A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 528I 

Az ítélet értékelése
2,4(5 db)

Bitang német precizitás

Szöveges ítélet

Hát hol is kezdjem. 2 éve, 19 évesen határoztam el, hogy veszek egy autót. Az Opel Calibra Turbókat nézegettem, mentem is néhánnyal, de mindenki lebeszélt róla. Hallgattam az okosabbakra, és egy E39 –es BMW mellett döntöttem, persze némi szülői segédlet kellett hozzá. De nem voltam benne biztos, hogy jó választás több okból is. Az egyik a nagy fogyasztás. Mindenki azzal rémísztgetett, hogy az összes BMW egy benzintemető. A másik ok a hátsókerék meghajtás. A harmadik pedig a magas fent tartási költségek.
Végül elszántam magam, találtam egyet a neten. Egy 2000 –es évjáratú 528I –t, manuális váltóval, 156.000km –el, közepesen felszerelve, svájcból behozva vezetett szervízkönyvel. Néztem még 523I –t, de arra azt mondták, hogy szar a blokk. Az 520I az túl gyenge, az 530d meg elromlós, és nagyon drága a fent tartása. És azért ekkora autóhoz nagy motor is kell.
Hogy mit tud: Az autó pontosan 1540kg, ehhez társul a gyári chipnek köszönhető 200Le.( eredetileg 194Le ). Az autó így 7,3s alatt van százon, és nálam 248km/h a vége. És itt jön az amit én se hittem el először. A fogyasztása nálam átlagban 7,8 és 8,7 között változik, klímával is, és nem 90km/h –val járok. A rekordom az Budapest – Pécs útvonal, itt minden szabályt betartva 5,9L átlaggal mentem végig. Persze ez nagy szenvedés volt, és ez az autó nem is erre való. Van negatív rekordom is. Az kb. 2000km –en volt, sokat voltam a budapesti dugókban, autópályán és szerpentinen. Az autópályán 200 –alá nem igen mentem, és a szerpentineken is ritkán volt a fordulatszám 4000 alatt. Így jött ki 10,2L, átlagban, ami azért nem egyszerű. Nem is csodálkozok rajta, hogy senki se hiszi el. Haver Golf4 1.6 -ja eszik 8,0L –t, pedig csak fele ilyen erős.
Az autóban M –es felszereltség is van, kormány és váltó. De a legfontosabb a futómű, ami ugyancsak M sport futómű. Piszok stabil tőle az autó, és nagyon jól kanyarodik. A hasonlóan erős audikat, merciket megeszi reggelire. Találkoztam már szerpentinen és autópályán is E280 –al, meg Audi 2.8 quattroval. Hát szerpentinen nem sok esélyük volt, pedig nagyon nyomták. 50s alatt eltűntek a visszapillantóból. Autópályán azért érezni, hogy lóerőben együtt vannak, vagyis csak majdnem együtt. A kis agyon tuningolt dízeleket is könnyedén megeszi.
Ha normálisan megyek az autóval akkor 1500 és 2000 között szoktam tartani a fordulatot, így is elég lendületes. De, ha az ember igazán nyomni akarja, 2 –vel is lejjebb kell kapcsolni néha, mert nagyon hosszúak a fokozatok. Pl. 70km/h –nál vissza szoktam rakni 2 –be, 110km/h –ig elmegy. 3 –ban már 170km/h a vége. Én szeretem pörgetni, de ez másnak zavaró lehet, mert visszaváltás nélkül nem igazán rugalmas az autó. A fékek azok megint csak tökéletesek. Lassan fáradnak, de akkor se jelentős a fékerő visszaesése. Ami talán rossz pont, hogy a motornak télen nem elég 15km, hogy elérje az üzemi hőfokát.
Nagyon könnyen meg lehet szokni a kocsit, mert minden kézre és lábra áll. A beltér nagyon igényes, főleg a fekete bőr. Az ülések kényelmesek, de az oldaltartásul a futóműhöz igazodhatott volna. Az ülésfűtés az király. Sajna szerintem a kormány is egy kicsit nagy, lehetett volna kisebbre is csinálni. A Hifi szépen szól, 12 hangfaltól azért el is lehet várni. De nem döngetésre való. A klíma 2 zónás automata, de nem az igazi. Rá kell jönni, hogy kell használni. A csomagtartó nagyon jól pakolható, sok a hely. A motor nagy igénybevétel mellett sem eszik egy deci olajat se. Nagyon megbízható, és egyáltalán nem drága a fenttartása. Az olajcserét 12.000km –enként szoktam ütemezni, és nem Tesco –s olajat veszek bele. Ha ez be van tartva, akkor nem nagyon lehet vele probléma. Szervizbe csak akkor viszem, ha az Inspekcio esedékes.
Eddig 30.000km –t tettem bele az autóba, nagyobb gond nélkül. Én egy 2.0 –es Ford Mondeohoz tudom hasonlítani, mivel azt szoktam még vezetni. Kb. azzal egy árban van, de ég és föld a kettő.
Azért a BMW tud autót csinálni.
A dieselt meg el kell felejteni, tök mindegy, hogy Audi, BMW vagy Merci. Mindegyik szar!!!

Hibalista

- -A tél közepén elszállt a fűtés. 30.000Ft -ért meg lett csinálva.
- -Lemerült a 7 hónapos aksi. Biztos voltam benne, hogy valami leszívta. De nem találtak hibát.

Ide hordtam szervizbe

Édesapám ismerőséhez hordom Óbudán egy magán szervízbe. Inkább csak BMW -el foglalkoznak, nagy tapasztalatuk van. Csak sokat kell várni, mire befogadják az autót.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 156000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? E39 530I vagy 540I.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)