is gyepálom ahogy tudom. Most hétvégén olajcsere, kardán, ablakmosó, szijfeszitő csere lesz. Újabb vagyonka...

2019.11.19.: Eljutottunk olyan műszaki állapothoz, hogy merek vele állandó padlógázzal közlekedni. Az idegeim is eljutottak oda... Városban 2., Kívül 4., Pálya 5. és csak padló... 10 liter+ , oszt kit érdekel,a szerviz duplája de minimum másfélszerese. Sokszor azon kapom magam nyitva hagyom hátha ellopja valaki. Olyan lehet kb mint amikor k+@rvába szerelmes az ember: reménytelen :). Meddig bírja padlózva? Mi a retek megy tönkre? :) Hamarosan megtudjuk...

2019.11.28.: Kb huszadszor tört szét a p*csába a kulcs a kezemben. Kis stressz elég (amúgy kb nőgyógyász kezem van), elfordítom széttörik a kulcs műanyag része. Utána mész haza gyalog. Én nem tudom biztos énnekem már nem a gyári kulcsom van hanem valami olyan 5 forintos kínai fos amivel megint nagyon húdeátbasztak és énhülyevagyok az oka, de egy köcsög 120-as Skodában, de még egy Suzuki Swiftben is ismeretlen az ilyen. Nem olyan nagy dolog, tudom, de idegesítő, hogy minden apró kis szarral csak szívni lehet. Ennek semmi köze a kilométerhez, a korához. Egyszerűen gané! Igen, tudom az A8-asnak 300.000 a kulcsa, és örülök, hogy nekem nem olyan van, mert ahhoz képest ez hát mégiscsak na, és különben is Afrikában éheznek gyerekek! Decemberben vár a szerelő egy főtengely csapágy valami cserére, meg egy első lámpa pöcökre, meg még valamire. Ha addig nem veszek egy Swiftet, mert igen, én egy igénytelen paraszt vagyok, aki nem tudja értékelni a minőséget, és nekem amúgy is Mohács kell :) A facebook csoportban kiderült hogy van aki azért olvassa a mesémet, mert ugyanígy rábaszott, és könnyebb feldolgozni, olvasva az én sztorimat. Hát... ha 1 embert meggyőztem, hogy inkább vegyen egy sárga műanyag homokozólapátot a gyereknek, akkor nem éltem hiába. Egy ilyen f*sbárka családokat tud tönkretenni pusztán azzal, hogy mindig sz*r mert eleve sz*r, mert a 700000Ft-os BMW az egyenlő az ingyen elvihető motorhibás rozsdás kiégett Lada Samarával, amit flexszel kettévágtak, defektes, lakkhibás, és ráesett egy betongarázs. Ennyi értelme van, a többi illúzió.

2019.12.13.: Tíz liter felett fogyasztunk gázolajból. Városban főleg kettesben megyek tényleg, és nyomom a szemét hármasban négyesben is, adok a szájának. Egyenlőre tűri. Szerelő persze nem ér rá, majd lesz valami. Karosszériáshoz kéne vinni de minek :) Mit vegyek helyette??? Accordot? Talán... Lianát? Néééééémá! Ignist? *szomat! Kizashit? Drága! De akkkor mit? Itt a karácsony, 4 év után elég volt b*sszameg! El se kéne adni , rituálisan meg kellene semmisíteni!

2020.01.07.: Gyakorikerdesek.hu-n olvastam, széles körben behelyettesíthető:
"Amit konkrétan erről a bmw autóról elmondanék az a következő: Frissen hozták használtan eladás céljából Németországból. Az óráját visszatekerték 495.000 kmről 245.000 kmre, azóta mentek még vele. Vettek egy házilag lézernyomtatóval nyomtatott szervizkönyvet mert most erre ráállt egy bűnözői kör és beleírtak tán még hamisított pecsét is került bele. A 8 általánossal rendelkező nem idén barnult hirdető azt a 4 sort sem tudta értelmesen leírni. Már ez fel kellett volna hogy tűnjön. Ha megnézed már a legolcsóbb külföldről hozott bontószökevényeket is szervizkönyvvel adják. Garantálom hogy átbeszás ez az autó. Te úgyis meg fogod venni mert mi csak rosszindulatú irigyek vagyunk akik mindenkit lebeszélnek. Csak néhány dolgot említsek várható hogy láncot vezérlést kell benne cserélni, utána kettős tömegű lendkereket, mert bezony ebben is van. Drágább minőségi olaj nem 4 liter kell bele hanem kábé a duplája. Nem olcsó hétköznapi fékek vannak alatta, a cseréjük ehhez mérten nem olcsó. Biztos nem új gumikkal adják majd át neked ezt az autót. Normális gumi. Biztos rosszindulatúak vagyunk ha arra akarunk rábeszélni, hogy egy ennél ésszerűbb autót vegyél amivel jól jársz. Ha látok egy ilyen M és N betűvel kezdődő rendszámot Audin / Bmwn / Mercedes-Benzen, hát inkább szánalom lesz úrrá rajtam a tulajdonos irányába, nem pedig tisztelet vagy irigység. Szánom, mert egy balek és mert tudom hogy az egy nagyon sokat futott szart vett olcsón."

2020.01.15.: Meguntam hogy egyenetlen az alapjárat 4 éve hörög köhög, és hogy sem a porlasztó (~35.000-40.000Ft) csere, sem az EGR kiiktatása (~10.000-15.000Ft), sem az első ékszíjtárcsák, feszítők cseréje (~100.000Ft) nem segített a dolgon. Ezúttal főtengely ékszíjtárcsa lettt cserélve, meg valami szelep a szívósor alatt (~20.000Ft). Elmúlt. Váratlan siker. Persze valami megmutatja magát ilyenkor mindig: üzemanyag csövek, vákuumcsövek mindet cserélni kell...

2020.02.07.: Mérgemben megint vettem egy autót. Ezúttal egy Chevrolet Aveo-t. Történt ugyanis hogy egy résolajcső eleresztett 50 liter gázolajat, miközben szervizelve, szerelve, nézve, javítva volt. A szerelő srác próbál rábeszélni egy patika facelift kombira, hogy ne szopjak már ennyit. Ez azért már jelent valamit kamuországban, ugye hogy igazam van? A patika kombiban van új turbó, légrugó, lámpa, váltó - magyarán: hiába türülgette a gazdája, abban is elf*sta magát ez az 7-8százezeré. Te, aki ezt olvasod, remélem érted. Nincs jó meg rossz, BMW csak olyan van ami viszi, elveszi, elviszi. Köszönöm Marton úrnak, hogy segített ezt megérteni. Béke minden csodaváró, reménykedő, szent őrült kitartó BMW usernek. Balekok vagyunk, ismerjük fel!

2020.03.26.: Van működő első lámpám, meg üzemanyag rendszerem, ami nem engedi el a gázolajat, meg kulcsom ami új, de nem működik távirányító funkció. Hazafelé a szervizből mondja autóértő cimborám: te ez kuplungos, így ne járj vele, mert ott maradsz valahol... Közben az Aveo: hibátlan.

2020.09.11.: Az utobbi hónapokban az Aveomat hajtottam városban, a BMW áll a ház előtt. Hétvégén néha beleülök, és sír a lelkem, mert ugye jó kocsi a 30d, ha jó, csak olyan sose lesz sajnos. Az állás miatt megevett megint egy akksit, meg nyikorog valami tárcsa vagy csapágy a motortérben. A jobb index is valami hibát produkál. A szívem megszakad, hogy sehogy se lesz ebből autó, csak olyan véráldozat árán, ami egy nullával hosszabb, mint amit ember ki tud fizetni. Az Aveoban közben eldurrantottam egy szelepfedél tömítést, meg némi futómű alkatrészt, mondanom se kell gombokért javították napon belül. A tények makacs dolgok, Bástya elvtárs... Egy gond van még, hogy az évek alatt megszoktam a tempós vezetést, amit 1.4es motorral nemigen lehet. Még mindig nem tudom elengedni a 30dezső kezét.

2020.10.23.: Itt vagyunk újra, egy új LUK kuplunggal, és egy flakonka FEBI olajjal a váltóban és a differenciálműben - százharminc ezer. Akadt egy szaki, aki körbelakatolja és lefesti, időpontom novemberre van. Ez itt már az a pont lesz remélem ahol felsóhajtok - na végre autóm van!!! Senki nem hitte hogy eddig ki fogok tartani, én se! Lassan öt év, évente egy milliócska költséggel, amibe benne van minden, közel 1,5mFt gázolaj, több mint 2,5 mFt alkatrész és munkadíj, a biztosítás, a parkolás, az autópálya, maga a kocsi vételára meg a gyorshajtás. Megérte? Nem. Megtartom a kocsit örökre? Mostmár elég valószínű hogy igen, mert nincs már nagyon semmi amin meglepődhetnék ezzel a drága jószággal kapcsolatban. 20 liter a fogyasztása stabilan (9 liter gázolaj meg a többi fiszfasz szerelgetés), olyan mint egy amerikai veterán amit nem kell javítani. Újracsinálnám? Nem - ezért nem adtam el, ezért nem vettem helyette egy másik nagy luxushajót (Kevésen múlott egy w12 6000köbcentis A8 Audi de inkább észhez tértem). Ami van még egy Aveo meg egy A3 az mind a kettő kocsi tök más: az Aveot nem tudom megszokni lassú lomha billeg, remélem családon belül át tudom adni valakinek, mert jó állapotú. Az A3 az egy újabb nyalókás történet mint a BMW, de az Audim épített autó, egy még jelesebb naaaagy naaaaagy gödör szopóföldön. Egy biztos, amióta az e39 megvan, nem szeretek másik kocsit vezetni ami kisebb-gyengébb. Ez meg ennyibe kerül. Ha valaki tud nagy kocsit amire nem kell költeni szóljon!

2020.12.15.: Került egy karosszériás is, aki körbe javította a kocsit meg lefestette - száznyolcvan ezer. Ez volt November végén. Két nap múlva telibe vert oldalról a VW Transporter T4. Januárban megyek a biztosítós pénzzel újra a kasztnishoz. Ezt senki nem fogja elhinni, pedig így volt :)

2020.12.23.: Kapott egy hosszbordás generátor ékszíjat, ami akkora nagy-hosszú, hogy magam is meglepődtem rajta. Húszaska.

2021.01.23.: Megjavíttattam a baleset után - vettem bontósnál jobb egy ajtót, jobb első sárvédőt, díszléceket a jobb oldali ajtókhoz és a jobb első sárvédőhöz, lakatolás és festés újra. Plusz apróságok: izzók, hátsó rendszámtábla világítás, új emblémák. Száztíz plusz tizenkettő plusz tizennégy plusz három egyenlő százharminckilenc. És már vehetek olajat megint , mert fogalmam nincs mikor volt utoljára olajcsere, gázolajszűrő csere, olajszűrő csere meg kartergázszűrő csere. Van még az A oszlop kárpit, a tetőkárpit, az ülések, a turbó és előbb utóbb valami a motortérben... nem tudom, van-e olyan 3.350.000Ft os autó amiben csak olajat kell cserélni?

2021.05.14.: A generátor feszültségszabályozója szívatott évekig, ennek jópár akkumulátor látta kárát. Most rendbe van rakva, 55.000Ft. A csomagtartó zárat is másodszor szereltük, most működik. Szeretnék vonóhorgot rakatni rá, meg a légzsákokat rendbe rakni. Valamelyik hétvégén lendületesen kellett rossz úton menni, sietni, brutálisan szerepelt, 160km/h-val rossz úton úgy ment mint vajban a kés, kanyarban is mintha sínen húznák. Brutális, brutális, a fogyasztása miatt elhúzza előtted a mézesmadzagot, lévén gyors, erős és kis fogyasztású, aztán mindig jön a szerviz... el kell menni szerelőnek basszus :) mert amúgy nagyon jó kocsi, csak kéri a törődést, baszik az alkotmányra, szarik rá hogy egy Kelet Európa és nem Jürgenstadt.

Eladtam. Bár 2.5MFt ment rá és azt teljesen elbuktam, mosolygok! A vevő ugyanezt végig fogja járni, hiába a sok pénz ami ráment általam. Utoljára megtapostam a gázpedált, jó volt, elengedtem. Lehet 40 évesen sikerült végre felnőni. Verdikt: a BMW ostoba hülyegyerekeknek való, akik egyfajta életérzést akarnak belelátni a végtelen szopásba. Ennyi.

Eltelt 3 hónap, mióta eladtam. Kicsit hiányzik, mert se a Chevrolet Aveo, se a Renault Thalia, se a Daihatsu Terios, amiket azóta vezettem, meg se közelíti a BMW kényelmét, úttartását, gyorsulását, csendességét. Mindenesetre BÁRMILYEN másfajta autót egyszerűbb, olcsóbb fenntartani, mint a BMW-t. A MűhelyPRNban láttam az imént a 745i szereplését (a tulaj 8.2mFt költött rá 16000km alatt), és már nem is hiányzik annyira a BMW :) A BMW-nél a legjobban azt utáltam, hogy van egy hiba ami szívat, és évekig nem derül ki hogy valójában mi a k8rva anyja baja van, de közben szívat és locsolod a pénzt rá. Nyugodjék békében, rohadj8n meg!

Hibalista

- Jobb első alsó lengőkar 1db - Első lengéscsillapítók párban - Első porvédők párban - Első ütközők párban - Toronycsapágyak párban - Generátor forgórész - Hardy tárcsa 1db - Motorbakok párban - Váltóbak 1db - Szűrők: lég-, olaj-, gázolaj-, kartergáz- négyszer (kartergázszűrő 2x csak) - Olaj négyszer - Klíma ventillátor háromszor, harmadikra már megvettem az újat - Akkumulátor 2db új és egy darab használt - Motorháztető nyitó bowden 3db - Hátsó fékcsövek párban - Hátsó szilent 1db - Felni görgőzés 1 alkalom - Kerékcsavarok 4 szett - Pótkerék 1db (szar lett nem rá való megint kell venni egyet) - Légterelő 1 szett - Első lámpa 1 pár (szar lett nem rá való átbasztak) - Ablakemelő gombsor 1db - Tükrök párban - Ablaktörlő mechanika 1db - Gyertyák 6db Bosch - Olajleeresztő csavar, alátét 1-1db (végül nem kellett, a csövet nem rakta a helyére a "mester") - Ablaktörlő lapát 3db - Tolató lámpa kapcsoló gomba 2db (az első amit vettem egy hétig volt jó kb) - Első lökhárító, rácsai, tartója, csavarjai - Fék légbeömlők (azóta rámentem egy nagy kőre, megint cserélni kell) - Hűtőtartó, hűtőtartó bak - Dobbetétek párban 1pár plusz megint egy jobbos - Szélvédő keret 1db - Futómű beállítás 2 alkalom - Klímatöltés 3 alkalom - Klímatisztítás 2 alkalom - Gumi nyári 4db alig használt, majd 4 vatta új, majd 4 téli alig használt, majd 4 téli új, meg 4 felni hozzá - Diagnosztika sokszor - Porlasztó csere 1db majd ugyanaz újra berakva - Turbó vákuumcső csere 2db - Rendszámtábla tartó 1db - Lakatolás csak egy kicsi, és az is rossz lett - Légtömegmérő 1db Pierburg jó lett - Első fék betét párban, tárcsa párban, kopásjelző 1db (szarul rakta fel a "mester", lehet venni megint), majd emiatt szabályzás - Gumiszelep 1db - Hátsó csomagtartó gázrugók 1pár - Termosztát 1db - Szíjfeszítő görgők 4db - Lengőkar jobb első 1db - Kormány gumiharang 1db - Xenon izzók 2db - Ködlámpa 1db - Stabpálca 2db - Kormányösszekötő (külső) 1db - Axiál rúd (belső) 1db - Lengőkar hátsó futóműben 2db ebből egyet nem cserélt ki csak adott egy rosszat ami nem is az enyémbe való, emiatt később mégegyszer kifizettem azt a 2 lengőkar cserét. - Dobbetét - Rendszámtábla világítás - Hátsó fék betét, tárcsa, kézifék betét TRW - Xenon trafó bontott - Kiegyenlítőtartály csere bontott pár hónap után megint dobja a hibát meg kell venni az újat... megvettem az újat - Számtalan lassú defekt - Szivargyújtó bontott - Klímapanel, - PDC, - Műszerfal csere bontott, - Külső hőmérséklet érzékelő - Kardáncsapágy - Valami ékszíjfszítő patron - Kulcs - Gázolajcsövek - Lámpabúrák - E38 ülések - Roló - Főtengely ékszíjtárcsa - Magasságállítók első lámpába - Vákuumcsövek - Valami szelep - Első lámpa felújítás - Váltó és differenciálmű olaj csere - Kuplung szett - - - Eddig javítás alkatrésszel 56 hónap alatt több mint ~2.0MFt (2020/10/24) ez egy megbízható népautó ára, ami évekig olajcserén kívül semmi fejfájást nem okoz. Ha évi 30e km-t tudsz menni a szörnnyel, akkor lehet megéri, alatta nyugodtan lehet járni gyalog vagy taxival. - Ez k*rva sok pénz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ide hordtam szervizbe

Regényt írtam ide is, de:- Senki nem szereti magának szerelni az autót mert kényelmetlen, nehéz, koszos munka és ha nem klappol minden nagyobb hibával végzünk mint ahogy indultunk.- Ennek megfelelően minden autószerelő szent, mert olyan munkát csinál amit más nem szívesen, de- Nehéz elfogadni, hogy az ember könnyen szopóágra kerül, ha nincs tisztában vele, hogy kitől mire számíthat, és hogy mi az autó szükséglete.- Mint minden üzletágban, itt is vannak olyan piaci szereplők, akik direkt a lehúzásra és az emberek átverésére vannak szakosodva, illetve nem elsősorban az autót akarják megjavítani, hanem egyfajta fejőstehénként tekintenek az ügyfélre, aki havonta jön az oltárhoz, ha ügyesen állítgatjuk az autóját. Azt sem lehet mondani hogy egyesek kóklerek, inkább csak van aki jobban ért hozzá.- A lista akit ajánlok és akit nem ajánlok egyaránt olyan hosszú, hogy inkább bele se kezdek. Akit privátban érdekel 3305518@gmail.com

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 346000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Swift Következő autója? Audi A3 1.9TDI, Chevrolet Aveo 1.4
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)