535i tönkretesz, de nem cserélném el! Kell!
Szöveges ítélet
Mindig is szerettem volna egy bmwét. Számomra az autónak a következő kritériumokat kell teljesítenie, hogy autó számba vegyem:
-benzines motor
-manuális váltó
-hátsókerék hajtás
Ha ehhez még némi kényelem is társul, az már csak hab a tortán. Történt egyszer, hogy egy ismerősöm árulni kezdte a vasat. Nem nagyon sikerült megszabadulnia tőle, kinek kellene egy ilyen benzintemető!? Kinek, kinek, hát nekem! Csak az tartott vissza, hogy automata volt a vas. Mivel előtte már próbálgattam egy másik barátom steptronicos e39-ét, úgy gondoltam, ezen a ponton engedhetek, legyen automata. Cserébe V8, 235 paci. Szóval megalkuvó vagyok. Kipróbáltam, megvettem. Voltak hibái, tudtam hogy kell majd rá költeni. De kicsit elszaladt vele a ló... Alap, hogy elvittem olaj, és szűrők cseréje mellett egy kis futómű átnézésre. Cseréltünk sokmindent, tárcsák, betétek, ilyen-olyan szilenteket, gömbfejek, összekötőrúd.
Aztán egy nap, ismeretlen okból, ledobta a hűtőventilátor lapátokat. Ekkor cseréltem vízpumpát, viszkót, szíjakat, görgőket. Nemsokkal ezt követően, a váltó kezdett el hibát dobálni. Többször vészüzembe tette magát. Mondjuk gyötörtem is. Ennek a javítása már nem volt betervezve. Fájt is rendesen. Egy hajszálrepedés keletkezett a szeleptömbön. De ha már szét lett szedve, teljes felújítást kapott. Aztán megint olajcsere, de gyertyák is, meg a hírhedt kartergáz leválasztó membrán. Épp időben, ugyanis kezdett már átszakadni.
Még most is vannak apró, orvosolandó hibák, mint pl napfénytető használhatatlan, légzsák lámpa világít, ülésfűtés nem működik, szervó tartálya körül olajos minden...
Mégis imádom! Hihetetlen kényelmes, ha kell csendes, ha odalépek neki, felbőg! És az a hang amit a v8 ad ilyenkor! Nehéz leírni azt az érzést, amikor valami aszfaltbetyár melléd áll, hogy megmutassa, és te hagyod, mert tudod, hogy nem jelentene kihívást számodra! Csak mosolyogsz és próbálod kitalálni, mit gondol az "ellenfél"!
-Lenyomtam egy bmwét!
Hibalista
- vízpumpa, viszkó, váltó... - És a kopó alkatrészek cseréje, féktárcsa, fékbetét, kormányösszekötő, gömbfejek, szilentek, ékszíj, vezető görgők, motortartóbak, váltótartóbak, gyertyák, karterszellőztető membrán....
Ide hordtam szervizbe
Váltó javítást Papp Tamás csinálta. Érti a dolgát!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | partner 2000hdi | Következő autója? | 750 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |