Feszes youngtimer
Szöveges ítélet
Gyerekkori álmom volt egy fehér E34-es és ahogy lett egy jobban fizető állásom az első dolog amit vettem az ez volt. Találtam egy első tulajdonosos, valós kilométeres 520i-t 210.000 km-rel, alap felszereltséggel ( nem volt benne se ABS se klíma se elektromos ablak, kb a jobb első tükör volt az egyetlen extra benne de ez nem érdekelt különösebben ), 2005-ben vettem, akkor volt 14 éves.
Szuper állapotban volt, voltak kisebb festékhibák, a sorhatos iszonyú jól pörgött és jó hangú volt bár nem volt túl fickós a 150 lóerő a másfél tonnához. Kettesben 5000-es fordulatszám körül tudott csak nagyon megindulni. Autópályára tökéletes volt, 170-180 volt az utazója, a 220-at is ki tudta köhögni ha volt elég helye. Iszonyú jó érzés volt a cockpitben ülni, imádtam a felém forduló középkonzolt, az állandóan ugráló fogyasztásmérőt ill fordulatszámmérőt és hát állati jó érzés vezetni.
Nagyon megbízható autó ha megkapja a kellő törődést és gondos a gazdája. Én sajnos hülye voltam, nem vettem komolyan kétszer a hibajelzéseket és mindkét esetben lerohadás lett a vége, de ez legalább annyira a szerelőim hibája is. Az első esetben a generátor alapjáraton pislákolt, kérdeztem a szerelőt hogy mennyire gáz, azt mondta hogy nem az ha pörgetem. Hát gáz lett, a Petőfi hídon rohadtam le vele. Szerencsére kis idő elteltével összeszedte magát annyira az akksi hogy el tudta vonszolni magát a barátnőm közeli lakásáit. A második esetben hűtőcsere után 40 fokban kezdett fölkúszni a vízhőfok 100 fölé. Hívtam azonnal a szerelőt, azt mondta nem gond. Hát az lett, a Ferenciek terénél leolvadtak a vízcsövek, szerencsére le tudtam támasztani egy kis utcában, és mivel vasárnap volt ezért a parkolást se szívtam be. Kiderült hogy nem belevaló hűtőt raktak be a drága szerelőim.
Egyszer pedig Kölnből hazafelé jövet indulás előtti napon lemostam és másnap nem ment az egyik henger. Később kiderült hogy 3-4000 környékén azért beindul de alatta iszonyúan puffogott és hörgött a motor. Mindenesetre épségban hazahozott Pestre és egy trafócsere megoldotta a problémát.
A fenntartása kurva drága. Az elmúlt 10 év saját és haveri tapasztalatai alapján azt kell mondanom hogy tök mindegy hogy fiatal vagy idős prémiumautód van, az évi 5-800.000 forint simán rámegy. Ha jó akkor az állapot fenntartására ha meg szar akkor azért.
A második lerohadás után elvesztettem a bizalmamat és eladtam. Pedig kurva jó autó volt egyébként.
Hibalista
- hűtő - generátor - gyújtótrafó
Ide hordtam szervizbe
Pestszentimre
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Subaru |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.7/10) |