Spórolós SportLine
Szöveges ítélet
Az autót a BMW fröttmaningi főhadiszállásán találtuk és szerelem volt az első látásra. Sajnos csak a feleségem részéről. Nekem három kikötésem volt a leendő járművel kapcsolatban: automata, touring, szövetkárpit. Ehelyett most egy fehér színű, világos bőrös, szedán áll a garázsunkban. De lehet vele élni.
Ami nem tetszik:
Legnehezebb volt megszokni a hatalmas külső tükröket az fészlift előtti E91 után. Hatalmas látóteret takarnak ki a bazinagy szögletes lapátok. Sajnos EU előírás - sok minden egyéb mellett - a tükrök mérete az autó méretének arányában.
A feszesség, az úttartás, a futómű sportossága sokat veszített a híres béemvés fényéből. Csak sport-módban közelíti meg az elődeit. Azonban alapbeállításként EcoProban indul.
Ablaktörlők felhajtása (cseréhez, tisztításhoz) túlságosan komplikált, egy év után sem tudom használni kézikönyv nélkül.
A Start/Stop kapcsolója jobb helyen lenne a kormányon, talán a tempomat helyett, ami kaphatott volna egy bajuszkapcsolót, mint régen.
A műszerfal kijelzője nekem túl színes, a régi jobban átlátható volt.
Fölösleges extrák:
Sávelhagyás figyelmeztető - megvétel óta nem kapcsoltam be.
Parkasszisztens - négyszer próbáltam 50%-os hatékonysággal. Az első alkalommal úgy állt be, ahogyan az autós suliban tanultam. Második próbálkozáskor nem "látta" a parkolóhelyet (vagy csak túl kicsinek ítélte meg), ezért beálltam "egyedül". Következő alkalommal észlelte a szabad helyet, kérte a rükvercet, de eltolatott a parkolóhely mellett. Beálltam egyedül. Ezután sikeresen abszolvált még egy parkolást, de nem erőltetem, mivel lényegesebben lassabb, mint hagyományos módon parkolni, hiszen 30 km/h-s sebesség alatt lehet csak használni (helyet keresni), és a rutinnal ellentétben, nem a tükröket nézed a mutatvány közben, hanem a központi kijelzőt kell figyelni az utasítások miatt, meglehetősen fura és bizonytalan érzés.
A TV-funkció csak álló járműben használható...
A "lekanyarodó fény" (nem tudom, mi a hivatalos magyar neve) értelmét nem tudom meghatározni. Bár sohasem látom működés közben - ezért is zavar, mivel nem segítség -, de tudom, hogy világít, mint a legolcsóbb Skodán is. Viszont ezt a funkciót csak a fényszóró-automatikával együtt lehet kikapcsolni, ami viszont kényelmi szempontból hasznos
A ráfutás-figyelmeztető csak a legutolsó pillanatban jelez, ami már tényleg késő lenne, viszont cserébe néha a parkoló autók miatt is sípol.
Ami tetszik:
minden más. Méretével a korábbi ötösök mezőnyében van, sportos megjelenésével viszont a jelenlegi ötöst is veri (szubjektív megítélés). Bár talán csak ebben az ingolstadti Audis környezetben megy ritkaságszámba, és ezért nézegetik az EDEKA parkolóban. Tekintélyes orr, és végre értelmes méretű és – főleg – tetszetős hátsó lámpák keretezik. Belül is tetszetős, végre van pohártartó is! A kormány markolata vékonyodott az elődhöz képest, ezt elég nehéz volt megszokni. (Talán ez is a súlycsökkentés része volt?) Az iDrive menüje is átláthatóbb, hasznos előválasztó gombok a tekerő körül. Az automata váltó észrevétlenül dolgozik, bár hidegen is pörgeti a motort, akkor is, ha nem padlózom. Az autó SportLine felszereltségű, tehát tartalmaz sportkormányt váltófülekkel. Autóúton, előzés előtt gyorsabb kézzel visszaváltani és megfelelő sebességkülönbséggel végrehajtani az akciót. A memóriafunkciós bőrülések kényelmesek, bár engem a deréktámasz hosszú távon zavar. A comb-oldaltámasz - funkciója tökéletes ellátásához - túlságosan alacsony, viszont ha arra gondolok, hogy 100e km után milyen viseltesen fog kinézni a kissé megemelt párna, már most fáj a szívem. 163 LE (EfficientDynamics Edition) és 360 Nm nyomaték a tökéletesen elegendő, de sose legyen kevesebb.
A hasznos extrák:
Kulcsnélküli nyitás és indítás.
SorroundView (a garázsból kiállva);
Head-Up Display-en a navi, az aktuális sebesség és az aktuális fontosabb közlekedési táblák, az éppen hallható médiumok információi, telefonkönyv kapott helyet. Tényleg ritkán kell máshova pillantani.
Táblafelismerés (bár autópályán a lehajtók tábláit is figyeli).
Tolatókamera.
Legnagyobb kedvenc: a kanyarfény és automatikus távolsági fényszóró és a Harman Kardon HiFi. Mindkettő egy álom.
Fogyasztás autópályán 160-170 km/órás átlagnál 5,6 liter, téli időszakban két decivel több. A legjobb érték egy kényelmes ausztriai utazás alkalmával jött össze, sok autóutas szakasszal (100-as tempó) 4,1 liter.
A pénzét megérte, de csak azért, mert a felszereltségi szinthez és futásteljesítményhez képest "olcsón" vettük.
A lényeg, hogy a gyerek imádja, az feleség büszke rá, én pedig gond nélkül használom.
Hibalista
- A kereskedésben még nem működött a vezetőoldali ablakemelő, otthon már igen. - Vezetőoldali ajtó utánállítás. - Garázsban lehorzsoltam a jobb elejét. Smart repair - 226€
Ide hordtam szervizbe
Ingolstädter Autohaus
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 600 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | E91 | Következő autója? | 5-er, ha jön a második gyerek |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |