A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 E39 528i 

Az ítélet értékelése
2,0(7 db)

A hamvaiból feltámadó főnixmadár

Szöveges ítélet

Nos hol is kezdjem. A szerelem közel 12 éve kezdődött 2008 augusztusában. Sajnos az autót következő év januárjában összetörtem. Az autó már akkor a szívemhez nőtt, így azt a döntést hoztam megcsináltatom. Sajnos a lakatosra közel 9 hónapot kellett várnom, de remek munkát végzett, nyílván a jó munkához idő kellett. Az autót 2010-ig napi rendszerességgel használtam mindaddig amíg kiderült, hogy a bank még mennyit követel (akkori jó kis devizahitel). Egy barátomat viszont érdekelte a kocsi, ledobott egy kis összeget és úgy volt majd ő fizeti tovább. Megvettem közbe az E60 30d-t, és elkezdtek jönni a fizetési felszólítások majd hónapokig tartó huzavona után úgy hozta a sors, hogy az autó újra visszakerült hozzám. Én nem voltam hajlandó tovább fizetni, a hibámból tanulva másnak nem fogom átadni, így letettem a garázsba.Úgy voltam vele, vissza nem tolom a 39-et, hogy majd szarért húgyért elárverezzék így ott rohadjon el címszóval pihent évekig. Sokszor jártam le a garázsba, és akárhányszor megláttam mindig elkapott a nosztalgia és mindig mantráztam magamba "majd egyszer kiszabadulsz". Teltek az évek, de nem történt semmi, kezdtem lemondási arról, hogy ez a projekt valaha is megvalósul. Mindaddig amíg 2016 decemberében jött egy papír, hogy egyszeri 100ezer forint fejében eltekintenek a közel milliós adósságtól. Azt hittem ez egy tréfa, de akkor tudatosult bennem, hogy nem amikor a penztári befizetés után megkaptam a törzskönyvet. Nos a projekt irányt vett. Sajnos aki átvette anyagi gondjai miatt elkezdte szépen elhanyagolni és a garázs sztori előtt egy telephelyről hoztam el mielőtt még elbontották volna, szóval gondolhatod milyen állapotban volt. Na, de visszatérve. Keze lába lógott szegénynek, vettem hozzá komplett első hátsó futóművet, gátlókat, toronycsapágyat, hogy műszakira feltudjuk készíteni barátommal az autót. Eljött a nagy nap, megyünk a garázsba, előző nap vettem bele zsírúj AC-t kicseréltem, erre csak teker, teker az önindító, kiszedem az AC-t és konkrétan belekristályosodott a fos üzemanyag. Nincs mese, tank le mert hiába szivattyúzod ki a tank másik felében ugyanúgy benne lesz a több éves benzin. Így azt a döntést hoztunk pár bontott AC-val valahogy elvisszük a műhelyig. Sikerült is. 5 napunk volt a műszakiig így éjszakába nyúlóan szereltük meló után a vasat. Új olaj, új gyertyák, új szűrők stb. Mérő szívás volt az egész tank levétel és akkor ne is beszéljünk arról, hogy ott volt a komplett futómű, toronycsapágyak stb. Az autó 2017-ben sikeres műszakivizsgát tett, de még közel sem értünk a tennivalók végére. Én 2013-óta külföldön dolgozom, így a hektikus hazalátogatásaim fékezték volna a projektet, így saját lábán elvittem barátomhoz Nyíregyházára az autót, hogy majd az utómunkálatokat befejezi örömmel. Azt hittem révbe is ért a projekt, de nyilván nem a 28i-m volt a fő bevételi forrás, így húzódott a projekt rendesen egészen 2019 decemberéig. Találtam egy Debreceni szerelőt, aki gondozásába vette a projektet és így 2020-ra ha minden jól megy március végével vissza is kapom a kocsim. Így amik cserélve lettek az idők folyamán azt az "Ezek romlottak el" rovatban fogod tudni elolvasni.
Hamarosan folyt köv.

Hibalista

- Motorikusan hála istennek komolyabb baja nem volt mindig indult pöcc röff, sosem hagyott cserben. Az alábbiak viszont cserére szorultak:
- -Komplett első futómű, komplett hátsó futómű, toronycsapágyat elől, hátul
- -Új hűtő, új vízpumpa, új termosztátház, új termosztát
- -Motorvezérlő beázott, csere bontott írható MS41-re, EWS kiírtva
- -Olajcsere: Motor, difi, váltó ezeken felül szűrők, gyertyák
- -Új kuplungszerkezet
- -Bontott első és hátsó sárgaindexes lámpák mint ami a vételkor volt, két színazonos bontott elsősárvéső, 1db színazonos kilincs, bontott klímapanel, csomagtérburkolatok.
- Nyilván a listát frissíteni fogom.

Ide hordtam szervizbe

Eleinte saját magam szereltem, de se időm sem energiám, így Debrecenben Bíró Feri vette szárnyai alá.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 185000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Lancer, BMW E60 30d Következő autója? Mellette is egy BMW-t hajtok, egy F31 320d-t
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)